Annons:
Etikettmetal-rock
Läst 1220 ggr
Moalinn
9/21/14, 10:54 PM

Metal och hardcoren's fluffiga tråd

Det finns country, klassiskt och 50/60 tal (säkert fler) - Nu är det dags för den tyngre (eller vad man vill kalla det, haha!) musiken att få en tråd!

Metal, heavy metal, hardcore, metalcore, post-hardcore, rock och så vidare. Posta allt du tycker passar in.

Det enda önskemålet jag har är att ni inte bäddar in videor, jag kan inte öppna trådarna då och jag vill gärna ta del av vad som skrivs. Så länka hellre! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
9/21/14, 10:55 PM
#1

Jag ger er Counterparts - Lost, because … well, i like it. Har ni några tips på liknande band? Förutom typ Defeater och Hundredth?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
9/21/14, 11:34 PM
#2

åååh jag lyssnar ju inte sådär mycket på metal, rock osv men jag har några bra grupper som jag lyssnar på. Bland annat Sabaton 😍

Carolus rex (Swe)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

fuengirolaa
9/22/14, 7:46 PM
#3

Jag lyssnar mycket på metal/ hårdrock :) De band som spelas mest i min spotifylista just nu är Stone Sour och Five Finger Death Punch ;)

[Oceansoul]
9/22/14, 10:25 PM
#4

Metal är verkligen min specialitet. Jag gillar allt! Utom nu-metal då möjligtvis och Black metal (med vissa undantag). 

Främst skulle jag nog säga att jag gillar power/speed metal och det bästa bandet är utan tvivel Blind Guardian. Är mest förtjust i deras Somewhere Far Beyond-era och Nightfall In Middle Earth såklart. Annars så lyssnar jag för tillfället mest på Draconian, Candlemass, Arch Enemy,  Eluveitie  och Avantasia.

[hannaaeeriksson]
10/5/14, 9:28 AM
#5

Avenged sevenfold är absolut överst i min lista ❤️ Lyssnar mycket på KoRn , men äldre låtarna innan dom blandade in dubstep i det ^^

Carrosh
10/5/14, 2:20 PM
#6

Lyssnar mestadels på thrash och death, plus tillhörande subgenrer.. Favoritband i genrerna: Megadeth, Unleashed, Amon Amarth, Månegarm, Hypocrisy, Bloodbath, Exodus, Overkill, Tankard, Kreator m.fl.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Moalinn
10/7/14, 1:47 AM
#7

Det är så svårt det här med metal och hardcore för det finns så himla många subgenrer, man blir lite halvt galen och säger sen lite snällt att man lyssnar på metal - fast bara en viss typ av metal. Sen lyssnar man också på hardcore - men inte all hardcore. Och så har vi punk - fast bara den som blev pop.

Inte lätt när det är svårt.

Jag lyssnar mycket på Crown The Empire just nu, dels för att jag ska se dem live på lördag och dels för att de är fruktansvärt bra.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
10/31/14, 1:19 AM
#8

Och nu är det The Amity Affliction, Heart In Hand och Napoleon som går 24/7. TAA är riktigt bra och så även Heart In Hand. Ska se dem live om 16 dagar!

Oj vilken glad och pigg musik jag lyssnar på, eller inte. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Endoftheworld
3/2/16, 9:10 AM
#9

Just nu är det mest The Acacia Strain, Miss May I, Motionless In White och The Amity Affliction.

Moalinn
3/2/16, 2:02 PM
#10

#9 The Amity Affliction är bäääääst! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Kadoor
3/2/16, 9:48 PM
#11

Tycker, precis som #9, om the Amity Affliction sjuukt mycket!
Lyssnar även mycket på Chelsea Grin, Betraying The Martyrs, Asking Alexandria och Slipknot. Vet inte om BMTH riktigt hör hit eftersom de har bytt "riktning", men lyssnar väldigt mycket på deras äldre/tidigare album så hoppas det är okej ändå. 😃

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Endoftheworld
3/3/16, 4:39 PM
#12

#10 ja dom är bra!

#11 jag lyssnar med till och från på Chelsea Grin, Betraying The Martyrs och Asking Alexandria, håller med om BMTH tidigare album är bra men inte deras nyare.

Moalinn
3/3/16, 5:13 PM
#13

BMTH är fortfarande bra, deras lyrics är fortfarande ruskigt bra, det är bara soundet som inte riktigt faller mig i smaken längre. TIAHBMISITIAHLKIAS är deras bästa album, in my opinion.

Själv lyssnar jag sönder Hands Like Houses nya album. Såååå bra verkligen!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
3/7/16, 5:23 PM
#14

Har inte hört den här sen den kom ut förra året, men nu hade spotify lagt till den i veckans tips och jag skrattar lika mycket nu som jag gjorde då. 😂 Älskar flera av banden han har med i låten, kan nog vara därför det är roligt!

Jarrod Alonge - Hey Jarrod, What's That Song Called Again (Metalcore medley)
https://www.youtube.com/watch?v=i5elyAwPSH0

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: