Annons:
Etikettmelodifestivalen-eurovision
Läst 2908 ggr
monstermash
2/2/14, 6:11 PM

Melodifestivalen 2014

Nu har Melodifestivalen 2014 dragit igång! 🙂

Vad tycker ni om bidragen som var igår? I denna tråden tänkte jag att vi som tittar på Melodifestivalen (för det kan väl ändå inte bara vara jag?) kan diskutera vad vi tyckte om de olika låtarna osv.

Annons:
monstermash
2/2/14, 6:14 PM
#1

Bidragen 1/2

Linus Svenning: Bästa tävlande i första deltävlingen utan tvekan! Jag gillar hans röst och låtvalet. Låten träffade mig rakt i hjärtat.
Yohio: Han har bättrat på sin engelska om man jämför med förra året, låten var helt ok.

De övriga (Mahan Moin, Alvaro Estrella, Sylvester Schlegel, Elisa Lindström, Ellen Benediktson & Helena Paparizou har jag ingen åsikt om…)

[VampireGirlElvira]
2/2/14, 6:16 PM
#2

Dom två bidragen som var bra var Yohio och Elena Paparizou. Och att dom två klantarslerna som höll i hela programmet var skitdåliga! Man kan fan ha trott att det skulle bli en till tredje riket med tanke på att dom kastade flöjtarna i elden och att "komikern" sa som han sa om att alla borde rösta och blablabla. Vissa andra var bra, men allt annat sög.

michellan97
2/2/14, 6:17 PM
#3

Yohio var helt klart bäst :) De andra..ja vad ska man säga😕

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

SimsBrooke
2/2/14, 6:24 PM
#4

Jag trodde så här, Yohio och Elena till final, Elisa och Linus till andra chansen.

Nu blev det ju inte riktigt som jag hade tänkt :( Elisa åkte ut och det tycker jag var jättesynd för jag gillade verkligen låten, men också för att Jimmy Jansson var med och skrev den vilket jag tycker är jätteroligt.

Jag tyckte att dessa var dem fyra bästa av alla bidrag igår. =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

monstermash
2/2/14, 9:20 PM
#5

#2 - Haha ja… Programledarna var definitivt ingen hit… Tvivlar på att de kommer bli bättre med tiden men vi får väl se.

#4 - Ja, det är roligt att Jimmy var med som låtspelare. Dock gillade jag inte låten! 

Förresten, hela grejen med att de målar precis innan de ska presentera vad låten handlar om tycker jag var en riktig flopp. Såg urlöjligt ut.

SimsBrooke
2/2/14, 9:54 PM
#6

#5 Ja att de målade var inte direkt någon framgång. Hade varit bättre om de stod och bara pratade eller nått som de har gjort flera år.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
pinocchio96
2/2/14, 10:27 PM
#7

Jag har tappat intresset för melodifestivalen de senaste åren.
Sista jag minns jag följde var då Björn Gustafsson var underhållning och det var ju några år sen.. 
Nu tycker jag bara det har blivit tjatigt och alldeles för mycket show och för lite musik, om ni förstår hur jag menar :))

Cireea
2/3/14, 12:52 AM
#8

Förra året följde jag Melodifestivalen lite smått när jag inte hade något bättre för mig men i år tror jag inte att det blir något för min del.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Forummedlemmen]
2/3/14, 11:26 PM
#9

Melodifestivalen står numera för ett mycket allsidigt musik-Sverige, och det hurrar jag för.

Det är konstigt att ingen sett Melodifestivalen för de gjorde det och det, någon har "råkat se fem minuter". Men oj, det är bara ett av Sveriges mest sedda TV-program, år efter år. 🙂

Ford -57
2/8/14, 7:21 PM
#10

I kväll kan man ju faktiskt kika på Refreschments på MELLOOOON😃

Prickbarnet
2/8/14, 8:56 PM
#11

Har inte gillat något bidrag innan men Little Great Things va awesome ♥.♥

Moalinn
2/8/14, 10:55 PM
#12

Måste säga att jag tycker att det är väldigt stelt och tråkigt. Programledarna är sämst och vet inte allt. Sitter och pillar med annat under tiden och bara har musiken i bakgrunden. Men har kollat på melodifestivalen så länge jag kan minnas så skulle kännas konstigt att inte hänga med. Den enda eurovision jag inte har sett var när Loreen vann, tyckte hon var värdelös så protesterade genom att inte kolla 🤐

Förra veckan var helt klart Linus Svenning bäst.
Denna veckan fick jag upp ögonen för Little Great Things. Men Martin Stenmark levererar som vanligt, lite förvånad över att han inte gick direkt till final faktiskt. Ser inget i Panetoz förutom att de har rätt sköna låtar.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

SimsBrooke
2/9/14, 1:06 AM
#13

#12 håller med om att programledarna är kassa! ett rent skämt är vad dem är.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
kaninsköld
2/9/14, 9:16 AM
#14

Jag gillade J.E.M, men jag håller med, programledarna var dåliga!

Mvh Kaninsköld

Moalinn
2/15/14, 9:34 PM
#15

Deltävling 3

Outtrigger i alla väder. State of Drama var rätt bra också. Ace Wilder har en låt som lär bli en sån där typisk plåga som bara snurrar runt i huvudet. Oscar Zia är verkligen inte dålig även om varken Ace eller Oscar är my cup of tea så att säga och tycker de båda platsar riktigt bra i finalen.
Sen var Björn Gustafsson i princip höjdpunkten haha. Cool

Jag säger faktiskt att det här är helt klart den bästa deltävlingen hittills.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Forummedlemmen]
2/19/14, 4:43 PM
#16

Trodde Shirley Clamp skulle gått vidare i lördags.

monstermash
2/22/14, 8:48 PM
#17

**1. Alcazar - "Blame it on the disco"
**✨✨✨✨
Bra låt, helt okej uppträdande! Alcazar levererade som vanligt med en typisk schlagerlåt!
**
2. I.D.A - "Fight me if you dare"**
😴😴😴😴😴
Riktigt trist låt… Så tråkig att jag faktiskt gick iväg under låten.

**3. Janet Leon - "Hollow"
**✨/😴

Låten är bra, men framförandet, tjejen och hennes röstläge i vissa tonfall är inte bra alls. Speciellt inte hennes höga toner!

**4. Ammotrack "Raise your hands"
**✨✨✨✨✨

Gillar framförandet! Bra låt, och älskar refrängen. Äntligen ett rockband som faktiskt vågar annat än ballader i Melodifestivalen! 

**5. Josef Johansson - "Hela natten"
**✨✨

Lite tråkig låt. Håller inte med honom att han representerar popmusik… Han sjunger dock bra, och refrängen är bra. 

6. Linda Bengtzing - "Ta mig"
✨✨✨

Linda brukar leverera med bra låtar, även denna låten påminner om henne, speciellt i refrängen. Men betydligt sämre än hennes förra låtar måste jag ändå säga…

**7. Ellinore Holmer - "En himmelsk sång" 
**😴😴😴😴

Väldigt gnällig röst, framförallt när hon tar de högre tonerna. Tråkig låt och uppträdande.

8. Anton Ewald - "Natural"
😴😴😴
Triiiiiiiiist!

Moalinn
2/22/14, 9:43 PM
#18

Deltävling 4

Väldigt tråkigt idag faktiskt. Alcazar och Ammotrack var väl de enda som var lite bättre än de andra, och då var de inte ens bra. Nä, haha. Melodifestivalen = 😴

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Hanna
2/24/14, 9:46 PM
#19

Jag brukar inte kolla Melodifestivalen. Men då jag vet vem en i Ammotrack är så kände jag mig tvungen. Och vill nog påstå att det var den enda låten som var bra. 😴

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Forummedlemmen]
3/1/14, 4:24 PM
#20

Jag tittar alltid på Melodifestivalen, och erkänner!

Annons:
molam
3/3/14, 12:48 AM
#21

HAr kollat på alla deltävlingar men dumma mig missade den igår x-x

Kollar på reprisen till veckan! 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Forummedlemmen]
3/3/14, 1:33 PM
#22

Molam, Andra chansen har du ju i så fall hört alla bidragen.

molam
3/3/14, 3:52 PM
#23

Jaaa sant men ändå ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Forummedlemmen]
3/3/14, 5:43 PM
#24

Någon som vet när Melodifestivalbidragen spelas in?

emma0113
3/6/14, 2:19 PM
#25

Jag tycker att alla bra har åkt ut :(

Moalinn
3/8/14, 9:45 PM
#26

Jag är så fett äckligt nervös!

Dock väldigt ledsen över att Outtrigger åkte ut förra veckan, de var helt klart bäst.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kaninsköld
3/8/14, 9:57 PM
#27

Nej, jag hejade ju på ace wilder! Vad tycker ni om resultatet?

Mvh Kaninsköld

Annons:
molam
3/8/14, 10:00 PM
#28

Hejade också på wilder så det var lite surt att hon loosa med 2 poäng

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Moalinn
3/8/14, 10:00 PM
#29

Till och med röstade på Ace (har aldrig röstat i hela mitt liv, förutom på Eric 2010) så detta tycker jag inte är okej. 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[GIKmio]
3/8/14, 10:26 PM
#30

Den där tillställningen verkar helt och hållet ha ballat ur. Just nu satt dom och spelade upp en del av dom andra ländernas bidrag i radion..

molam
3/8/14, 10:31 PM
#31

#30 Seriöst? o.o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[GIKmio]
3/8/14, 10:39 PM
#32

#31 Dom brukar väl ha något program innan festivalen där experter ska bedöma dom andra ländernas låtar också. Man ska inte veta om dom andra har bra låtar förrän när dom gör sina uppträdanden på finalkvällen tycker jag..

molam
3/8/14, 10:44 PM
#33

#32 Kan inte annat än att hålla med

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Moalinn
3/9/14, 12:03 AM
#34

Fast det är ju bara för oss att dra in på vilken radiostation som helst, i vilket land som helst, och lyssna på vinnaren. Tror inte det spelar någon roll om det spelas i sverige eller inte, man kan lyssna ändå!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[Forummedlemmen]
3/9/14, 10:40 AM
#35

Fast jag vill helst höra bidragen innan

Upp till toppen
Annons: