Annons:
Etikettmelodifestivalen-eurovision
Läst 2469 ggr
Jenahbella
3/19/10, 10:37 PM

Eurovision 2010

har ni några favoriter redan nu? :)

sveriges anna bergendahl - this is my life

Annons:
Jenahbella
3/19/10, 10:39 PM
#1

Azerbajdzjan :)

Denna kommentar har tagits bort.
Jenahbella
3/19/10, 10:44 PM
#3

serbien :)

Jenahbella
3/19/10, 10:45 PM
#4

Lettland

Jenahbella
3/19/10, 10:46 PM
#5

värdlandet norge!

Jenahbella
3/19/10, 10:48 PM
#6

rumänien =)

Annons:
halloonsodaa
3/19/10, 10:54 PM
#7

Jag tyckte inte om norges låt i alla fall. Är det bara jag som tycker att den låter lite som Michael Jackson låt Will you be there?:S I versena ibland tycker jag det låter lite som den, t ex 1:12 och 0:23.. Det stör mig, haha x)

NaimaG
3/27/10, 1:42 PM
#8

#7 Inte som Michael Jackson men de låter exakt som en av Fredrik Kämpes låtar.

Jenahbella
4/4/10, 3:16 PM
#9

*putt*

LisaF
4/4/10, 3:57 PM
#10

Jag tycker norges bidrag låter som "the rose" i början haha

Fast jag tycker om låten Glad Gillar hans röst, i alla fall på studioversionen..^^

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

stallostby
5/28/10, 1:44 AM
#11

Ja nu åkte Anna!!? Helt otroligt, mot några kassa bidrag som ukrainaSkrikandes mfl…

Inte för hon är superfavvo hos mig, hade på känn att sverige nog skulle åka ur i år. Anna gjorde kanonprestation, felfritt!!

Vem ska man rösta på nu..känns inte lika kul att titta på lördag…

Faktum är att danmarks låt spelar i huvudet just nu, tycker dock inte det är en schlagervinnare, för banal. Sedan minns jag dåligt låtarna från i tisdags.. Men av våra grannar så ligger norge och danmark nära

konstigt att inte kroatien kom med….

Sashhi
5/28/10, 7:08 PM
#12

Tycker att Sveriges bidrag var väldigt tunnt iår.. Inget budskap i texten, Anna har en rätt så ynklig röst och hände inte speciellt mycket väl scenen. Nej, Salem Al Fakir hade varit mycket bättre!

Min superfavorit är helt klart Turkiet! Smågillar även Rumänien och Bulgarien. Tyskland även!

Not your mom, not your milk.

Åsa S
5/28/10, 7:36 PM
#13

Turkiet 12p

Israel 10p

Tyskland 8p

Danmarks låt tycker jag påminner oerhört mycket om en poplåt från 80-90 tal som jag inte kommer ihåg vad den heter, melodin är nästan identisk men det är annan text. (plagiat får inte några röster från mig)

Annons:
halloonsodaa
5/28/10, 11:07 PM
#14

Jag tycker om Annas låt men jag håller med om att den är lite klen. Tycker inte heller att vi skulle ha skickat Salem - INGEN BALLAD! Tror t ex Neo eller (vill egentligen inte skriva det här) Ola skulle gjort sig bättre i eurovision faktiskt. Synd dock för Anna är verkligen duktig och sjunger faktiskt en bra låt, dessutom så var hennes framträdande nästintill felfritt. Tycker liksom att det är dåligt med alla som sjunger falskt och har skitdåliga framträdanden och går vidare ändå och sen skickar vi en tjej som faktiskt kan sjunga och åker ut!:S Dålig stil!

Annars gillade jag Belgien, Tyskland och Cypern:) Blev superirreterad på Litauen, Grekland och Serbien! De hade faktiskt inget där att göra med dessa låtar! Eller han som bara sjöng Ooooooooooohhhhhhhhhh genom hela låten! (kommer inte ihåg vilket land-.-)

Azmaria
5/29/10, 3:15 AM
#15

#14 håller med dig där, även fast jag är från finland ;) jag trodde och hoppades att sverige skulle komma till final, men icke, vrf? för att kanske alla östländer röstade på grannländerna…igen. suprise.

att finland åkte ur är inget att bry sig om, den låten sög väldigt mycket. Jag fattar inte att de kunde representera finlands esc låt, jag menar come on folkmusik och klapp i händerna och dessutom på finska..inte en chans. -___-'

Annors så gillade jag Turkiet(go maNGa lr va dom hette?) xD haha. Sedan gillade jag Danmark, och som #14 sa så påminde den om en annan låt, men jag kommer inte på vilken. störande. Dx

men men, Frankrikes låt är ju inte heller så dum. Det ska bli intressant och se imorron(lr idag) på ESC final, för jag tycker endå att det fanns konkurrerande bidrag iår  ;)

Make Pasta not War, Vee~

halloonsodaa
5/29/10, 5:22 PM
#16

#15 Ja alltså det är ju lite orättvist att de får skicka vad som helst. Många länder gör narr av ESC och scandinavien är typ de som tar det på allvar och vi vinner aldrig typ. Att Norge vann förra året var ju jättbra men det är fortfarande grannländerna som röstar på varandra, precis som du skrev. De försökte göra det bättre genom att man inte fick rösa i den deltävlingen man inte deltod i men grejen är ju den att det finns fler östländer än scandinaviska länder och i år var väl danmark lite bättre än Sverige och däför kom dem med och inte vi. Dålig uppsättninge, förra sättet kom i alla fall vi med in i finalen…

Barbro55
5/29/10, 6:36 PM
#17

tyskland,danmark ,georgien,irland

Maja
5/31/10, 3:09 AM
#18

Jag höll helt klart på Turkiet! Men Tyskland var också helt okej! :)

[rolnor]
6/5/10, 6:12 PM
#19

Israel var enda låten jag fick gåshud av i år, Kroatien var också bra, åtminstone videon, Tyskland helt OK som vinnare…

stallostby
6/7/10, 8:28 PM
#20

Röstade tillslut på Tyskland, härlig låt, tjej och enkelt framförande och dessutom en historia bakom! och den vann givetivis!

Annons:
Upp till toppen
Annons: