Annons:
Etikettmetal-rock
Läst 1723 ggr
GuitarMetalS
10/5/14, 1:57 AM

Favorit metal band?

Hej! 

Inte många av mina vänner lyssnar på rock/metal/hårdrock så tyvärr har jag inte många att snacka band med. Själv lyssnar jag mest på metal/hårdrock/progressiv metal. Det finns enormt många bra band men om jag är tvungen att välja ut några så skulle nog det vara Dream Theater, Europe, Bon Jovi, Sacred Mother Tongue, Metallica, Megadeth, In Flames, Animals as leaders och Primal fear. Vilka band lyssnar du mycket på?

Annons:
Moalinn
10/5/14, 2:03 AM
#1

Väldigt mycket metal som kommer upp nu tycker jag. Favorit metallåt är en gammal tråd som går att skriva i. Metal och hardcoren's fluffiga tråd är en annan tråd man kan skriva i och dela sina favoritband.

Jag lyssnar inte på metal annat än metalcore som typ The Ghost Inside.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Morphogenesis
10/5/14, 2:04 AM
#2

Jag har en soft spot för det brittiska bandet Threshold.

Cireea
10/5/14, 2:05 AM
#3

Personligen har jag inget favoritband då jag inte är särskilt insatt i metal. Jag har några låtar jag lyssnar på men inte mer än så. Finns inget band jag följer.. 

Jag skulle dock uppskatta om vi inte startar 10 - 20 nya trådar om Metal, precis som Moalinn säger så finns det två trådar redan där man kan ta upp favortiband. 🙂Inget illa menat men det blir onödigt många trådar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
10/5/14, 2:15 AM
#4

Många av musikgenrerna har redan trådar som är aktiva. Om man ser att det inte finns någon som har någon tråd så kan man skapa en samlingstråd, för det är där allt roligt händer!
Här har vi metal och hardcoren's fluffiga tråd. 😎

skulle editera in detta i mitt förra inlägg men som vanligt så sammarbetar inte iFokus så gick inte att spara det redigerade så fick bli såhär istället haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[hannaaeeriksson]
10/5/14, 9:26 AM
#5

Jag tycker att det är kul med lite nya trådar :D Jag själv är ett extremt fan av Avenged sevenfold. Lyssnar på KoRn , slipknot , metallica , osv också med sevenfold ligger närmast hjärtat ;)

Carrosh
10/6/14, 12:13 PM
#6

Megadeth, Månegarm, At The Gates, Hypocrisy, Soilwork, Alghazanth, Caliban, Lamb Of God, Unleashed, Amon Amarth och massa, massa fler. Svårt att välja favoriter, då det finns så många. Men Megadeth har alltid varit de största favoriterna. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Portie
10/7/14, 1:34 AM
#7

Stort Avenged Sevenfold fan här! Lyssnar även på In Flames, Slipknot, Volbeat och Killswitch Engage.

Mystisk
11/3/14, 12:06 PM
#8

Under många år har jag lyssnat på Dissection. Tröttnar aldrig.

Just nu blir det mycket Graveyard och Grand Magus senaste, Triumph and Power.

Carrosh
11/4/14, 12:28 PM
#9

#8 Vad kul att fler lyssnar på Grand Magus! Har nog inte sprungit på andra förutom på lastfm. :O Samma med Dissection.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[0123]
11/4/14, 12:44 PM
#10

Immortal är mitt favorit band (Norsk BM) favorit albumet länkat nertill :D

http://www.youtube.com/watch?v=VeOlPQqJR-o

kan visserligen slänga in deras senaste musik video också

http://www.youtube.com/watch?v=sOOebk_dKFo

TH86
4/8/15, 10:35 AM
#11

Bathory kommer alltid vara nr 1 för mig.

Lyan
4/13/15, 3:48 PM
#12

Metal jag lyssnar mest på är Dir en grey och Within temptation. Sedan har jag många  varierande artister som tex Nightwish, Alice Cooper och många flera, där jag bara lyssnar på enstaka låtar

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: