Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 3288 ggr
Cireea
1/22/14, 7:20 PM

Konserter 2014

Ska du på någon konsert i år,i så fall; vem/vilka är det du ska se på? 

Om du INTE ska på någon konsert i år; Vem/vilka hade du velat se? 

Är det någon av er som ska åka utomlands för att se er artist? Vart ska du i så fall och vem/vilka är det du ska se?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Niji
1/22/14, 8:19 PM
#1

Om Tokio Hotel skulle ha någon konsert här i sverige så skulle jag gå på den :)

Mind of a queen, heart of a warrior

lisora
1/23/14, 8:34 PM
#2

Avicii, Miley Cyrus och One Direction hahaha.

sanpire
1/24/14, 1:08 PM
#3

jag ska se backstreet boys i mars! LÄNGTAR :D

Liz85
1/26/14, 11:27 AM
#4

Det är på tok för tidigt att säga att man inte ska gå på någon konsert men jag är rätt säker på att det kommer bli Carola minst en gång detta år även om inget är inbokat än. Melodifestivalen är det enda jag vet men det vill jag inte påstå är någon konsert. Det är snarare ett musikevenemang.

Cireea
1/26/14, 2:05 PM
#5

#4 Jag ska inte på någon konsert i år, och det vet jag redan nu 🙂Men hade jag fått gå så hade jag gärna gått på någon BIGBANG konsert, men det blir för dyrt med tanke på att jag måste till Sydkorea först…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
1/26/14, 11:48 PM
#6

Ska se All Time Low och You Me At Six. Det är de som är "klara" men lär bli en hel del konserter i år.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
karro1999
1/27/14, 10:29 AM
#7

Jag vill gå på en Taylor Swift konsert men tror inte jag får 😭

Prickbarnet
2/4/14, 3:34 PM
#8

kanske kommer få se Avenged Sevenfold :')

Penmedown
2/5/14, 12:22 PM
#9

Ska gå på Bråvallafestivalen i juni med mannen och ser mest fram emot att se Imagine Dragons, Bad Religion, Lana del Rey, Dropkick, och Maiden :)

Utöver Bråvalla blir det säkert nån tillställning på Pridefestivalen i Washington också.

~Pen

Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.

Kristall
2/5/14, 9:16 PM
#10

Jag ska se The Offspring på Ruisrock i Åbo i juli, om allt går som tänkt. Har drömt om att få se dem live sedan jag gick i högstadiet så när jag såg att de kommer hit till Finland i år var det ingen tvekan om att jag skulle åka.

Skulle vilja se Metallica i maj också men det blir för dyrt.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Cireea
3/31/14, 2:33 PM
#11

Puttar upp denna tråd lite 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
3/31/14, 5:28 PM
#12

Nu har jag sett både You Me At Six och All Time Low. Blir till att se Timbuktu i maj. Vill även på bråvalla festival men har ingen att gå med 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
3/31/14, 5:43 PM
#13

#12 Det var ju någon som sökte någon att gå med i en annan tråd :) Det kanske är värt att kolla upp?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Anterrabae
3/31/14, 9:41 PM
#14

Inget bokat och planerat, men det brukar bli ett lisebergskort, just med tanke på konserterna :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Yen-Chan
4/1/14, 10:57 AM
#15

Hade åkt till London och kollat på B.A.P om jag haft pengar :'( </3

Sajtvärd SydKorea Ifokus

IdaHugo
4/4/14, 10:10 AM
#16

Jag var nyss och kollade på Chris Young och Brad Paisley, och i Maj ska jag på Metallica! :D

Oivaeus
4/5/14, 8:50 PM
#17

Winnerbäck, In Flames, Melissa Horn, Timbuktu och Flogging Molly ska det bli i år. Kanske Sabaton också men tror tyvärr inte det.

Moalinn
4/5/14, 10:23 PM
#18

#17
Timbuktu på liseberg? 😃

Funderar på varför Sabaton åker in i så små kommuner? Jag menar, Nösnäsvallen i Stenungsund? Skrattade väldigt gott när jag läste det haha. 😂

Sorry, nu tar jag upp tråden här.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anterrabae
4/5/14, 10:30 PM
#19

Åh, då kanske man ska gå på Sabaton ;) nära och bra :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
4/6/14, 3:10 PM
#20

På tal om konsert i stenungsund.. Hade biljetter till Toto på stenungsbaden förra sommaren, men de ställde in. :(

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Moalinn
4/6/14, 9:36 PM
#21

Köpt biljett till Hundredth i juni, så jävla lycklig! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
4/6/14, 10:02 PM
#22

#20 Ingenting är mer irriterande än sånt! Minns när Tokio Hotel skulle komma hit men det blev inställt.. är fortfarande besviken!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Anterrabae
4/6/14, 10:21 PM
#23

22) Ja störigt värre. Men just då passade det faktiskt. Hade begravt min far, bara tre v tidigare.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Moalinn
4/6/14, 10:35 PM
#24

Kan inte vara roligt när ett band ställer in. Men finns Tokio Hotel fortfarande? 😮

Kommer bli lika förvånad varje gång det är någon konsert i Stenungsund, jag menar … Göteborg ligger ju ändå bara några mil bort!

#23 Beklagar 🌺

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anterrabae
4/6/14, 10:39 PM
#25

Tack! Ja men det finns några riktigt bra ställen att spela på här omkring :) och jag gissar att de är billigare att arrangera

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Cireea
4/6/14, 11:38 PM
#26

#24 Jag lyssnar inte på dom längre, tycker inte om förändringarna i deras musik men dom finns fortfarande. Lyssnar ibland på några gamla låtar men inte mer än så :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ebbamedruby
4/7/14, 12:25 AM
#27

Jag ska på kentfest i sommar. :)

Skulle hemskt gärna vilja gå på Bråvalla när Markus Krunegård och Lana del rey uppträder, men har inte så mycket pengar haha.

Annons:
Beadavidsson99
4/7/14, 1:20 PM
#28

Hade ju velat gå på Lady Gaga's konsert i stockholm i September :/

karro1999
4/7/14, 7:35 PM
#29

Jag ska gå på Ed sheeran i november om jag får ledigt från skolan

Portie
4/8/14, 1:30 PM
#30

Ska på Avenged Sevenfold i juni, ska bli grymt!

MrDeviant
4/8/14, 2:05 PM
#31

Jag skulle vilja se rolling stones på tele2 till sommaren men biljetterna tog slut…


[HidingIsCold]
4/9/14, 10:37 PM
#32

Kent på Ullevi. Patti Smith Gbg.

angelicaelice
4/10/14, 10:37 AM
#33

skulle då sett Heaven's Basement spela idag, med det blev tyvärr inställt, skulle också vilja gå på bråvalla får väl se hur det går med det.. :/

Sara1214
4/12/14, 5:03 PM
#34

1D !!!!😍

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Annons:
Mollylana
4/19/14, 12:44 PM
#35

Måste se Lana del rey på Bråvallafestivalen!! Har dock inte köpt någon biljett än, och vet inte vem jag ska gå med!! 😕

Beadavidsson99
4/19/14, 8:04 PM
#36

#35 Skulle också vilja se Lana, men har inte råd :/ 

känns inte så roligt när man bor så nära Norrköping.

[melowi]
4/21/14, 8:00 PM
#37

Blake Shelton hade jag gärna sett, + många andra haha 🤪

[hannaaeeriksson]
4/21/14, 8:06 PM
#38

Ska ganska säkert på A7x till sommarn ❤️❤️ Såg dem i Sthlm i höstas , bästa upplevelsen .. ;)

felle-j
4/26/14, 8:22 PM
#39

De inbokade konserterna för mig är Metallica (Sthlm Fields) och Iron maiden och Dropkick Murphys (Bråvalla). Sen vill jag se Danko Jones och kanske Flogging Molly. Stiko Per Larsson ska jag nog också se när han har en spelning här i min stad.  När Sabaton spelar här så kanske jag går på deras spelning också. Haha blir en del konsterter i år. 😃

TheEpic
4/29/14, 6:58 PM
#40

Hade ju varit super om jag fått se Metallica och Slayer i år men det var tyvärr för dyrt :c Lana Del Rey (bråvalla) hade jag gärna också gått på.. 😕

Hanna

Anterrabae
4/29/14, 7:04 PM
#41

Vill gå på Way out West.. Och fick bra rabatt på biljetterna 25%, men det betyder att jag måste upp med 3000 till i morgon (för två pass) och det kommer inte gå.. Alltså får vi "snällt" punga upp med 4000.. :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Saga85
5/8/14, 2:19 AM
#42

Vet inte riktigt än. Det ända planerade är picnicfestivalen, där vet man aldrig vad som kommer. Kommer säkert hänga utanför Way Out West också.

Saknar bob hund - deras konserter var grymma! Har varit på alla deras spelningar i Göteborg sen jag var 14, en gång åkte jag till Trelleborg och en gång till Stockholm bara för att se dem. Skulle göra vad som helst (nåväl) för att se dem i år igen 😕

Jag måste nog ta och kolla utbudet på konserter och se om jag kanske har råd att gå på någon konsert.

Moalinn
5/8/14, 2:24 PM
#43

Vill se Touché Amoré imorgon men har ingen att gå med så tror jag hoppar det, buhu 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
5/8/14, 8:41 PM
#44

Ingen som känner sig sådär jättespontan och vill följa med på lite Post hardcore (mer typ hardcore) imorgon? Köpte biljett men mår sjukt sämst i och med att jag inte har någon att gå med 😕

Blir iallafall Touché Amoré imorgon, Den Svenska Björnstammen och Timbuktu senare i maj och sen Hundredth i juni. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
5/8/14, 10:48 PM
#45

#44 Haha tyvärr lite långt bort för mig. 😉

Moalinn
5/8/14, 11:48 PM
#46

#45
äschdå 😕
Ja, glömde tillägga att det är i Göteborg på Sticky fingers.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
5/8/14, 11:52 PM
#47

Dagen efter, på lördag, spelar dom i Stockholm såg jag. Det är lite närmare.

Saga85
5/9/14, 12:26 AM
#48

"44 Det kan bli jättekul att gå själv. Jag har varit på ett par spelningar själv, och hade görkul. Fan, jag kanske kan tänka mig att gå. Har aldrig hört talas om bandet i fråga, men har hittat en hel del guldkorn på spontanspelningar. Om jag är frisk dvs. Om du vågar (jag bits inte, som mest pruttar jag magar).
Jag tycker iaf att det är trevligt att träffa nya människor 🙂 Var länge sedan jag var på Sticky också. Var mer eller mindre stammis där för några år sedan.

Annons:
Moalinn
5/9/14, 8:06 AM
#49

#48 jodå, har varit på konserter själv och det är inga problem utan det är mer innan och efter. Så fruktansvärt tråkigt haha! Jag är inte jättesocial av mig så kanske inte blir så roligt ändå :/ det avgör du själv om det är värt det, annars kanske du hittar någon annan som vill hänga med till sticky bara och vara sällskap innan konserten ;)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Linneahorse12
5/12/14, 2:22 PM
#50

SEREMEDY LAST LIVE 20 sep i fryshuset, fan avd det komemr gråtas men jävligt kul ska de blå

Moalinn
5/12/14, 3:49 PM
#51

Gick på Touche Amore, helt underbart!

Köpte nyss biljett till Deaf Havana i Oktober, några dagar kvar sådär men längtar som fan då de är ett av de bättre banden jag sett live 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
5/22/14, 8:31 PM
#52

Memphis May Fire kommer till Göteborg i Juli och jag seriöst gråter. Absoluta favoritband och de är helt otroligt bra live. 😍

Den Svenska Björnstammen - 23 maj
Timbuktu - 30 maj
Hundredth - 24 juni
Memphis May Fire - 4 juli
Deaf Havana - 19 oktober

Om någon annan ska till någon av dessa så får ni mer än gärna säga till för kommer gå själv på alla, haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Salish
5/22/14, 11:04 PM
#53

Jag hade gärna velat åka till Oslo för att se Yes 5:e juni men jag kan inte… Väldigt synd, ett av mina favoritband och jag är väldigt nyfiken på deras nya sångare.

AmandaChristina
5/22/14, 11:48 PM
#54

Avenged Sevenfold, längtar som en tooook efter att jag såg dom i November 😍

monstermash
5/23/14, 6:17 PM
#55

Imorgon ska jag på Lillasyster 🙂

Annons:
Moalinn
5/29/14, 4:31 PM
#56

Och så kommer Asking Alexandria och säger att tre av mina favoritband ska vara support - vad händer. Jag totalt avskyr AA, men är det värt att betala 300kr för att se supporten och sen lämna när huvudbandet går på?

Det handlar om The Ghost Inside, Secrets och Crown The Empire 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

lisora
5/31/14, 8:06 PM
#57

#56 jag hade lätt betalat 300 spänn om du verkligen tycker om alla de 3 banden, The Ghost Inside är sjukt bra men är rädd för sådana spelningar HAHAHA.

Jag har i alla fall nu varit på både avicii och igår var jag på Miley. Måste säga att Miley-konserten var det sjukaste jag skådat… Borde varit 18 års gräns haha! Antalet chockade mammor i arenan var väldigt många hahaha!!

Moalinn
5/31/14, 8:21 PM
#58

#57
Det är såna konserter man behöver vara minst rädd på för om man skulle hamna någonstans där man inte vill vara så finns det alltid någon som hjälper en därifrån. Bara trevligt folk, till skillnad från 99% av en one direction publik 😉

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anterrabae
6/14/14, 12:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

På väg hem från Weeping Willows och Lars Winnerbäck. Såå bra! ❤️ Fick tom hålla Lassehand en liten stund.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Larissa
6/14/14, 11:27 AM
#60

Ville så sjuuukt gärna gå på The 1975 men de kommer inte till sverige..

monstermash
6/14/14, 3:08 PM
#61

Den 25:e ska jag på Scotts, någon som vill hänga med? xD

Portie
6/15/14, 8:45 PM
#62

Igår var jag på Sabaton på Dreamhack här i Jönköping. Blev lite spontant, pappa frågade om jag ville hänga med och självklart så ville jag ju det! Lätt värt 150 spänn. Grymt bra live var dom, dom gillar pyroteknik med och det är ju aldrig fel!

Annons:
Larissa
6/16/14, 1:21 PM
#63

Eller ja nu 2 dagar senare så gick The 1975 ut med att de kommer ha en europaturnè i oktober! Sverige den 16e så, ja nu ska jag på The 1975 ändå haha!

Moalinn
8/8/14, 11:50 PM
#64

Hur ser det ut på konsertfronten nu i höst? Blir det massor av konserter eller bara jobb/skola? 🙂

Här är min lista:

AUGUSTI:
RIX FM festival Göteborg

SEPTEMBER:

OKTOBER:
Asking Alexandria
Deaf Havana

NOVEMBER:
Impericon Never Say Die
The Amity Affliction
Rise Against
Northlane

DECEMBER:

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
8/10/14, 12:29 AM
#65

Skulle se Sabaton i Borgholm härom dagen men blev inte så på grund av något missförstånd troligen. 😕 Nästa konsert blir nog Ghost på grönan i september.

Portie
8/10/14, 9:27 PM
#66

Blir troligen In Flames i november, dom brukar ju leverera live!

felle-j
8/10/14, 9:28 PM
#67

#66 Var spelar dom?

Moalinn
8/10/14, 9:31 PM
#68

#67 Hovet i Stockholm och Scandinavium i Göteborg 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
8/10/14, 9:35 PM
#69

#68 Tack! Stockholm är ganska nära. Kanske går på den konserten. 🙂

Annons:
Moalinn
8/10/14, 9:36 PM
#70

#69 Borde du göra! Vill själv gå för supportbandet While She Sleeps men känns inte riktigt värt det.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
11/15/14, 1:25 AM
#71

While She Sleeps kommer till Sverige igen. Ibland har jag tur, men ändå riktigt otur. Kolla mars liksom, alla förutom en är uppe i Stockholm 💔

Vill ni se min lista som den ser ut just nu? Yes!

November
16 - The Amity Affliction w/ The Plot In You, Napoleon och Heart In Hand
23 - Rise Against w/ Pennywise & Emily's Army (vet inte om jag ska gå dock)
20 - Parkway Drive w/ Heaven Shall Burn, Northlane & Carnifex

Mars 2015
5 - Architects w/ Everytime I Die, Counterparts & Blessthefall
17 - Of Mice & Men
24 - The Script w/ Labrinth
25 - Yellowcard w/ Less Than Jake & Chunk! No, Captain Chunk!

April
5 - While She Sleeps w/Cancer Bats

Nu väntar vi bara på att All Time Low ska vara riktigt snälla och släppa datum för Sverige och Göteborg (skulle de inte komma hit åker jag till Oslo, om jag inte redan flyttat till England ;)).

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
11/15/14, 1:52 AM
#72

#71 Var spelar Rise Against denna gång?

Den enda planerade konserten jag har är Dropkick Murphys den 7/2 2015. Är också ganska sugen på att se Tommy Emmanuel i mars.

Moalinn
11/15/14, 1:57 AM
#73

#72 Fryshuset Arenan i Stockholm!

Vill verkligen gå, så sjukt jäkla mycket men ca 1500kr för en konsert (inkl. tåg, boende och konsertbiljett)? Jag vet inte 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Carrosh
11/15/14, 10:09 AM
#74

Har vart rätt dåligt med konserter i år för min del. Men Ghost var jag o såg (minns inte om det var dec -13 eller jan -14) och sen har jag bara vart på PiP (Putte i Parken). Men där såg jag Lancer, Våldsamt Motstånd samt hörde Raubtier på avstånd och såg Turbonegro en kort sväng när jag satt i ölstugan. Annars har det vart ett väldigt dåligt konsertår i år, och ser istället fram emot att gå och se At The Gates och Tankard under nästa år istället. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

felle-j
11/15/14, 12:00 PM
#75

#73 Justja, det var inte så långt bort för mig. Har funderat på att gå men blir nog inget då jag har ont om pengar. 1500kr var ganska mycket pengar för en konsert. 🤔

[Nampheet]
11/15/14, 1:50 PM
#76

Konsert och konsert inte direkt.

Däremot ska jag gå på en cheerleading träning med världmästarna Robert scianna och Micheal Eddie.

:D

Annons:
Upp till toppen
Annons: