Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 1553 ggr
Zimplet
2014-11-22 00:50

Bästa konserten?

Tänkte att alla kunde få berätta lite om sin favorit konsert som ni varit på, och även en konsert som ni vill fara på.

Annons:
Zimplet
2014-11-22 00:56
#1

Den bästa konserten som jag varit på var förra sommaren. Jag har sedan jag var runt tio år varit ett fan utav Iron maiden, men har aldrig haft möjlighet att fara på någon konsert. Men förra året så fick jag utav min sambo två konsertbiljetter till Iron maiden i Stockholm, det var så himla sjukt, jag tror att jag stod och stirrade på biljetterna i 20 minuter innan jag fattade att det var sant.

Iallafall så var konserten enligt mig riktigt bra, och förbanden var Sabaton och något band från England som jag tyvärr inte minns namnet på. Skulle göra om det vilken dag som helst.

Moalinn
2014-11-22 01:03
#2

Låtsas som att det inte redan finns trådar om detta Hyschar

Bästa konserten är svår att säga då jag varit på så många bara nu i år (10 and counting). Men bästa konserten tror jag All Time Low står för. De ger en konsert och inte bara sjunger några låtar.

Konsert jag vill åka på är alldeles för många. Främst vill jag se Rise Against på söndag men plånboken är så gott som tom. Drömkonserten är dock Linkin Park och har varit i många år nu. Så jäkla förbannad över att de inte kom hit nu på deras europa turné.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Portie
2014-11-22 01:24
#3

Den bästa konserten jag har varit på var när jag var på Avenged Sevenfold i somras. Det var så otroligt bra, ville aldrig att kvällen skulle sluta! Stämningen var verkligen på topp, alla var så himla glada! Man var varm i hela kroppen under hela konserten.

En annan konsert som står på min topplista är när Green Day spelade på Ullevi 2010. Hade varit ett stoort fan länge och min dröm gick i uppfyllelse när jag äntligen fick se dom. Dom är grymt bra live.

Moalinn
2014-11-22 01:26
#4

Ja, Green Day håller jag med om. De är fruktansvärt bra live och jag tycker inte ens om dem i vanliga fall. De var verkligen ett med publiken, så otroligt bra. Men All Time Low tar ändå första platsen då jag tycker om dem så mycket mer än vad jag tycker om Green Day haha 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Portie
2014-11-22 01:36
#5

Numera lyssnar jag inte så mycket på Green Day, hela tonåren däremot var jag ett stort fan, har varenda album och några dvder och kollade ofta på dvderna och drömde mig bort. Så ja man kan ju tänka sig vilken lycka det var att äntligen få se dom! Det finns inget bättre än att se sina största idoler live!

ilenna90
2014-11-22 10:37
#6

Min absolut bästa konsert var Black Veil Brides förra året. Det är ett av få band som jag verkligen är hardcore-fan till. Jag hade köpt biljett nästan ett halvår före och skulle se dom i april varpå det blev klart att resterande turnè blev inställd i princip dagen före. Så det dröjde enda till november innan jag fick se dom så det var en extremt lång väntan men så fruktansvärt värt det när jag väl stod där inne. 
En av mina lyckligaste kvällar i livet. 

En konsert jag hade velat se men som dessvärre inte är möjlig är My Chemical Romance - hade varit överlycklig om jag hunnit få se dom innan dom splittrades :(

Annons:
Carrosh
2014-11-22 15:43
#7

Har lite svårt att välja, då flertalet av de jag varit på varit riktigt, riktigt bra! Bland annat var det ett par riktiga guldkorn på Getaway Rock 2013. Cult Of Luna, Testament (har dock aldrig varit på en dålig Testament-spelning, så rankar dem rätt högt i listan också), Lamb Of God, Year Of The Goat, Hatebreed, Hypocrisy… Men så har jag varit på 2 Ghost-spelningar också som har varit outstanding! Iron maiden i Gbg 2011 ligger också i topp.. hm.. så svårt att välja… Dream Theater (sista året med Portnoy) var också helt outstanding. 🙂🎧

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

n00bArtWork
2014-11-22 22:47
#8

Metallica i Big Four turnén 2010 Ullevi.. James Hetfield kan sätta eld på de mesta för han va lika bra i sthlm på sthlm fields men där va vädret skit och jag som är så kort fick stå som en surrikat hela gigget ^^

Annars va ett gig med Freak Kitchen på Göta källare för några veckor sedan en av mina favvosar för jag tycker om deras stil :)

Skorpion76
2014-11-24 15:00
#9

Dem bästa konserten som jag har varit på var när jag såg Pet Shop Boys på Hultsfredsfestivalen 2007.  Det var en underbar upplevelse och när Neil klev fram lite längre ut på scenen och sjöng blev jag alldeles paff över att se honom livs levande.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Nampheet]
2014-11-24 15:09
#10

Min bästa konsert eller vad jag ska kalla det blir nästa vecka! 😃

Carrosh
2014-11-24 21:47
#11

#10 Hur kan du vara så säker i förväg att spelningen blir bra?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Nampheet]
2014-11-25 15:45
#12

Det är ingen spelning direkt, Det är cheerleadings värdsmästare från usa och man kommer få träna med dom! :p jag bara tror att det kommer vara bra!! :D

7 dagar kvar!

Anna
2014-11-27 11:13
#13

Den bästa spelningen jag varit på var nog Foo Fighters på ett slutsålt Stadion, måste varit 2011. 35 000 pers, jag och en kompis stod längst fram, underbar stämning! Riktigt mäktigt.

Annars har jag sett absoluta favoritbandet Paramore varje gång de varit i Sverige. De blir bara bättre för varje gång man ser dem! Var även på deras spelning i Pomona, Kalifornien för två år sedan som var jättespeciellt. Den konserten glömmer jag aldrig, så den räknas också som en favorit. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Moalinn
2014-11-27 12:11
#14

När jag tänker efter så är One Direction också en konsert som står ganska högt upp på min "bästa konsert" lista. När jag såg dem var jag ett jättefan, vilket jag inte är idag, men de var faktiskt riktigt bra live. De bjöd på sig själva och det var riktigt magiskt att stå där i friends arena, längst fram, bland flera tusen pers.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JoannaLi
2015-01-11 23:24
#15

Min bästa konsert har hittills varit Ed Sheeran, tätt följt av The Royal Concept när de var på Trästocks! Så jäkla bra, båda två! Ed Sheeran sjöng ju i princip oavbrutet, och det var så jäkla häftigt att få se hur han bygger upp låtarna på scen, bara han, gitarren och plattan-som-jag-aldrig-vet-vad-den-kallas ^^ (Jag gick med min bästa kompis - vi grinade båda två, fast på olika ställen - och vi fick de bra platserna. Satt relativt långt fram, så pass att jag kunde se honom skarpt, och på den taggade sidan av arenan. Jävlar vilken energi under Bloodstream!)

Jag drömmer så in i jäklarns om att få se All Time Low, och de kommer ju till Bråvalla i år igen, men jag har inte möjlighet att gå :(

Moalinn
2015-01-11 23:35
#16

#15 Ska vi dra till Norge istället för Bråvalla? ;) Vill se All Time Low i år också men jag vet inte om jag orkar Bråvalla haha. Annars kommer de till Sverige i princip varje år så satsa på nästa år du! 😉

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JoannaLi
2015-01-12 00:19
#17

#16 Norge here we come! ^^

Ugh, ja, men nästa år känns så lååångt bort :P

Upp till toppen
Annons: