Annons:
Etikettmetal-rock
Läst 1104 ggr
Moalinn
2015-01-05 14:12

Let's talk about Fall Out Boy

Låt oss prata om Fall Out Boy, okej? Bandet som ändå tog en paus år 2009 men kom tillbaka starkare än någonsin fyra år senare, 2013, med låten My Songs Know What You Did In The Dark (Light Em Up). Inte långt därefter släppte de ett helt otroligt album.

Nu är det snart dags för ett nytt album igen!
Vad tycker ni om de nya låtarna?

Centuries
The Kids Aren't Alright
American Beauty/American Psycho
Irresistible
Sorry om jag missat någon haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Cireea
2015-01-05 14:15
#1

Jag tycker att Fall out Boy är rätt bra faktiskt. Jag är inget superfan men musiken går absolut att lyssna på 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Odd
2015-01-05 14:26
#2

Ibland så tar det några lyssningar innan jag börjar gilla vissa av deras låtar, men efter det älskar jag dem 😃

Är inte säker på om den här också hamnar på deras nya album, men de gjorde ju även en ny sång till filmen Big Hero 6 som kommer ut om några veckor

Immortals

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Moalinn
2015-01-05 16:37
#3

Fall Out Boy är helt underbara! 😃

#2 Tänkte detsamma om Immortals så det var därför jag inte tog med den, men det är ändå en av deras nya låtar så den får vara med på ett litet hörn.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

sanpire
2015-01-05 20:55
#4

Jag älskar verkligen förra albumet save rock and roll så mina förväntningar inför det nya är så höga haha. Men av det jag hört så tror jag att det kommer bli rätt jävla bra!

ilenna90
2015-01-05 22:01
#5

oj trodde inte att det var några fler låtar än centuries som hade släppts från nya albumet :o för resten av dom finns väl inte på spotify va? (fast jo det gjorde dom ju visst när jag kollade nu, hur kan jag ha missat det o_o )
Ser jättemycket fram emot det nya i alla fall :D När pausen varat så länge var jag ganska säker på att dom inte skulle komma tillbaks, och så kom liksom save n roll ut och var så himla bra :D (phoenix är en av mina absoluta favoriter därifrån.)
Har lyssnat på FOB sen jag gick på högstadiet så jag är absolut ett fan 8) 

Centuries tycker jag redan är asbra, så av dom här nya jag hörde för första gången nu så tycker jag nog att the kids aren´t alright och irresistible är bäst. American beauty/american psycho tyckte jag var ovanligt mesig till soundet för att vara fall out boy :o Immortals var helt okej! Tyckte dock bättre om verserna än refrängen. Men tror att just den är en sådan som kommer växa när jag hört den några gånger.

Moalinn
2015-01-10 01:57
#6

Om vi ska fortsätta att prata om Fall Out Boy så tycker jag att vi kan nämna favoriten av de nya låtarna.

Centuries som #5 säger är riktigt bra. Men måste säga att American Beauty/American Psycho är riktigt catchy, inte bästa låten de gjort kanske men det är en sådan låt som jag lyssnar på på morgonen när jag behöver komma igång! The Kids Aren't Alright är nog favoriten hittills faktiskt, sjukt jäkla bra är den.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Cireea
2015-01-10 12:56
#7

Såg Big Hero 6 igår och gud vad bra Immortals var! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2015-01-12 16:49
#8

Ny låt!
Uma Thurman

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-01-12 18:22
#9

finns det nån särskild anledning till att dom döpt låten efter henne? :o

Moalinn
2015-01-12 19:48
#10

Här är en länk till Altpress som har skrivit lite om låten!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Portie
2015-01-12 23:23
#11

Jag lyssnade ganska så rejält mycket på dom 2007, då var dom verkligen bra. Men nu är dom väl inte riktigt min stil och smak riktigt.. Tycker sångarens röst har ändrats till det negativa bland annat.

ilenna90
2015-01-12 23:31
#12

gillade inte den nya låten tyvärr :/

Moalinn
2015-01-12 23:43
#13

Tycker den är riktigt bra faktiskt!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
2015-01-13 17:31
#14

NY LÅT!

Jet Pack Blues

Dessutom streamar de hela albumet, här hittar ni spellistan där de kommer lägga upp alla låtar!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2015-01-13 18:20
#15

Novocaine
En av mina favoritlåtar från det nya albumet faktiskt!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

sanpire
2015-01-13 19:13
#16

värst vad de släpper nya låtar från albumet :o
väntar nog med att lyssna tills hela albumet finns ute :)

Moalinn
2015-01-13 20:19
#17

Forth Of July

De blir bara bättre och bättre!

#16 Ja, de bara spottar ut dem ;) Funderade på att göra detsamma men kunde inte hålla mig haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

sanpire
2015-01-16 11:13
#18

åh upptäckte till min stora glädje att hela albumet nu finns på spotify :D

Fall Out Boy – American Beauty/American Psycho

ilenna90
2015-01-16 12:28
#19

Åh jag gillade verkligen novocaine! :D utan tvekan en klar favorit för mig. 
Allt som allt tror jag det här är mina favoriter i någorlunda ordning.

centuries
novacaine
irrisistible 
favorite record 
the kids aren´t alright 
(immortals hade fått vara med här om det inte varit för slutet på refrängen med det överdrivet uttalade ´immortals´ - förmodligen bara jag som stör mig på det men haha!)

Moalinn
2015-01-16 12:30
#20

#19 Eller hur! Tycker den är helt underbar 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ilenna90
2015-01-16 12:34
#21

#20 jaa! :D uppdaterade min lista lite här ovanför nu haha.

Moalinn
2015-01-16 13:03
#22

Kan väl skriva mina topp fem också dåå!

The Kids Aren't Alright
Novocaine
Centuries
Twin Skeleton's (Hotel In NYC)
Jet Pack Blues

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

sanpire
2015-01-16 13:21
#23

Tycker alla låtar är bra, inte ofta alla låtar från ett album hamnar i spellistan :D

skrev någon form av recension på min blogg om ni vill läsa http://sandramusic.spotlife.se/2015/01/16/skivslapp-american-beautyamerican-psycho-fall-out-boy/

Moalinn
2015-01-22 00:00
#24

Billboard har listat Fall Out Boy's 10 bästa låtar. Håller ni med? ;) Om inte, vilka låtar tycker ni är lite bättre än de andra?

Jag sitter fortfarande och klurar på detta. I Don't Care ligger med i listan iallafall, Dead On Arrival, I've Got A Dark Alley And A Bad Idea That Says You Should Shut Your Mouth och Dance, Dance finns också med. Men jag är ännu inte riktigt säker då de har en heeel del låtar och vääldigt många av dem är riktigt bra haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-01-22 09:47
#25

my songs know what you did in the dark är självklar på min lista!

Upp till toppen
Annons: