Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa

Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Hissa eller dissa

Hissa kvinnliga musiker

2014-06-03 01:14 #0 av: Saga85

Musikbranschen domineras av män. Det gäller både på och bakom scen, dvs både de som framför låtarna samt kompositörer.
Jag vill ta och lyfta fram några av mina favoritartister.

Vet inte riktigt själv vad jag vill ha sagt med det här. Kollar jag i min skivsamling är det till största delen skivor av det manliga släktet. Blir lätt så. Så jag dissar ingen musik, vill bara lyfta fram några kvinnor.

Först ut PJ Harvey med låten Rid of me - det var den första låten jag lärde mig spela på gitarr och skrålade vågade sjunga.

Anmäl
2014-06-03 01:19 #1 av: Saga85

Andra ut Tori Amos - Icicle

En underbar låt om masturbation Kär

Anmäl
2014-06-03 01:23 #2 av: Saga85

Tredje KT Tunstall - Black horse & the cherry tree

Första gången jag sett en live looping, och blev fascinerad.

Anmäl
2014-06-03 01:26 #3 av: Saga85

Fjärde ut Dresden dolls - Girl Anachronism

Sån energi, jag blev kär första gången jag hörde deras låtar.

Anmäl
2014-06-03 01:49 #4 av: ebbamedruby

#3 kul att du gillar The Dresden dolls! Jag älskar dem och även Amanda Palmers sololåtar.

Anmäl
2014-06-04 19:39 #5 av: Ford -57

Här e brudar som inte går av för hackanGlad

Anmäl
2014-06-04 23:06 #6 av: murmilura

Vill hissa Janis Joplin. ;)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.