Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Egen inspelad musik

Egen låt

2010-03-01 18:02 #0 av: raphanus

Jag skrev den här låten 1998, men jag vet inte riktigt hur jag ska placera den. Vad är det för genre, egentligen?

Anmäl
2010-03-01 18:07 #1 av: MizzTherese

Tycker det låter väldigt mycket bröllop över denna låten.. Så jag hade nog valt att placera den bland ballader.. Kanske till och med valt att kallad en bröllops ballad.. Låter lite som de där andra wedding song m.m. Hoppas du förstår vad jag menar. =)

/ Therese

Anmäl
2010-03-01 23:19 #2 av: raphanus

Nämen! Menar du det? Jag har nämligen bara framfört den här låten offentligt en enda gång, och det var vid en vigsel. Jag vet inget om vad du kallar "wedding songs", jag tänker då mera på Mendelssohns "En midsommarnattsdröm" och sånt, men det kanske finns en typisk sån genre.

Anmäl
2010-03-03 17:04 #3 av: musicpanda

Om du skruvar upp tempot på den tror jag att det kan bli en väldigt bra jazzlåt.

Anmäl
2010-03-03 17:18 #4 av: Fnuha

håller med #3 här :) 

och den va väldigt mysig :)

Anmäl
2010-03-07 16:43 #5 av: raphanus

Jag dödade länken i morse. Här är den nya adressen, om nån mer vill lyssna. :)

Anmäl
2015-02-15 09:17 #6 av: raphanus

Och nu finns det en video också. Inte med bröllopstema, men med kaffetema.

Anmäl