Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 1608 ggr
Moalinn
12/19/14, 5:50 PM

Bråvalla festival 2015

Bråvalla festival fortsätter att ge oss de bästa av det bästa. Inte konstigt att det idag är en av Sveriges främsta festivaler! Någon som redan nu har köpt biljetter? Eller har planer på att gå? :)

Hittills släppta band och artister. Jag uppdaterar tråden så fort de släpper nya.

Torsdag 25/6
In Flames
Above & Beyond
Angel Haze
A$AP Rocky
Danko Jones
Echosmith
Fritz Kalkbrenner
Joey Bada$$
KWABS
Maskinen
Sheppard
Steve Aoki
The Districts
A Day To Remember
Arch Enemy
Every Time I Die
Lamb of Gold
Millencolin
Parkway Drive
Rebecca & Fiona

Fredag 26/6
Robbie Williams
Muse
Faith No More
Beatrice Eli
MEW
Milky Chance
R3HAB
Seinabo Sey
Silvia Imam
Tove Styrke
All Time Low
Dada Life
Krewella
Lars Winnerbäck
NOFX
Ola Salo
Wu-Tang Clan

Lördag 27/7
Calvin Harris
Eagles of Death Metal
Modest Mouse
Cazzette
Katzenjammer
Kent
KSMB
Rise Against
Sabaton
The Gaslight Antem

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[Nampheet]
12/19/14, 9:40 PM
#1

Men Bmth då?? 😕💔

Moalinn
12/19/14, 10:17 PM
#2

#1
De var ju där i sommras och i regel vill man väl inte ha samma band och artister två år i rad så de lär nog inte dyka upp på Bråvalla men är ganska säker på att de kommer till Sverige ändå! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Larissa
12/21/14, 1:07 PM
#3

Tycker det var jättedåliga artister :( Förra året var typ sååååå grymt men vill inte ens gå i år!

De enda bra är Kent, så jag vill ändå gå på lördagen bara för att se kent eftersom det är deras enda spelning 2015 :(

felle-j
12/22/14, 1:24 AM
#4

Jag vill gärna till Bråvalla 2015, men måste det bli fler artister jag vill se. Hittils är det bara 2. 

I år var jag en dag på Bråvalla och det var hur kul som helst. Blir det många bra artister så ska jag nog vara där alla dagar.

KentHjärta
12/27/14, 10:20 PM
#5

Ska förhoppningsvis beställa biljetter imorgon! Kör på tredagars! Är skitspänd över att se mina två favorit band all time low och kent. Sen vill jag sjukt gärna se adtr och Rise Against (igen, såg RA i fryshuset för en månad sen)

Moalinn
12/27/14, 10:23 PM
#6

Vill också gåååå! Se både All Time Low (tredje året i rad), Rise Against, A Day To Remember, Parkway Drive (tredje året i rad), NOFX, KSMB och Every Time I Die (för andra gången år 2015) men just i detta ögonblick har jag inte råd och har ingen att gå med och asfdhjkl. Bara en dag (fredag) är väl ganska kört då det inte lär finnas några vandrarhem när jag väl har råd att köpa en biljett. 🤓

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
1/28/15, 12:08 AM
#7

Bråvalla Festival, den festival som är känd för att vara riktigt sega med bandsläpp. 😟

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
1/28/15, 9:14 AM
#8

Ja det var väldigt segt med bandsläpp. Dom lär ju släppa något bra band snart. Annars hinner man boka in annat under sommaren.

Moalinn
1/28/15, 12:04 PM
#9

Wu-Tang Clan är klara för bråvalla!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
3/9/15, 3:05 AM
#10

Nu har jag uppdaterat med artister. Det var en hel del nytt som jag missat så har inte riktigt hängt med i svängarna haha.

Tycker däremot att det är lite klent. De enda bra just nu är Maskinen, Parkway Drive, A Day To Remember, All Time Low, NOFX och Rise Against och det är faktiskt väldigt få om man jämför med tidigare år. 🤔

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
3/24/15, 5:39 AM
#11

Papa Roach kommer till Bråvalla! Fan, börjar ju hända något nu.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
3/24/15, 12:59 PM
#12

Red Fang också! De vore kul att se. Nu börjar man nästan bli lite sugen på att åka till Bråvalla. 😃

Blueberry95
3/27/15, 8:15 PM
#13

Jag vill så gärna gå men har ingen att gå med :(

Annons:
blodörn
3/31/15, 11:55 PM
#14

åh vill se atl!!!

Do as you would be done by - And think for yourself

Blueberry95
4/24/15, 8:35 PM
#15

Ingen som vill se Muse med mig? Jag kommer att börja gråta annars :( :(

Jezzysnor
5/16/15, 10:26 AM
#16

Hej, jag har planer att gå på Bråvalla den 26 och 27 juni. finns det någon som är intresserad att gå med mig? Största anledningen jag går är för att se Kent men gillar nästan allt annat också :)

  Jag är en glad och uttåtriktad tjej som älskar att ha kul, festar gärna till lite och vill verkligen uppleva festivallivet( första gången jag kommer gå på en festival). om någon känner att dom vill gå med mig så PM gärna så kan vi snacka vidare och lära känna varandra. Kramar Jessica

p.s. bor i Nyköping, för er som undrar men spelar ingen roll vart ni bor någon stans d.s

Moalinn
5/23/15, 1:25 AM
#17

Orkar inte uppdatera listan i #0 men antar att det går bra ändå. Går ju att hitta på hemsidan, haha 😃

Norlie & KKV är klara till Bråvalla iallafall (och lite andra band/artister, kommer dock inte ihåg dem nu) och det verkar som att detta var näst sista släppet innan det är klart. Hoppas på några riktigt sköna band som sista!

Jag har blivit antagen volontär på festivalen men inte inom det området jag sökte för. Blandade känslor, får se om jag åker 😐

Jag hoppas ni som söker någon att gå med hittar någon, inte alltid kul att gå på festival själv. Har tyvärr inte råd även om jag väldigt, väldigt jättegärna vill gå.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Blue_Lugia]
5/23/15, 11:40 AM
#18

Jag skulle vilja testa gå på något sånt där någon gång, men tanken på att trängas bland tusentals människor framför sen och riskerar att bli knuffad osv. är lite avskräckande. Säkert mycket drickande också…

felle-j
5/23/15, 5:49 PM
#19

#18 Man kan ju alltid stå en bit bort bakom staketen. Där ser och hör man lika bra och man slipper allt knuffande. Mycket drickade är det men håller man sig undan så är det lugnt. De mest fulla personerna brukar stå närmast scen och röja.

Moalinn
5/26/15, 3:18 PM
#20

Snacka om jobbigt att välja arbetsområde och tider som volontär när man inte vet spelschemat. 08:00-14:00 låter jäkligt smidigt men då är onsdagen helt tom och behöver vara kvar på söndagen. Andra har tider som ligger mitt på dagen, typ 14:00-20:00 vilket inte lockar alls.

Spelschema, ja tack!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
5/26/15, 7:40 PM
#21

De hörde våra rop på hjälp. Spelschema finns ute!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
6/11/15, 5:18 PM
#22

Såååå, vilka ska till Bråvalla? 😃

#19 Jag har upplevt tvärtom. Visst finns det fulla personer längst fram men jag tycker de flesta börjar bakifrån och plöjer sig igenom och när de väl kommit fram så har bandet spelat klart 😂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Blue_Lugia]
6/11/15, 5:41 PM
#23

#22 Har hört massa skräckhistorier om folk som blivit nedtrampade och liknande. Skulle nog inte vilja åka själv på en sån festival eftersom jag är så otroligt rädd för att bli överfallen, misshandlad osv. som ensam tjej… Nu är jag kanske nojjig, men det har sina orsaker….:(

felle-j
6/11/15, 8:16 PM
#24

#22 Jag står sällan alla längst fram så där kanske det är bra, men i mitten brukar det vara ganska illa. 😃

Blir inge Bråvalla för mig i år. En del bra band men inget som lockar särskilt mycket. Ska ändå se två av favoriterna på annat håll.

Moalinn
6/11/15, 8:19 PM
#25

#23 Skräckhistorier finns det gott om! Men jag kan säga att jag har varit på typ 17 konserter sen februari 2014 och jag har aldrig ramlat och då har jag hamnat i mosh pit och sån skit. De gånger jag har varit på väg att ramla så har det varit någon som fångat mig. Är man rädd så kan man alltid skaffa sig vänner där! Men du ska inte gå om du inte vill/vågar :)

Jag kan ju meddela att jag ska gå, med en kompis, så om någon vill ha sällskap så går det säkert att ordna. Kommer vara där hela veckan!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
6/11/15, 8:21 PM
#26

#24 Ja, mitten är väldigt illa beroende på vilket band som spelar. Därför håller jag mig antingen längre fram, även om det är tryck så är det lugnare än mitten, eller mot kanterna. 😎

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
6/11/15, 8:25 PM
#27

#26 Det är typ i mitten alla som dricker hamnar eftersom de står i baren ända tills det börjar och då trycker de sig in mot mitten. Har gjort misstagen förr att hamna där alla fulla människor är. Det är helt lugnt där men så plöstsligt kommer alla och det blir genast mindre roligt. Ska på konsert nästa torsdag sådå hoppas jag att jag hamnar på ett lite bättre ställe. 🙂

Annons:
Moalinn
6/11/15, 8:36 PM
#28

Beror som sagt på vilket band som spelar och hur mycket folk det är. Märkte på Green Day på Bråvalla 2013 att alla (väldigt många iallafall) fulla var längst bak (framför scenen, innanför staketen) och röjde runt, försökte ta sig framåt. 🙂 På All Time Low stod jag i princip i mitten och där var det lugnt tills Jack (gitarristen) kom ut i publiken och då höll jag på att ramla men en kille fångade mig sååå fint så. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
6/11/15, 8:41 PM
#29

På Dropkick Murphys var det riktigt många fulla människor i mitten. Men det är ju typ öl-drickar-musik så det är inte så konstigt att det var så. Och på STHLM Fields vid de yttre staketen var det inte så kul heller.

Moalinn
6/12/15, 1:47 PM
#30

Nattskiftet kommer finnas på plats på Bråvalla även i år! 🙂

Såhär skriver Bråvalla Festival på facebook:
"Vi är väldigt glada och stolta att kunna berätta att Nattskiftet även i år kommer att finnas på plats under festivaldagarna! Nattskiftet är en trygghetsorganisation som arbetar för alla människors rätt till trygghet i utelivet och är del av kampen mot våld och sexuella övergrepp. I år utökar vi dessutom projektet och kommer att ha hundra Nattkompisar på festivalen!

Vill du vara Nattkompis under Bråvalla? Just nu har du som bor i Norrköping med omnejd chansen! Läs mer och anmäl dig här: http://bit.ly/1FcFRro"

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: