Annons:
Etikettoff-topic
Läst 938 ggr
ilenna90
2015-01-02 21:39

MusikLista

Hoppas det finns fler musikälskare som gillar sånna här listor, för nu har jag satt ihop en del frågor till en lång(inte för lång hoppas jag? 😇) lista 8)

Ditt absoluta favoritband/artist?: * Ytterligare 5 band/artister du tycker om: *
Lyssnar du fortfarande på någon barndomsidol? * Har du sett någon av ovanstående live?*
Favoritmusikgenre?* En musikgenre du inte står ut med? *
Nämn ett utländskt band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): * Nämn ett svensk band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare):*
Bästa konserten:* Bästa festivalen:*
Ett band/artist du skulle vilja se live:* Lyssnar du på någonting just nu? Vad? *
Vilken är den 10:e låten i din spotifylista? (har du flera så välj någon random)* Vilket var det senaste albumet du köpte? *
Kommer du ihåg vilket som var det första du köpte/fick?* Senaste spelningen du gick på?*
Upptäckte du något nytt band förra året? * Vilken är världens mest störiga låt just nu enligt dig?*
Ett band/artist du aldrig skulle lyssna frivilligt på: * 3 favoritlåtar: *
Föredrar du ballader eller uptempo-låtar?* Någon kändiscrush? *
Lyssnar du på radio?* Har du någon bandmerch?*
Åsikt om Håkan Hellström?* - One direction? *
- Marilyn Manson? * - Taylor Swift? *
Kan du spela något instrument? * Om inte, vilket skulle du vilja lära dig spela? *
Har du några musikrelaterade tatueringar? * Vad betyder musik för dig? *
Ett band/artist du lyssnar på på bokstaven A:* H: *
M:* T:*
P:* En favorittextrad?   **
En låt du minns från skoldiscona?  
Bästa kvinnliga röst?
*
Bästa manliga röst? * Vad tycker du om countrymusik?*
Vad tycker du om death metal? * Lyssnar du på musik på främmande språk? *
Vad lyssnar du på just nu? * Hur många låtar har du i din spotifylista? (har du fler så ta den med flest låtar)*
Hur många riktiga(fysiska alltså) album äger du? Lyssnar du på några band/artister som inte är särskilt kända bland folk?* .  Vilken musiker skulle du helst ha en filmkväll med?  **
-Åka på en weekend till NY med?(tänk bort potentiella galna fans som skulle se er ;))
*
-Prata om livet med?  
-Åka på roadtrip med?** - Låta inreda ditt rum/lägenhet?

Annons:
ilenna90
2015-01-02 21:43
#1

Ditt absoluta favoritband/artist?: Black Veil Brides
Ytterligare 5 band/artister du tycker om: Kill hannah, My chemical romance, Sum 41, Escape the fate, Simple Plan
Lyssnar du fortfarande på någon barndomsidol? Britney Spears var en av mina första idoler och även om jag inte lyssnar på henne regelbundet så gillar jag fortfarande hennes låtar. 
Har du sett någon av ovanstående live? Black Veil Brides, Simple plan och Britney. 
Favoritmusikgenre? Alternativ rock 
En musikgenre du inte står ut med? Gosspel, Jazz, opera 
Nämn ett utländskt band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): AFI
Nämn ett svensk band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): Kent
Bästa konserten: Måste nämna två; Kill hannah första gången jag såg dom(även om dom bara var förband) 2008. Och Black veil brides 2013. 
Bästa festivalen: Bara varit på Peace&Love – så väljer P&L 2012 då jag äntligen fick se Simple plan 8D
Ett band/artist du skulle vilja se live: My chemical romance 
Lyssnar du på någonting just nu? Vad? False alarm – Smile empty soul 
Vilken är den 10:e låten i din spotifylista? (har du flera så välj någon random) Under the knife – Rise against 
Vilket var det senaste albumet du köpte? Black Veil Brides – IV 
Kommer du ihåg vilket som var det första du köpte/fick? Inte exakt men ett av dom första albumen jag fick var The offspring haha. Tycker fortfarande om en del låtar med dom. 
Senaste spelningen du gick på? BVB 2013.
Upptäckte du något nytt band förra året? The relapse symphony. Riktigt bra debutalbum. 
Vilken är världens mest störiga låt just nu enligt dig? All about the bass!! 
Ett band/artist du aldrig skulle lyssna frivilligt på: AC/DC
3 favoritlåtar: Har såå många så väljer utan någon slags ordning. Saviour (bvb) heaven help us (MCR) Why i have my grandmas sad eyes (Kill Hannah)  
Föredrar du ballader eller uptempo-låtar? Nästan alltid snabba låtar, så blir lite extra glad när jag upptäcker ballader som jag verkligen tycker om. 
Någon kändiscrush? Ashley Purdy måste jag väl säga där heheh, snyggare människa måste vara svårt att hitta. 
Lyssnar du på radio? Yes rätt ofta, men oftast amerikanska webradiokanaler då. 
Har du någon bandmerch? Japp, några huvtröjor och t-shirtar. 
Åsikt om Håkan Hellström? Förstår inte hur han kan vara så populär haha, gillar typ 2 låtar. 
- One direction? Ingen boyband-fantast men tycker i smyg om ett par låtar ;)) 
- Marilyn Manson? Var seriöst rädd för honom när jag var yngre (och då menar jag typ 16 år haha!) men nu lyssnar jag ofta på honom! 
- Taylor Swift? Gillar kanske 3,4 låtar, resten är jag inte så imponerad av. Och då är det uptempolåtarna jag gillar. 
Kan du spela något instrument? Nej :( 
Om inte, vilket skulle du vilja lära dig spela? Gitarr! Har redan bestämt första låten jag ska lära mig utifall haha; Sum 41’s pieces. 
Har du några musikrelaterade tatueringar? Kill hannahs fjärilsbandlogga i nacken. 
Vad betyder musik för dig? Hur mycket som helst! Skulle inte fixa länge att vara utan. 
Ett band/artist du lyssnar på på bokstaven A: AFI
H: Kommer faktiskt inte på nån : o 
M: Muse
T: The used 
P: Papa roach 
En favorittextrad? Kommer inte på någon särskild just nu..  
En låt du minns från skoldiscona? Hero – Enrique Iglesias. 
Bästa kvinnliga röst? Lyssnar så sällan på kvinnliga artister så hmm.. kommer inte på någon tyvärr.
Bästa manliga röst? Beror helt på genre men älskar Mat Devines röst för att den är så unik, men tycker också väldigt mycket om Adam Gontier som sjöng i three days grace. 
Vad tycker du om countrymusik? Eksemvarning ungefär. 
Vad tycker du om death metal? Inget fan. 
Lyssnar du på musik på främmande språk? Bara engelska. 
Vad lyssnar du på just nu? Raised by wolves – Falling in reverse. 
Hur många låtar har du i din spotifylista? (har du fler så ta den med flest låtar) 475 st. 
Hur många riktiga(fysiska alltså) album äger du? Har en hel hög sen jag var yngre och köpt några stycken senare så runt 40 st skulle jag tro.  
Lyssnar du på några band/artister som inte är särskilt kända bland folk? Har nästan aldrig hört någon annan som lyssnar på Kill hannah så får säga dom. Black veil brides är väl kända på den nivån att dom har stora turnèr men känns inte som att så många utöver deras fans och haters hört talas om dom.
 Vilken musiker skulle du helst ha en filmkväll med? Frank Iero från MCR. 
-Åka på en weekend till NY med?(tänk bort potentiella galna fans som skulle se er ;)) Andy Biersack. -Prata om livet med? Jared Leto, mest så att jag skulle få en anledning att sitta och titta in i hans ögon ehe. 
-Åka på roadtrip med? CC från bvb, tvivlar på att det skulle bli en tråkig bilresa med honom bredvid haha. 
- Låta inreda ditt rum/lägenhet? Davey Havok(AFI). Cool snubbe som förmodligen hade gjort det väldigt häftigt.

Cireea
2015-01-02 22:21
#2

Ditt absoluta favoritband/artist?: B.A.PYtterligare 5 band/artister du tycker om: EXO, BIGBANG, Block B, BTS och Trouble Maker**
Lyssnar du fortfarande på någon barndomsidol?  Ja, flera!
Har du sett någon av ovanstående live? Endast livestream på datorn ^^
Favoritmusikgenre? KpopEn musikgenre du inte står ut med?** Death Metal, Opera, DansbandNämn ett utländskt band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): 2NE1Nämn ett svensk band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): Takida

Bästa konserten: -* Bästa festivalen: -*
Ett band/artist du skulle vilja se live: 
EXO eller B.A.PLyssnar du på någonting just nu? Vad? EXO - Overdose**
Vilken är den 10:e låten i din spotifylista? (har du flera så välj någon random) 2NE1 - CrushVilket var det senaste albumet du köpte?** Oj, minns inte!Kommer du ihåg vilket som var det första du köpte/fick? Nepp**
Senaste spelningen du gick på? Ehum..någon gång förra sommaren?Upptäckte du något nytt band förra året?** EXO!**
Vilken är världens mest störiga låt just nu enligt dig? Ingen jag kan komma på..Ett band/artist du aldrig skulle lyssna frivilligt på:** Lasse Stefans 3 favoritlåtar: EXO - Overdose, B.A.P - No Mercy , Winner - Empty **
Föredrar du ballader eller uptempo-låtar? uptempo! Någon kändiscrush?** För mångaaaa <3 ** Lyssnar du på radio? Ibland Har du någon bandmerch? Nej Åsikt om Håkan Hellström? Mja, inte min stil. - One direction?** NEJ! - Marilyn Manson? Grym :) - Taylor Swift? Usch! Kan du spela något instrument? Keyboard!** Om inte, vilket skulle du vilja lära dig spela? -*Har du några musikrelaterade tatueringar? Inte än!Vad betyder musik för dig? Musik är livet. Utan den skulle jag aldrig orka *
Ett band/artist du lyssnar på på bokstaven A: AventuraH:** Hot Chelle Rae**
M: Maskinen
T: T.O.PP:** Pachanga **
En favorittextrad?   In the back of the car with you I stare into the sun
En låt du minns från skoldiscona?  HAHA! Million Stylez - Miss FattyBästa kvinnliga röst?** Beyoncé Bästa manliga röst? Zico från Block BVad tycker du om countrymusik? Sådär Vad tycker du om death metal? URK! Lyssnar du på musik på främmande språk? Japp :) Lyssnar mest på koreansk musik nu för tiden.Vad lyssnar du på just nu? BTS - Boy in luv Hur många låtar har du i din spotifylista? (har du fler så ta den med flest låtar) 481Hur många riktiga(fysiska alltså) album äger du? Ett tiotal**
Lyssnar du på några band/artister som inte är särskilt kända bland folk? **.  Oja! Den mesta Kpop musiken är helt okänd i Sverige. Men kanske BTS eller Boyfriend. Dom är det inte många som lyssnar på. 

Vilken musiker skulle du helst ha en filmkväll med?  Zico! 
-Åka på en weekend till NY med?(tänk bort potentiella galna fans som skulle se er ;))  Kai 
-Prata om livet med?  Daehyun 
-Åka på roadtrip med? Seungri 
- Låta inreda ditt rum/lägenhet? G-dragon


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2015-01-02 22:56
#3

Lite lagom lång men har inget bättre för mig so here we go.Ditt absoluta favoritband/artist?: Svårt som mmmh men All Time Low är ett av demYtterligare 5 band/artister du tycker om: Simple Plan, The Amity Affliction, Memphis May Fire, Hands Like Houses & DefeaterLyssnar du fortfarande på någon barndomsidol? Linkin Park är de enda jag kan komma på just nu.Har du sett någon av ovanstående live? All Time Low, Memphis May Fire och The Amity Affliction.Favoritmusikgenre? Post hardcore, metalcore, poppunk and stuff like that.En musikgenre du inte står ut med? Rockabilly, kill it already.**
Nämn ett utländskt band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare):** La DisputeNämn ett svensk band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): Den Svenska BjörnstammenBästa konserten: All Time Low 2014Bästa festivalen: Bråvalla Festival 2013Ett band/artist du skulle vilja se live: Många men drömmen är att se Linkin ParkLyssnar du på någonting just nu? Vad? Janick Thibault - Radioactive (Cover)Vilken är den 10:e låten i din spotifylista? (har du flera så välj någon random) Citizen - The Night I Drove AloneVilket var det senaste albumet du köpte? Ojojoj, det kommer jag inte ihåg. One Direction kanske ……**
Kommer du ihåg vilket som var det första du köpte/fick?** Någon sommarhitcdgrej tror jag.Senaste spelningen du gick på? Parkway Drive med Heaven Shall Burn, Carnifex och Northlane.Upptäckte du något nytt band förra året? Mååånga. Heart In Hand är en av dem.Vilken är världens mest störiga låt just nu enligt dig? John Legend - All Of MeEtt band/artist du aldrig skulle lyssna frivilligt på: Black Veil Brides3 favoritlåtar: Jobbig du är. Men just nu är det Northlane - Rot, Fall Out Boy - The Kids Aren't Alright och Crown The Empire - Satellites (Act iii)Föredrar du ballader eller uptempo-låtar? BothNågon kändiscrush? Alex GaskarthLyssnar du på radio? Inte mer än i bilenHar du någon bandmerch? Yes. En Hundredth sweatshirt, Defeater tshirt, Bring Me The Horizon sweatshirt och August Burns Red snapback. Och AWG snapback, om den räknas som bandmerch .. vilket den inte gör men ändå ;)Åsikt om Håkan Hellström? Nejtack.- One direction? Var ett jättefan förr haha. De är ganska coola än idag, lyssnar inte på dem dock.- Marilyn Manson? Nä.- Taylor Swift? Nejtack.Kan du spela något instrument? Nope.Om inte, vilket skulle du vilja lära dig spela? Gitarr och pianoHar du några musikrelaterade tatueringar? Nope, men vill ha en Hands Like Houses relaterad tatuering.Vad betyder musik för dig? Allt och lite till. Det har gjort mig till den människa jag är idag.Ett band/artist du lyssnar på på bokstaven A: ArchitectsH: HundredthM: Memphis May FireT: Troye SivanP: Picture Perfect**
En favorittextrad? ** Lyckas inte hitta någon som "favorit" men någon jag tycker om är "Mybe it's not my weekend but it's gonna be my year" - All Time Low
En låt du minns från skoldiscona? Minns ingen.Bästa kvinnliga röst? Euw för kvinnliga röster.Bästa manliga röst? Kan nog inte uttrycka mig om det. Men Trenton Woodley är riktigt bra.Vad tycker du om countrymusik? Tycker inte dåligt om det men inget jag lyssnar på.Vad tycker du om death metal? Ska det vara death så ska det vara deathcore, ska det vara metal så ska det vara metalcore ;)Lyssnar du på musik på främmande språk? Nej, inte mer än engelska.Vad lyssnar du på just nu? Counterparts - Lost**
Hur många låtar har du i din spotifylista? (har du fler så ta den med flest låtar)**
3 678.Hur många riktiga(fysiska alltså) album äger du? Ingen aning, inte många.Lyssnar du på några band/artister som inte är särskilt kända bland folk? Yeah, de flesta är ganska okända för folk som inte lyssnar på musiken jag lyssnar på.Vilken musiker skulle du helst ha en filmkväll med? Alex Gaskarth-Åka på en weekend till NY med?(tänk bort potentiella galna fans som skulle se er ;)) Alex Gaskarth-Prata om livet med? Alex Gaskarth**
-Åka på roadtrip med?** Alex Gaskarth- Låta inreda ditt rum/lägenhet? Probably not Alex Gaskarth …

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-01-02 23:04
#4

#3 haha åh jag hoppas att du lyckas få träffa denna Alex nån gång ;D Såg dom på P&L ett år! 8)

Moalinn
2015-01-02 23:13
#5

#4 En riktigt stor dröm haha! Har sett de live två gånger nu men jag är en sådan som sticker direkt efter konserterna så får aldrig någon chans liksom, men någon gång kanske! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Freddy H-K
2015-01-03 17:51
#6

Ditt absoluta favoritband/artist?:  The Game (Rytmiskt, bra bas och övriga ljud i beaten, tung mörk och lite hes röst, bra flow i både rap och beat)Ytterligare 5 band/artister du tycker om: 50 Cent, Akon, 2Pac, Snoop Dogg, Lil WayneLyssnar du fortfarande på någon barndomsidol? Five, Cornelis Vreeswijk, Johnny Cash, Slade, Kiss**
Har du sett någon av ovanstående live? Nej
Favoritmusikgenre? Rytm, bas, stråkar, bluesyEn musikgenre du inte står ut med?** Vet inte vad det heter. Har inget emot bra growling men sån här musik där det är bara growling utan melodi och dubbel drum kick, Opera, HipHop som Maskinen **
Nämn ett utländskt band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): Nate Dogg
Nämn ett svensk band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): Takida
Bästa konserten: John Fogerty (Nästan alla hans låtar tycker jag är bra och det låter även lika bra live. Konserten hölls utomhus ute på landet där jag bor, hans musik passar bra till den lantliga miljön. Vädret var fint, det blev dans och jag var med både mamma och vänner)
Bästa festivalen: Har bara varit på RockOff och Sweden Rock. De får samma platsEtt band/artist du skulle vilja se live:** The Game (Missade när han var i Malmö 2011, och jag bor bara 45 min därifrån)Lyssnar du på någonting just nu? Vad? Ramblin' Man - The Allman Brothers**
Vilken är den 10:e låten i din spotifylista? (har du flera så välj någon random) Beautiful - AkonVilket var det senaste albumet du köpte?** Senaste jag fick var The Burning Heart - Takida och senaste jag köpte var The Best of AkonKommer du ihåg vilket som var det första du köpte/fick? Aquarium - Aqua**
Senaste spelningen du gick på? Ett punkband på svenska
Upptäckte du något nytt band förra året?** Många bl.a Blue Moon Rising, Tove Lo**
Vilken är världens mest störiga låt just nu enligt dig? Allt med Maskinen och Fest hos MangeEtt band/artist du aldrig skulle lyssna frivilligt på:** Maskinen 3 favoritlåtar: See No Evil - The Game, If I Had A Rocket - J.J. Cale, It's Hard To Tell - J.J. Cale**
Föredrar du ballader eller uptempo-låtar? Lugnt och halvlugntNågon kändiscrush?** Katie Melua, Miley Cyrus, Maddie Wilson, Veronica Maggio och Soundcloud tjejer**
Lyssnar du på radio? Nej (Gillar Spotify eller Soundcloud där det bara är musik jag har valt och tycker är bra)
Har du någon bandmerch? Två Jimi Hendrix t-shirts och en Lynyrd Skynyrd skjorta
Åsikt om Håkan Hellström? Är inte känd för musikalitet- One direction?** Finns boybands som är mer i min smak när det gäller rytm och melodier t.ex.- Marilyn Manson? Covern av Sweet Dreams är rätt bra- Taylor Swift? Synd att det inte är mer CountryKan du spela något instrument? Mest gitarr och sångOm inte, vilket skulle du vilja lära dig spela? SaxofonHar du några musikrelaterade tatueringar? NejVad betyder musik för dig? Känslor**
Ett band/artist du lyssnar på på bokstaven A: AkonH:** Hoffmaestro**
M: Mobb Deep
T: Takida
P: **Phil Lynott
*En favorittextrad?* Håll ut nu, du ska ta dig igenom det här, håll ut nu, jag svär, du ska bli fri. Stoppa mobbingen och krossa rasismen och slå ett slag för frihet och slå ett till för kärleken - Tomas, Block 44  **
En låt du minns från skoldiscona?  I want it that way - Back Street Boys
Bästa kvinnliga röst? Tycker de flesta ligger ungefär på samma nivåBästa manliga röst?** The Game**
Vad tycker du om countrymusik? Mycket bra! Bra rytm och melodiVad tycker du om death metal?** Inte min smak**
Lyssnar du på musik på främmande språk?** Förutom svenska och engelska så lyssnar jag på någon spansk låt, en arabisk och en eller två danskaVad lyssnar du på just nu? Hey Joe - Wilson PicketHur många låtar har du i din spotifylista? (har du fler så ta den med flest låtar) 3443 Hur många riktiga(fysiska alltså) album äger du? Typ 15 styckenLyssnar du på några band/artister som inte är särskilt kända bland folk? Många. T.ex Blue Moon Rising och Stonewall Jackson .  Vilken musiker skulle du helst ha en filmkväll med? Maddie Wilson -Åka på en weekend till NY med?(tänk bort potentiella galna fans som skulle se er ;)) Veronica Maggio -Prata om livet med? Miley Cyrus -Åka på roadtrip med? Katie Melua (Vi hade kunnat gå på blues och kanske Country ställen i södern)- Låta inreda ditt rum/lägenhet? The Game

Annons:
felle-j
2015-01-04 03:45
#7

Ditt absoluta favoritband/artist?: Iron MaidenYtterligare 5 band/artister du tycker om: Gojira, Sator, Metallica, Stiko Per Larsson, Dropkick MurphysLyssnar du fortfarande på någon barndomsidol? Lyssnade på Iron maiden och Sator som liten och dom lyssnar jag fortfarande på.Har du sett någon av ovanstående live? Har sett alla fem live.Favoritmusikgenre? Metal, rock och liknande.En musikgenre du inte står ut med? Hip hopNämn ett utländskt band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): Avenged SevenfoldNämn ett svensk band/artist du tycker om(som du inte nämnt tidigare): RaubtierBästa konserten: Stiko Per Larsson på sin vandringsturnéBästa festivalen: Bråvalla 2014Ett band/artist du skulle vilja se live: Avenged SevenfoldVilket var det senaste albumet du köpte? Sator - Slammer**
Senaste spelningen du gick på?  Sabaton med förband i Uppsala
Upptäckte du något nytt band förra året?  The Dreadnoughts och har upptäckt mycket mer av Gojira.Vilken är världens mest störiga låt just nu enligt dig?** Thomas Stenström - Slå mig hårt i ansiktetEtt band/artist du aldrig skulle lyssna frivilligt på: Justin Bieber, The Fooo och liknande3 favoritlåtar: Metallica - Orion, Stiko Per Larsson - Bröder och Sator - Under The RadarÅsikt om Håkan Hellström? Ogillar- One direction? Ogillar- Marilyn Manson? Stilig- Taylor Swift? Nej tackKan du spela något instrument? Kan spela lite gitarr men vill lära mig mer. Kunde spela blockflöjt men jag har säkert glömt hur man görHar du några musikrelaterade tatueringar? Inte änEtt band/artist du lyssnar på på bokstaven A: ApocalypticaM: MustaschT: Trivium**
P:  PainBästa kvinnliga röst?** Elena SiegmanBästa manliga röst? Bruce DickinsonVad tycker du om countrymusik? Kan vara bra iblandVad tycker du om death metal? Kan vara bra ibland.Lyssnar du på musik på främmande språk? Endast Rammstein**
Vad lyssnar du på just nu?  **Charta 77 - Lilla Björn Och Lilla Tiger
*Hur många låtar har du i din spotifylista? (har du fler så ta den med flest låtar)* 598Hur många riktiga(fysiska alltså) album äger du? Ca. 34 st.**
Lyssnar du på några band/artister som inte är särskilt kända bland folk? **Ja  
*Vilken musiker skulle du helst ha en filmkväll med?* Stiko Per Larsson

Roligt med sådana listor men kanske lite väl många frågor. Orkade inte svara på alla så tog bort några frågor. 🙂

Upp till toppen
Annons: