Annons:
Etikettspotify
Läst 6242 ggr
felle-j
12/3/14, 8:52 PM

Spotify - My Year in Music

Det här var en liten kul grej tycker jag, att få se vad man har lyssnat på, hur mycket osv. Inte för att jag inte vet, men ändå kul. 😃

Länk

Vore kul att få veta vad för resultat ni fick, så dela gärna med er!

Annons:
Michaela-N
12/3/14, 8:57 PM
#1

Kul att se!

felle-j
12/3/14, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kan ni se mitt resultat. Mycket hårdrock, eller nästan bara hårdrock. 😃

Tyckte det var lite kul med vilken artist jag hade spelat mest per årstid. Bara Metallica! Har visserligen lyssnat väldigt mycket på dom i år då jag har lyssnat igenom alla deras album och låtar, vilket jag inte hade orkat ta mig tid till att göra tidigare. 2015 får det bli något annat band som jag upptäcker helt. 😃

Sen har jag lyssnat på musik från Spotify i totalt48 714 minuter (812 timmar eller 34 dagar). Det kanske inte är mycket jämfört med andra men för mig är det mycket då jag tidigare år inte har lyssnat såhär mycket på musik.

Moalinn
12/3/14, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#3

Fan vad kul! 😃

Lyssnar tydligen på screamo. Väldigt intressant tycker jag då de flesta band faktiskt placerar sig i antingen metalcore eller Post hardcore. Men men, alla har vi väl olika syn på det där!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
12/3/14, 9:50 PM
#4

Insåg att det inte går att länka. Kan inte heller se din länk Felix utan kommer bara till min egen😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
12/3/14, 10:47 PM
#5

Jag fick mest Pop/Kpop 🙂Och musiken spelas oftast på onsdag, fredag och lördag. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
12/3/14, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

#4 Attans då. Det som hade varit så smidigt. 😕

Får lägga in bilder då.

Classic swedish pop är egentligen mest folkmusik, även Celtic rock är lite folkmusik.

Sen har jag inte Spotify Premium så använder inte Spotify på mobilen. Hatar att inte kunna välja vilken låt jag ska lyssna på.

Annons:
Hippieelsa
12/7/14, 11:38 AM
#7

Jag lyssnar på mest pop av olika sorter och svensk hiphop tydligen:). Min mest lyssnade låt är Bad Day med Daniel Powter. Jag har lyssnat i 8991 minuter viket jag kan tycka är ganska mycket då jag inte använde Spotify i början av året :) Jag lyssnar mest på måndagar.

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Carrosh
12/7/14, 5:02 PM
#8

Det är det här man har lastfm för :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

felle-j
12/7/14, 6:11 PM
#9

Jag brukar ha spotify på hela tiden när jag är hemma så det blir ganska mycket speltid, även om jag inte har lyssnat all den tiden.

Moalinn
12/7/15, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 12
Förhandsgranskning av bild 2 av 12
Förhandsgranskning av bild 3 av 12
Förhandsgranskning av bild 4 av 12
Förhandsgranskning av bild 5 av 12
Förhandsgranskning av bild 6 av 12
Förhandsgranskning av bild 7 av 12
Förhandsgranskning av bild 8 av 12
Förhandsgranskning av bild 9 av 12
Förhandsgranskning av bild 10 av 12
Förhandsgranskning av bild 11 av 12
Förhandsgranskning av bild 12 av 12
#10

Spotify har kommit tillbaka med den här grejen, vilket är extremt roligt!

Mitt musikår 2015. Hur såg ditt år ut? https://yearinmusic.spotify.com/sv-SE

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
12/7/15, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#11

Vad kul! Har varit lite nyfiken på hur det här året skulle se ut, även om jag visste att resultatet inte skulle förvåna alls. 

De mest spelade är som vanligt Metallica, Gojira, Sator, Iron maiden och Raubtier, men jag har lyssnat på många andra artister också. Och genrerna är också som vanligt mest rock och metal.

Det blev lite mer lyssnat i år. Främst på grund av att jag skaffade Spotify premium.

Sen för varje årstid ser det i princip likadant ut. Ni kan ju gissa vilka artister det är haha. Mitt år verkar kanske lite tråkigt musikmässigt men det är så jag vill ha det. Har upptäckt väldigt många nya band och artister också men dem har det inte lyssnats tillräckligt mycket på för att de ska dyka upp här. 🙂

[Garntroll]
12/8/15, 11:21 AM
#12

Jag har inte fått något sådant. Jag kan endast hitta vilka låtar som folk generellt har streamat mest under 2015. Inte vad jag har streamat.

thea_thea
12/8/15, 1:35 PM
#13

Mina mest spelade artister är tydligen

  1. Marina and the Diamonds
  2. Nicki Minaj
  3. AC/DC
  4. Beyoncé
  5. Rihanna

Inte så oväntat faktiskt😛 Mitt mest spelade album är The Pinkprint (Nicki Minaj).

Mina mest spelade låtar är 

  1. Drag Me Down av One Direction

  2. Pills N Potions av Nicki Minaj

  3. Eye of the Tiger av Survivor

  4. I'm A Ruin av Marina and the Diamonds

  5. Happy av Marina and the Diamonds

Blev först lite förvånad av hur extremt många spelningar den första låten hade eftersom jag bara kan komma ihåg att jag lyssnat på den en gång, men sen kom jag ihåg att jag råkade stänga av ljudet i tron om att jag stängde av spotify för ett tag sedan🤐

Mina mest spelade genrer är pop, metropopolis(vad är det?), rock, synthpop, indietronica(?). 

Bara 6996 minuter musik, men det är oftast pappa som står för musikuppspelningen hemma så slipper jag fippla med sånt. Lyssnat på 160 artister och 431 unika låtar. 

Så för att sammanfatta - inga överraskningar här inte 🙂

Annons:
Cireea
12/8/15, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#14

Började året med: Reggaeton Man Flow - Rakata 

Mest spelade Artist: EXO (1600 lyssningar)
2:a EXO-K (554 lyssningar)
3:a BTS (421 lyssningar)
4:a BIGBANG (418 lyssningar)
5:a BEAST (238 lyssningar)

Mest spelade album: EXO - EXODUS (615 lyssningar)
2:a EXO - XOXO (363 lyssningar)
3:a EXO-K - MAMA (299 lyssningar)
4:a EXO - EXODUS (Chinese version) (291 lyssningar)
5:a EXO - Love me right  (249 lyssningar)

Mest spelade låt: EXO - Thunder (246 lyssningar)
2:a EXO - Call me baby  (213 lyssningar)
3:a BTS - I need U (173 lyssningar)
4:a BEAST - Good Luck (148 lyssningar)
5:a EXO - Hurt (Chinese version)  (142 lyssningar)

Mest spelade genrer: Kpop
2:a Pop
3:a K-Hop
4:a Dance Pop
5:a Pop Rap

Spelat musik i 61000 minuter.. (39% mer än förra året)

875 olika artister (136 fler än förra året)
1381 olika låtar (264 mer än förra året)

Är inte ett dugg förvånad 😎Bara Kpop på alla listor, precis som det ska vara!
Förutom "började året med.." antar att det är första låten man spelade i år? I så fall var det inget konstigt för vi hade fest då så! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
12/8/15, 8:47 PM
#15

Jag började tydligen mitt år med Lady Gaga's Just Dance - hahah! Mest spelade artist var The Weeknd, mest spelade låt var Childish Gambino's Heartbeat, mest spelade album The Weeknd's Beauty Behind The Madness och mest spelade genre var Alternative Hip Hop. 

Min ville dock inte berätta hur mycket mer musik/artister/låtar jag lyssnade på jämfört med förra året - trots att jag gjort de här Year In Music tre år i rad?!

Johanna - Instagram

Moalinn
12/8/15, 9:35 PM
#16

#15 Som du ser på min hur många låtar jag lyssnade på så står det ingenting heller. Min gissning är att det inte står om det är mindre än tidigare år, men jag har ju såklart ingen som helst aning om det är så då jag inte vet hur många låtar jag lyssnade på förra året.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
12/8/15, 9:37 PM
#17

På min stod det hur många fler låtar jag lyssnat på i år än förra året. Ni kanske bara lyssnat mindre? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
12/10/15, 3:12 PM
#18

#16 #17 Så kan det ju såklart vara! Det hade ju iof också varit intressant att veta - hur mycket mindre man lyssnat!

Johanna - Instagram

[Garntroll]
12/10/15, 4:45 PM
#19

Jag har hittat mitt år och ja jag gillar Nickelback helt klart och jag har lyssnat på betydligt fler artister än förra året.

Moalinn
12/10/15, 10:54 PM
#20

Ni har inte missat spellistorna "Play it forward" och "2015 top tracks" va? Lite najs att ha en spellista med 100 favoritlåtar från 2015, slipper man sitta och shuffla (om de fortfarande är favoriter förstås) 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
leemland
12/11/15, 8:30 PM
#21

Kom inte in på min när jag testade igår . Den ladda i flera minuter men inget hände😐

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carrosh
12/13/15, 4:54 PM
#22

#21 Har du testat att rensa cache, cookies och historik i webbläsaren? Hade samma problem, men funkade bra efter jag rensat. :)

Blev inte jätteförvånad över mitt resultat, då jag knappt använt spotify under förra halvåret, men väldigt mycket från hösten och framåt. Det som var mest spelat var ju det som var just det här halvåret då. Musiken följde årstiderna på samma sätt som jag känner av att det gör också. Dock vet jag inte riktigt hur de har satt genrerna på en del musik, för det kan inte stämma alls. Power metal stod som nr 2 i mest lyssnade genrer, så jag undrar vad exakt de har klassat som power metal, för jag lyssnar inte direkt mycket på den genren.. :/

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

leemland
12/13/15, 6:32 PM
#23

#22 Jag gjorde de någon dag innan jag fick mejlet bara.. 😐 
Och jag lyssnar aldrig på spotify via www sidan utan bara via programmet. Får väl testa att logga in igen annars får jag väl rensa läsaren igen . .😕

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

felle-j
12/13/15, 10:13 PM
#24

#20 Var kan man hitta de spellistorna?

Moalinn
12/14/15, 12:06 AM
#25

#23 Testa annan webbläsare kanske kan fungera?

#24 Under "spellistor", på mobilen. Inte säker på hur det ser ut på datorn.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
12/14/15, 12:09 AM
#26

#25 Hm, Kan inte hitta det 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
12/14/15, 12:27 AM
#27

De borde finnas där iallafall :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
leemland
12/14/15, 6:51 PM
#28

#25 Har bara chrome på datorn, och vill inte installera fler 😛
Jag verkar inte ha dom spellistorna nu nämner i #20 heller🤔  Aja får testa under veckan och se vad som funkar 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

felle-j
12/14/15, 8:07 PM
#29

#25 Hittar det inte på mobilen heller. 🤔

Moalinn
12/14/15, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

De ska finnas där, testa att söka efter den bland era listor. Annars kan ni gå in för att kolla ert år, gå till "mest spelade låtar" och så finns det en länk "se fler populära låtar" - det är en länk till en spellista med dina topp 100 låtar från 2015! Play it forward finns längst ner. Tryck på de vågräta strecken uppe till höger för att komma till en lista av alla "rubriker", längst ner finns det "vi rekommenderar" :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
12/14/15, 11:37 PM
#31

#30 Nu fick jag upp spellistan när jag gick in på den via My Year in Music. Tror man måste göra det för att spellistan ska skapas. 

Åååh vilken fantastiskt spellista! Helt perfekt! Bara bra låtar. Denna spellista kommer spelas många gånger om.😃

Cireea
12/15/15, 12:22 AM
#32

Gjorde som Felle och nu finns dom bland spellistorna! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
12/15/15, 8:38 PM
#33

#30 Tack ska du ha ! Ska kolla de sen när jag får tid 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Salish
12/22/15, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#34

Mitt musikår! Lite förvånad faktiskt att det var så mycket Who? Trodde definitivt att min mest lyssnade artist skulle vara Rush, men men. (och lol, canadian metal…)

Annons:
Upp till toppen
Annons: