Annons:
Etikettövrigt
Läst 517 ggr
n00bArtWork
2014-11-23 02:58

Sjukligt musik intresserad - podda?

Har ett projekt i mitt huvud som jag måste bara göra något med, podcasts om musik, oetablerade band inom olika genrer  för att promota dem och för att det är sjuk jäkla kul.

Har så mycket idéer och vilja så det sprudlar om mig, hur ska man hitta likasinnade människor?

Annons:
Cireea
2014-11-23 03:07
#1

Har du lust att berätta lite om någon idé? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

n00bArtWork
2014-11-23 04:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tex att man letar på något härligt band som inte är känt eller dylikt och gör en intervju med dem och spelar upp några av deras färdiga låtar och sedan lägger ut dem på en sida (dvs en specifik sida för den specifika podden* =förklarar längre ned) tex en facebook sida eller en ploj hemsida där det är bild på bandet och lite kort info sen länk till poddavsnittet med det bandet.

Själva sidan skulle kunna vara en sida för en poddkanal som vi just nu kan kalla "Publicity" (tänker inte ge ut det riktiga namnet jag har i huvudet) så finns det olika genrer tex en för Rock/Metall som en eller flera personer hanterar, en för pop/house/dance, en för mer hiphop/rap och någon reagge osv..

…….. (Trixar ihop en bild på en fake hemsida i photoshop för att göra det mer visuellt och laddar upp)..

OBSERVERA detta är absolut inte designen jag vill ha utan bara något jag kastade ihop så att folk får en bättre bild av hur det skulle kunna se ut.. (samt den är gjord på mindre än 5 min så designen är ju inte det bästa jag gjort ^^)

Cireea
2014-11-23 16:19
#3

Då måste man då alltså hitta okända grupper för varje specifik genre, eller kan du också tänka dig att man kanske har en pod där man rekommenderar musik överlag? 

Typ att man har en dag i veckan eller sådär som man pratar om en specifik genre (Det finns ju så många) och spelar ett par låtar och liksom pratar om hur just den genren växt fram osv. 

Då kan man alltid "bjuda in" någon som kanske har ett intresse för en specifik genre som kanske inte är så vanligt (eller som är vanlig) som man kan bolla idéer med så man har någon att snacka med om just det ämnet 😃Bara ett litet förslag sådär.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

n00bArtWork
2014-11-23 19:36
#4

#3 Förvisso men där tillkommer problemet att man inte kan spela royalty musik för då måste man ha license och betala avgifter därav oetablerade band idén.

Cireea
2014-11-23 19:49
#5

#4 Aah! I see :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

n00bArtWork
2014-11-23 22:13
#6

#5 ajamen krångligt skit :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: