Annons:
Etikettpop
Läst 8046 ggr
Beafer
9/19/07, 11:03 PM

Gammal rock vs. ny "rock"

Vad tycker du är bäst? Gammal eller ny rock? Nämn gärna band och så :)

För mej är det ingen tvekan om att gammal rock slår i princip all annan musik. Tycker även att nu för tiden kallas allt rock såfort det finns lite gura och/eller trummor med.

Annons:
Cartman
9/19/07, 11:27 PM
#1

Standardkommentar 1: Vem bryr sig? Ge fan i dessa frågor. Producera nåt istället.

Beafer
9/20/07, 12:48 AM
#2

Haha, det är ett forum. Har av någon konstig anledning fått för mej att man ska disskutera saker i forum? ;) Sen tror jag att det är svårt för alla att producera något, då alla inte kan sjunga eller spela något instrument.

Alex
9/20/07, 12:50 AM
#3

Håller helt med dig. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Beafer
9/20/07, 1:04 AM
#4

#3 Vem håller du med? ;P

joytick
9/20/07, 1:08 AM
#5

#1 Ge fan i att ge sådana onödiga kommentarer om du inte bryr dig tycker jag. Jag håller med beafer..

Men iaf så gillar jag Tokio Hotel och Red hot chili peppers :) Finns så mycket inom rock så det är svårt att svara.

Alex
9/20/07, 1:13 AM
#6

#4 Dig ;)

Det mesta av den nya "rocken" (t.ex MCR, FOB..) är nåt jag inte ens tycker är rock faktiskt.. Mer pop. Men det finns många som inte delar min åsikt där, det vet jag. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Beafer
9/20/07, 1:18 AM
#7

#6 Okej, pjuuh. Trodde för ett tag att jag hade fått det här med forum helt om bakfoten :) Jag tycker också att det är mer pop faktist! Tror också att lyssnar man mycket på gammal rock så känns inte dom nya banden lika "rockiga". Känns inte som att det någonsin kommer att kunna bli lika bra som förr.

Cartman
9/20/07, 1:32 AM
#8

Hej då. Forever.

Beafer
9/20/07, 1:38 AM
#9

Tjarå!

Cartman
9/20/07, 1:44 AM
#10

Skojar alltid.

Beafer
9/20/07, 1:47 AM
#11

Inga fler som har någon åsikt om gammal rock vs. ny rock? :)

Cartman
9/20/07, 2:00 AM
#12

Nu när du ändå frågar, Hendrix och Led Zep slår (som tidigare sagst) allt. Om man inte räknar The Beatles.  Man kan inte påstå att 80-  är pure crap.  Men  nästan.

[fuckingrockstar]
9/20/07, 1:09 PM
#13

Led Zep är bra som fan.. fast guns n´ roses är också jävligt bra, bon jovi med, och skid row , jag kan hålla på i evigheter ;)

Annons:
Beafer
9/20/07, 8:54 PM
#14

Oh, ja! Guns är ju guld :D

soffiz
9/20/07, 10:26 PM
#15

Gammal rock! :)

Dolomit60
9/21/07, 2:07 AM
#16

Tycker det är en svår fråga på sätt och vis.

Om man går tillbaka till rockens början kan man mena två saker: Man kan mena 50-talet när rythm´n´blues blev till rock, och frontfigurerna hette litle richard, och Chuck Berry, eller man kan mena 60-talet när stones, och beatles europeiserade rocken. Mycket av det som gjordes då käns i dag rent ut sagt töntigt, för den som dagligen lysnar till dödsmetall, och frash, eller för den sakens skull, bara den genomsnittlige Led zepelinfanen.

Men det är sett med DAGENS ÖGON !

Sett med den tidens ögon var det vilt, och ohämmat !!!

Och utan tvivel finns det både energi, och kreativitet i såväl 50-talsrocken, som i beatmusiken. Det är ungefär som att se en gammal hitchkockfilm; dom är spännande inteligenta, och välgjorda. Men den som är van vid Stephen King, låter sig inte imponeras utan vidaare.

Nu vet jag givetvis att diskussinen inte handlar om 50-talsmusik, utan framför allt om 70-talsmusiken kontra dagens rock.

För mig nådde "rock´n´roll en höjdpunkt nång ågn under  60- 70-talet med hendrix "Electric ladyland", Joplins "pearl", King Crimsons "Cout of the crimson king" Deep purples "Made in Japan", Queens "Sheer heart attac", och "led Zepelin III", Bowies "heroes", och mycket annat. Det var några få år mellan ´65, och ´79 när det skrevs enormt mycket bra rockmusik, och rocken utvecklades i många olika riktningar. Den tiden har sedan dess aldrig övergåtts. Åttiotalet var enligt min mening antagligen det tråkigaste årtiondet, sedan Snoddas genombrott……

Det betyder inte att modern rock är värdelös. PJ,Harvey, Alanis Morissette, Rage against the machine, och Marlyn Manson, är alla exempel på att rocken inte är totalt död, och att det händer kul saker nu för tiden också. Men jag kan inte se samma vitala anarkistiska, experimenterande rörelse längre. Det liknar mest ett fåtal artister som med viss möda håller den i liv genom formexperiment baserade på tidigare höstade erfarenheter.

Jag tror det beror på att det blivit industri av det. Under 60-och 70-talet blen bolagen tagna på sängen ! dom som satt inne med stålarna, ochkunde finansiera musiken, fattade inte vad som var i görningen. Dom var rent ut sagt analfabeter, när det handlade om rock. Det var bara artisterna själva, och delara av deras fanskara, som föjde med i vad som hände, och fattade vad musiken över huvud taget handlade om ! Ofta hör man berättelser från 60-talet om folk som inte kunde höra skilnaden på Stones, och beatles (!!!) exempelvis. Jag har plattor med Hendrix från den tiden, som tydligt visar att dom som sluförde skivan (och skrev en presentation på baksidan) över huvud taget inte hade koll på vad det var dom försökte sälja. Jag haqde en mor som ansåg att Janis Joplin, Jimi Hendrix, och Creadence lät ungefär likadant. Och Berättelsen om hur Lenart Hyland, sade nej till The beatles, med  argumentet att han trodde att gitarrgrupper var "på väg ut", är bara ett av många liknande incidenter från den tiden. Men man förstog att DET VAR PENGAR i det. Och därför fick musiker ofta rätt fria tyglar, eftersom ingen lixom kunde urskilja kvalitetsprodukterna från dussinprodukterna.

I dag har man mer koll, och PR-aparaten betyder mer än det konstnärliga utförandet. Musikbranchen satsar på säkra kort (igen) Därför kan ett band som exempelvis "Europe", lanceras som "hårdrocksband", trots att dom helt öppenbart varken är särskiljt musikaliskt hårdföra, eller har speciellt mycket med med "rock" att göra.

Egentligen är det ju söt tuggummipop, som inte står Carola Häggkvist, eller bröderna Hereys efter ! 

Jag gillar själv exempelvis Gun´s and roses. Och jag är övertygad om att deras energi var helt äkta. Men särskiljt nytt var det ju inte. Det var det som musikindustrin vid den tidpunkten hade behov av: Ett gäng ohängda ungdommar, som ingen amerikansk medelklassmor skulle släppa över tröskeln, så länge hennes dotter befann sig i huset, oph som samtidigt lirade modern oförfalskad rock´n´roll, som alla mellan 15, och 60 kunde dansa, dricka öl, raggabrudar, och känna sig lagom vilda till i en halvtimme åt gången. Sånt får kassaapparaterna att skramla. Samma sak gäller välæ Manson, trots hans image - Det SKALL vara något kontroversiellt till för att väcka upmärksamhet, och röra runt lite i grytan. Lyckas man skrämma några tanter från "moral majority" känns musiken plödsligt inte lika menlös som Christina Agrilluera. Och i dag så är det inte nog med att påstå att man är "större än Jesus" längre. (Eller att ha lika långt hår) Manson påminner om min ungdoms Alice Cooper, med sitt "chockerande", väl inövade genomkomersiella image. Alice Cooper var också "sataniskt" bra som musiker och artist.

Men jag tror attrocken kommer igen på nåt sätt. Bakom kulisserna lurar alltid någon som vill något mer än "regisörerna" har tänkt sig. Kanske tar det tio, tjugo eller trettio år, kanske kommer det om en vecka. Kanske är det inte rock utan nåt helt nytt ?

Men jag tror det kommer någon ny musikalisk yttring som vitaliserar musiken igen,. På samma sätt som på 50-talet, på samma sätt som i slutet av sextiotalet, och början av 70-talet.

(Och lite nytt har det väl redan hänt, även om det inte går med expressfart….)

Beafer
9/21/07, 3:36 PM
#17

#16 Mycket intressant läsning :D

felidae
9/21/07, 7:53 PM
#18

Det här blir mitt första inlägg  i det här forumet, har av någon anledning aldrig hittat hit.

Håller med dig Beafer om att nästan allting verkar kunna få kallas för rock numera men det görs nog mest av musikaliskt icke initierade journalister och dito allmänhet. För min del skulle jag kunna gå ännu längre och smågarva åt "ickerockare" som använder sig av uttryck som rocka fett eller hiphopare som gör hornsuptecken.

Vad gäller begreppet rock så finns det så oändligt många fler genrer idag än vad som fanns förr. Det blir så mycket lättare att leta bakåt än att hålla koll på allt som händer inom rocken idag (vilket ju för övrigt gäller annat också). Vill man hitta godbitarna måste man ta sig tid, för man kan inte förvänta sig att de "vanliga" medierna serverar dem. Ett bra exempel på det är ett av mina absoluta favoritband, Nevermore, som har många fans men är fullständigt okända för den stora allmänheten.

Beafer
9/21/07, 8:09 PM
#19

#18 Man kanske får ta och kolla in Nevermorde då :)

felidae
9/21/07, 8:43 PM
#20

Det var bara ett exempel. =)

Annons:
Beafer
9/21/07, 8:49 PM
#21

Hehe, ja jag förstog det :) Men jag tycker att det är roligt att checka in lite nya band! Därför jag ville att folk skulle skriva exempel :D

charlie
9/21/07, 11:17 PM
#22

Dio, Iron Maiden… kan det bli mer rock än så?

---

Beafer
9/21/07, 11:38 PM
#23

Haha, pappsen min är helt frälst i Maiden :) Dom är helt okej :)

Hennum
9/22/07, 3:38 AM
#24

hade varit tråkigt att bara lyssna på gammal eller ny. gillar både och lika mycket.

ja, det är verkligen mycket som är mer åt pop som kallas rock. lite tråkigt. speciellt när man ska leta skivor på bibblan, en massa väldigt orockigt som man måste bläddra förbi, tidskrävande…  :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

felidae
9/22/07, 7:56 PM
#25

#24. Så var det här på Malmöbibblan också fram tills för ett par år sedan, då de började skilja ur hårdrock ifrån popen. Men det krävs ytterligare en uppdelning (eller lite musikutbildning kanske av personalen). De verkar inte veta skillnaden mellan metal och punk, tex =)

paronskrutten
9/23/07, 8:11 AM
#26

Dir En Grey är ju japansk rock, gills det också? Dir en grey kan man inte direkt placera i en viss genre, men man brukar säga japansk rock.

Jag gillar ju Queen, och visst var musiken och musikindustrin mer seriös då än nu, men ny musik behöver inte vara dålig, även om mycket är det.

Helena

permafrost
9/23/07, 11:26 PM
#27

Linkin Park såklart<3Cool

Annons:
Dolomit60
9/24/07, 1:02 AM
#28

Iron maiden…. Nu bäddar jag väl för lynchning av min egen person är jag rädd men; OK, jag tyckte dom var kul när dom kom (till att börja med) Efter ett tag tyckte jag att jag hade hört det dom gjorde……Jag slutade lyssna, och förpassade dem till högen av rockband som sorterade under rubriken "genomsnittliga".

När jag var på Midtfynsfestivalen for omkring elva år sedan spelade dom emellertid där. Så jag tänkte att dom var säkert mycket bättre live, så jag skulle ju se dom i alla fall.

Döm om min besvikelse !!!

Det var en av dom sopigaste koncerter i den klassen jag nånsin hört !!! Volymen var idiothög (nej - jag har normalt sett inte något emot hög volym, men den ska vara motiverad av det rent musikaliska innehållet ) Ljudet var almänt obalanserat, och energin, och engegementet  var i höjd med en Lasse stefanz-koncert. Jag minns till och med en koncert med Status quo, i Örebro, som det var mer drag över än deras upträdande på midtfyn.

En snubbe som annars inte impat mig på platta så mycket tidigare var Iggy pop. Han spelade också. Jag hade inte så höga förväntningar egentligen. Så började upträdandet - och JÄÄ…..R i min själ viket drag !!!! 

Den snubben kan göra live-shower !

Beafer
9/25/07, 6:22 PM
#29

#28 har hört lite delade åsikter om Iron maiden live faktist. en del har sagt att dom var helt värdelösa live, och sen är det några som tyckte att dom var jätte bra. kommer antagligen att få skaffa mej en egen uppfattning nästa år. som jag sagt tidigare är min käre far ett stooort fan och kommer antagligen att dra med mej på deras konsert nästa år. :P

emsems
11/17/07, 11:55 AM
#30

bra rockband (mitt liiiv!) guns, acdc, kiss, sahara hotnights, aerosmith, queen… hm.. va mer.. tja det mesta i samma genre.. lite pudel och glam går aldrig fel!

Angelclaw
11/17/07, 3:32 PM
#31

#29 Maiden är bra live.. energin är på topp på scen så :)

Jag gillar lite nyare också men jag föredrar mest gammal rock, det är ju grunden till det som spelas idag.

Fast nog finns det mycket skit som läggs in i rock-facket idag som inte alls är rock i mina öron.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

AnneN
11/17/07, 5:56 PM
#32

-50 till 80-tals rocken är bäst, efter 80-talet har det inte gjorts nästan någon musik som borde få spelas bland folk

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Angelclaw
11/17/07, 5:58 PM
#33

Beror ju lite på hur man definierar rock också :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Liss
11/19/07, 2:23 AM
#34

Jag kan faktist inte bestämma mig om de där.. tycker jätte mycket om både de gammla och de nya. Fast de är sant, är svårt att sätta de nya i genre nu egentligen.

Men några jag lyssnar på är Aerosmith, Sonata Arctica, Mudwayne, Crossfade, Pink Floyd, Crashdiet, Metallica.
Lite smått och blandat.. Men jag är urusel på att sätta in musik i genre också för den delen. Jag vet knappt vad jag lyssnar på;P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Harrygirl
11/19/07, 5:08 PM
#35

#34 Haha, ser att vi har samma problem. Jag har också svårt att kategorisera musik. Hur som helst brukar jag säga att min favoritmusik är rock!

Listar lite band som jag tycker har många bra låtar (finns ju massor som bara har några enstaka man gillar =):

Audioslave, Caesars Palace, Counting Crows, Dire Straits (Mark Knopfler), Guns N' Roses, CCR (John Fogerty), Kent, Lars Winnerbäck, Led Zeppelin (Robert Plant), Mando Diao, Millencolin, Moneybrother, Pink Floyd, Red Hot Chili Peppers, Shout Out Louds, Sublime, The Clash, The Hives, The Rolling Stones och U2.

Hm, det blev många :o)

Benjy
11/20/07, 11:37 PM
#36

älskar bon jovi, def leppard, creed och sen en hel del andra godingar.

Ny band? Mkt som spelas på bandit.

Liss
11/21/07, 2:33 AM
#37

#35 Jo jag brukar me säga rock/hårdrock.. och indirock eller vad tusan de kallas:P Men de är ju rock helt enkelt;) erhmm..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Angelclaw
11/21/07, 7:45 PM
#38

#35 och 37 - det är svårt att lägga in vissa band i genrer eftersom de håller sig i gränszoner ;) Men "rock" är ju ganska övergripande så det funkar bra att säga det tycker jag!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Liss
11/21/07, 11:37 PM
#39

#38 hehe, vilken tur.. ;P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

TerriZue
1/17/08, 11:25 AM
#40

#29 Det enda jag har hört om Maiden live är att de är det absolut bästa band som finns och att de alltid ger ALLT för sina fans. Men även jag kommer att få bilda min egen uppfattning om dem i sommar eftersom jag ska på både stadion och Ullevi och se dem (Med min totalt Iron Maiden-tokiga pojkvän) men även deras musik på skiva tycker jag är något utöver det vanliga, de är otroliga! :)

Ska nämna också att, enligt mig, slår gammal rock den nya med hästlängder… Jag tycker faktiskt inte att det har gjorts så mycket bra musik över huvud taget sen 90-talet började. (Förutom de reddan etablerade banden som fortfarande idag nästan aldrig gör mig besviken.) Det finns självklart en del som görs nu som jag fortfarande tycker är riktigt bra men det är inte mycket…tyvärr…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Beafer
1/17/08, 11:23 PM
#41

#40 ja, jag skulle faktist tro mer på att dom är bra live :) tyvärr så får jag inte chansen att se dom i sommar. ingen som hann på biljetterna.

Annons:
[BigMama]
1/19/08, 12:38 AM
#42

Det jag gillar med den gamla rocken är glädjen i musiken, live var banden bättre, eller? Idag är det så mycket skivbolagsprodukter, dvs de hittar något som har potential, men gör om det till något som ska gå hem hos mångfalden för att få in cash till bolaget. På så vis gillar jag den gamla rocken, där gjorde var och en sin grej utan manipulation från diverse skivbolag. (det var säkert styrt från skivbolag förr också, men inte i den utsträckning som nu)

Pink Floyd, Guns N´Roses, Deep Purple, Rush, 3 doors down, Blue Oyster Cult, Neil young, U2, Counting Crows, TOTO, Backyard Babies, Hellacopters, etc……

[BigMama]
1/19/08, 12:58 AM
#43

1950, -60, -70, -80, -90, 2000, det är det samma vilket årtal som präglats vid utgivningen av musiken, det som räknas är vad som händer i lyssnaren då musiken, låtarna spelas upp. Rock kan få en att vilja explodera av energi, men likväl kan en lugn men väl framförd poetisk textrad få samma känsla.

Angelclaw
1/19/08, 1:11 AM
#44

#40 Maiden är otroligt bra live. Scennärvaron och energin är liksom hela alltet :)

Den gamla hårdrocken klår den nya med hästlängder, men det finns allt lite nyare rock som öser också :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Pomperipossa
1/19/08, 8:17 PM
#45

Rush….  Det är svårt att hitta så duktiga musiker idag…

TerriZue
1/21/08, 2:31 PM
#46

#44 Jag ser verkligen fram emot att få se dem live! :D Ska bli riiiktigt kul! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Angelclaw
1/22/08, 12:30 AM
#47

#46 Jo det är en upplevelse :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

lothus1
1/23/08, 12:53 PM
#48

Det blir inget bråk mellan gammalt och nytt för mig. Gillar nåt från alla årtal faktiskt.

Klockrent gammalt band för mig är Led Zeppelin. De är grymt bra. Gillar inte band som tex. Twisted Sister, KISS, Queen, Alice Cooper, ja listan kan göras lång. 80-tals pudelrock går bort ganska hårt hos mig, men visst…vissa låtar är bra från den eran =o)

Gillar mest TUNGA låtar som tex. Kashmir. Härligt flummig musik ;o)

Judas Priest är oxå guld. "Judas Is Rising", "Hell Is Home" tex

Det finns otaliga fler grupper jag gillar, men orkar inte skriva upp dom nu.

De jag mest lyssnar på just NU är:

Judas Priest

Mustasch

Godsmack

Disturbed

Saxon

Ps. Static-X har en grymt bra låt som heter "Push It" ;oP

Annons:
Angelclaw
1/23/08, 6:01 PM
#49

#48 Nej det är samma här, inget större bråk mellan gammalt och nytt. Däremot så har det blivit mesigare ju nyare det är, mycket av det som kommer.

Kashmir är bra :) Fast om striden ska stå mellan tungt eller hårt hos mig så vinner hårt ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

lothus1
1/23/08, 9:16 PM
#50

#49 Ja, smaken e ju som baken ;oP

Det beror ju mycket på vad för slags "hård"-rock. Är det folk som skriker så man inte hör ens vad de sjunger går det fett bort hos mig. Static-X har en låt som heter Push It. Den tycker jag är grymt bra =o)

Angelclaw
1/23/08, 9:21 PM
#51

#50 ,-) Så sant!

Jag lyssnar som jag tidigare i tråden nämnt på mycket gammal klassisk hårdrock (black sabbath till exempel) men även nyare, fast då egentligen mer metal än hårdrock, typ Rob Zombie, Otep.. ja listan är ganska lång.

Har i största allmänhet svårt för musik i stil med Nightwish, HIM och liknande. Känns bara sellout hela vägen, och ganska själlöst- i mina öron.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

lothus1
1/23/08, 11:28 PM
#52

Rob Zombie kan jag inte leva utan!!! Varken hans musik eller filmer =oP Gillar hans lite sjuka hjärna *lol*

Black Sabbath är en klockren en oxå. OZZY rules!

Nää, Nightwish och dylikt skiter jag i totalt. Inget alls för mig alltså. Iggy Pop har en skön låt som heter "Supababe" superbabe typ…Iggy e ju gammal i gamet….o ful som stryk, ha, ha, haaa…*skämtåsido" =oP Gillar inte Iggy mer än den låten han gjort då.

Angelclaw
1/24/08, 6:27 PM
#53

Iggy har nästan hållit på sedan hjulet uppfanns ;-) Klassiskt!

Rob Zombie är ett geni! Ozzy är en legend och helt otrolig!

Däremot såg jag att du inte gillar Alice Cooper! Jag däremot tycker han är helt brilljant! -Men då ska man gärna undvika mycket av det som släpptes under 80-talet.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

felidae
1/26/08, 11:35 AM
#54

#51. Nightwish, HIM = Zzzzzzzzzz……..

lothus1
1/27/08, 3:47 PM
#55

#53 Nää, Alice gillar jag inte så mycket. Var det inte han som gjorde låten "The Man Behind The Mask" eller nåt? Gaah, vilken landsplåga det blev Räcka ut tungan Jag ser det mer som lite töntrock Generad F´lååt!

Annons:
Angelclaw
1/27/08, 10:18 PM
#56

#55 Jo det var han. ;-) Jag tar inte illa upp för att du inte gillar Alice! Jag tycker han har gjort mycket konstigt men vad jag gillar med honom är att han har så många sidor som artist, han är genuint musikalisk.

Jämför man det med annat jag lyssnar på så är ju Alice Cooper rena dansbandsmusiken ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

lothus1
1/28/08, 12:14 AM
#57

He, he….dansbandsmusik Räcka ut tungan

Beafer
1/29/08, 3:08 PM
#58

#51 jag håller med! jag får skavsår i öronen av sån musik! ;P

Angelclaw
2/2/08, 6:55 PM
#59

#58 - Av HIM och Nightwish? :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Beafer
2/4/08, 2:59 PM
#60

#59 ja, precis :P

Angelclaw
2/6/08, 5:19 PM
#61

#60 - låter mycket sunt ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

[Wriiist]
2/6/08, 10:30 PM
#62

gammal rock tycker jag e mycke bättre, men jag har inget emot de lite nyare XD

Annons:
Hennum
2/7/08, 3:13 AM
#63

nightwish är ju underbara, innan de bytade sångerska iaf. men him är tråkigt.

jag tycker inte att all den nya rocken är mesig. cannibal corpse är inte så mesigt direkt, mest bara väldigt groteskt. inte alls min min smak.

black sabbath, ac/dc, nirvana, in flames, CoB, korn, sonata arctica, epica, marilyn manson, the 69 eyes och metallica är några av mina favoriter. omväxling är bra. (och så brukar jag lätta upp det hela med lite bob marley och belle & sebastian ibland för att få ännu mer omväxling) sonata är hur kul som helst live. vill se dom igen!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Angelclaw
2/8/08, 6:34 PM
#64

Hennum: Fast Cannibal Corpse är ju inte så "nya" i sammanhanget. Dessutom är de ju bra ;-) *skratt*

Tycker inte att allt nytt är så mesigt, men mycket. Det känns som om det kommit en hel uppsjö med band som egentligen inte håller måttet (i mina öron dvs - jag respekterar att andra kan tycka olika såklart) -en drös med posers!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

[Henke29]
2/10/08, 1:21 PM
#65

Själv lyssnar jag på Triumph Saxon Guns N Roses Iron maiden mm
Sen när de gäller nya grupper så är de Sonata Artica Paragon Freedom Call mm

Dolomit60
4/5/08, 9:32 AM
#66

# 52

Du skall bätra på din engelska gramatik Lotus !

Det heter "ruled" - inte "rules" - " Ozzy ruled " (once upon the time….)

du förstår vad jag menar om du ser de lättare pinsamma familje program, där han är är huvudattraktion för tiden……Gråter

neonrosa
5/1/08, 11:09 PM
#67

Åh, gammal rock är sjukt bra. Men jag har inget emot ny rock heller. AC/DC, Accept och Deep Purple är grymma.

Angelclaw
5/1/08, 11:19 PM
#68

#66 Myyycket av allt det där är spel för gallerian, hans mimik och, tja, ska man kalla det dans-stil på scenen, har faktiskt sett ungefär likadan ut hela tiden, visst var han rörligare förr men han ÄR ju faktiskt inte nån "springchicken" längre..

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

lothus1
7/5/08, 12:56 AM
#69

#66

Jag fattar vad du menar, men tycker ändå att han äger än idag. Visst är det lite dumt att de la upp sitt privatliv för allmän beskådan och detta ångrar även de ganska mycket.

Tycker att Ozzy är en fighter. Allt han fått utstå bla. från f.d bandmedlemmar en gång i tiden för typ eoner sedan och ändå orkar stå på scen och ge 100% till oss fans.

Peace out!

Annons:
Jenahbella
7/6/08, 12:10 AM
#70

hendrix, guns n´ roses, kiss.. MUMS musik :)
sen lyssnar ja på väldigt blandat i perioder..
nytt, gammalt alla typer av rock :P
men de känns som att de nya aldrig kommer va så bra som de gamla :)
de va bättre förr som man brukar säga ;)

errols
7/6/08, 2:50 AM
#71

Kvalite kontra kvantitet…

Kvalitet är väl Deep Purple, Iron maiden, Guns n Roses, In Flames and so on, så åldern spelar väl ingen roll?

[jenkass]
7/6/08, 11:28 AM
#72

älskar "gammal" rock. ibland känns det som att man är född i fel decennium.

Beafer
7/6/08, 1:12 PM
#73

#72 jag håller med dig! jag kan nästan böja grina när folk i mina föräldrars ålder börjar berätta om alla coola konserter dom vart på ;)

[jenkass]
7/6/08, 1:18 PM
#74

#73 haha ja, nostalgin flödar ;)

Upp till toppen
Annons: