Annons:
Etiketthissa-eller-dissa
Läst 994 ggr
dinamnam
2014-09-06 10:11

Åsikter om 5 Seconds of Summer?

5 Seconds of Summer har blivit populära på väldigt kort tid, men är dom bra? Det kan ju diskuteras.

Jag gillar dom själv väldigt mycket, men inte när dom spelar live. Det låter..förfärligt.

Kollad nyss på itunes festivalen där dom uppträde, jag kan säga att jag som inte är så bra på detta med att veta vad som är bra och dåligt märkte allt dåligt som dom gjorde under sitt uppträdande. 

 - 2 av 3 killar skreksjöng, för att dom helt enkelt inte kan sjunga.

 - instrumenten var inspelade, det är helt ok I guess men det syntes vilket gjorde det hela dåligt.

Finns massor av annat, men detta var två punkter som just jag störde mig på väldigt mycket.

Lägger till en bit av deras uppträdande så att ni kan få lyssna och inspektera själva, vad tycker ni om dom? 

Skriv gärna här under och berätta vad ni tycker!

Med vänliga hälsningar 

Annons:
Cireea
2014-09-06 13:55
#1

Jag lyssnar bara på deras låt  "she looks so perfect" och det är mest när man umgås och har musik i bakgrunden.

Annars tycker jag att deras låtar inte faller mig i smaken..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2014-09-06 22:14
#2

Jag älskade 5SOS när de inte var kända, då var det fyra killar som spelade på sina instrument och hoppades på att någon skulle köpa deras singel. Skulle beställa deras singel "Out Of My Limit", hela vägen från Australien, bara för att ge dem lite support men så vaknade jag nästa dag och någon från One Direction hade gett 5SOS lite uppmärksamhet och allt bara exploderade. Det blev inte till det bättre heller utan allt blev bara kaos.

Känns som att de försöker bli något som Blink 182, Green Day och All Time Low men jag kan inte släppa tanken om dem som ett pojkband.

Kollar man på pop punk band så låter väldigt många, väldigt dåligt. Blink 182 är ju inte jättebra, inte heller Simple Plan - men det är så det ska vara. Jag älskar Simple Plan för deras texter, inte för att Pierre har världens vackraste röst.

5SOS har inte hittat vad de ska göra, utan kör lite allt möjligt. De ska ha Luke som sångare och de andra ska vara bakgrund om de nu måste öppna munnen.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2014-09-06 23:58
#3

#2 Jag instämmer i allt du precis skrivit. Du fick verkligen fram EXAKT det jag tänkte.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Frosstis
2014-09-10 16:40
#4

Jag älskar dom jättemycket, mitt favoritband. Håller inte med att de sjunger dåligt live, tycker att de sjunger mycket bättre live än deras autotuned låtar. Ibland har de dåligare dagar och dåligare uppträdanden men de kan faktiskt sjunga!

Upp till toppen
Annons: