Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 4525 ggr
Moalinn
1/17/15, 9:24 PM

Konserter 2015

Nytt år, ny tråd!

Lånar trådskaparens ord från tidigare tråd konserter 2014

Ska du på någon konsert i år, i så fall; vem/vilka är det du ska se på?
Om du INTE ska på någon konsert i år; Vem/vilka hade du velat se?

Är det någon av er som ska åka utomlands för att se er artist? Vart ska du i så fall och vem/vilka är det du ska se?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Cireea
1/17/15, 9:29 PM
#1

Jag har faktiskt inte några planer men om det dyker upp något intressant under året så skulle jag mer än gärna åka på min allra första riktiga konsert :) 

Jag vet att det planeras för Block B att eventuellt komma till Finland men vet inte om det hinner bli nu i år. Om det blir av så åker jag definitivt dit!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
1/17/15, 9:30 PM
#2

Första konserten för mig i år blir 6 mars med Architects, Every Time I Die, Blessthefall och Counterparts.

Annars ser det ut så här
17 mars - Of Mice & Men med The Amity Affliction och Volumes
25 mars - Yellowcard med Less Than Jake och Chunk! No, Captain Chunk!
29 april - Gothenburg Hardcore Fest (främst för Stick To Your Guns och Being As An Ocean)

Ja just det. Vill till Bråvalla också och se bland annat All Time Low men jag har ingen att gå med. Om någon ska dit så hojta till, för jag vill verkligen gå och jag KAN gå men jag vill inte gå själv ;)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1/17/15, 9:37 PM
#3

#1 Har du varit inne på gigguide och kollat något? Den är underbar den sidan! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[hannaaeeriksson]
1/18/15, 11:21 AM
#4

Ska på bla metallica i augusti på Ullevi ❤️

ilenna90
1/18/15, 12:46 PM
#5

Ska på black veil brides 30/3 <3

Portie
1/18/15, 1:17 PM
#6

Inget direkt inplanerat men Slipknot hade jag velat se.

Men ska eventuellt se Volbeat i Danmark i augusti.

Annons:
[Nampheet]
1/18/15, 8:59 PM
#7

Jag tror inte iår, men jag skulle vilja se miranda sings!

angelicaelice
1/20/15, 12:20 PM
#8

Ska se 
Of Mice & Men den 17 Mars
och
Sleeping With Sirens/Pierce The Veil den 25 Mars c:

Moalinn
1/20/15, 5:09 PM
#9

#8 Du får kolla på SWS och PTV för mig. Krockar tyvärr med Yellowcard, Less Than Jake och Chunk! No, Captain Chunk!

Har funderat på om man ska se While She Sleeps med Cancer Bats men kände att det inte riktigt var värt det. Igår gick de ut med att Hundredth och Oathbreaker hänger med på resan så jaaa, jag lär gå på den också. Hundredth liksom 😍

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1/26/15, 8:19 PM
#10

Åh, får såna här hemska "villvillvill" känslor. Vill se The Script i Stockholm men jag har lite svårt för så stora folkmassor när jag är själv 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
1/28/15, 9:17 AM
#11

Ska se Dropkick Murphys i Stockholm nästa lördag, 7/2. Sen ska jag till Göteborg och se Metallica någon gång i  Augusti. De är enda konserterna som är bokade ännu. Vill gå på fler, gärna Rockstad Falun och Sweden Rock men tveksam till om jag kommer kunna gå på någon av de två festivalerna.

Kommer det fler bra band till Bråvalla så vill jag gärna dit.

AmandaChristina
2/3/15, 10:32 PM
#12

5 Seconds of Summer 13/5 (no hate, no hate, my guitly plesure 😉)

Sen hoppas jag på att Avenged Sevenfold tar sig till sverige i år, de skulle vara amazing!

felle-j
2/3/15, 11:00 PM
#13

Ja, hoppas verkligen att Avenged Sevenfold kommer till Sverige i år! Skulle se dom 2013 i Stockholm men var bortrest just det datumet som dom spelade. 😕

Annons:
Jenny
2/4/15, 4:54 PM
#14

I augusti kommer Metallica till Göteborg. Det kan man ju inte missa! :D

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

lissora
2/7/15, 9:42 AM
#15

Ska på summerburst i maj och sen One Direction på ullevi i juni. Ingen vill gå med mig så spenderade en halv förmögenhet på early entry för att slippa köa lol

Saga85
2/10/15, 11:07 AM
#16

Ska antagligen se Against Me! den 9:e april på Pustervik (Göteborg).

[Lollo 97]
2/13/15, 12:35 PM
#17

Skulle ha velat Olly Murs den 22 maj på gröna lund.

balrog07
2/22/15, 4:08 PM
#18

Ska på imagine dragons för tredje gången i oktober i globen :D
och sen så skulle jag vela åka och se the script nu i mars en har ingen att gå med så tror inte jag kommer åka :/
Och sen så hoppas jag att bastille kommer tillbaka till sverige i år igen :)

Moalinn
3/9/15, 2:14 AM
#19

Ska se The Script, iallafall om tågbiljetten upp till Stockholm får bestämma haha. Får plånboken bestämma så säger den nej men jag tror jag åker ändå. Får säga till syrran att jag mer än gärna passar systersonen en gång eller två ;)

Ska även se La Dispute som kommer till Göteborg i juni. Helt otroligt!

Sen håller jag med #18, hoppas att Bastille tittar hit i år igen. Hade varit roligt att se dem.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
3/9/15, 8:00 PM
#20

Moalinn, visst hade du varit på konsert på Tyrol? Har du koll på vart man köar? ;D Tänkte på att Grönan har ju inte öppnat än och det ska tydligen finnas någon särskild entrè till tyrol? Känns som att jag kommer virra bort mig så kan vara bra att veta lite åt vilket håll jag ska gå haha 8)
eller om någon annan här vet!

Annons:
Moalinn
3/9/15, 8:14 PM
#21

Yes, har varit på Tyrol! Det finns en speciell ingång till just Tyrol. Tror den ligger nedanför ingången till grönan. Tror det räcker att du går dit så finns det säkert någon eller några som står i kö utanför. Om inte annat sitter det affischer och grejer :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Lina Strindlund
3/13/15, 7:03 PM
#22

ska på balkanparty i umeå 21 mars :D   och en folkmusikfestival i en liten by i västerbotten  i maj  och urkult utanför sollefteå i augusti…. längtar :D

annars är jag öppen för förslag, så vad skoj att läsa vad ni ska se!

Skulle gärna se Shakira live… men lär bli svårt…har så lite pengar…o hon lär ju inte komma till Umé ;)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

felle-j
3/13/15, 11:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Gojira till Stockholm! Så fantastiskt! Det bandet jag har sett framemot att få se live väldigt länge och ni kan förstå min lycka när jag såg att de ska spela i Stockholm! 😃 Nu slipper jag åka till Helsingfors för att se dem spela, vilket hade varit närmare än att åka till Blekinge.

Någon annan här som ska se Gojira?

DiamondIce
3/16/15, 6:19 PM
#24

Jag ska se Black Veil Brides för andra gången den 30 mars! 😍

Moalinn
3/16/15, 6:38 PM
#25

#23 Inte jag och ingen här men min kompis ska troligen dit 😎

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
3/16/15, 9:23 PM
#26

#25 Tycker att fler borde dra dit. 😃

ilenna90
3/16/15, 10:34 PM
#27

#24 jag med, ska bli så underbart!! :D

Annons:
DiamondIce
3/16/15, 10:44 PM
#28

#27 Eller hur, jag är redan sjukt peppad 😃 De var jättebra förra gången jag såg dem! 🙂

ilenna90
3/16/15, 10:48 PM
#29

#28 samma här! :D Jaa visst var dom! <3

ilenna90
3/17/15, 1:57 PM
#30

åh nej. 'due to illness black veil brides will not be performing tonight..' 
nu får jag väldigt hemska flashbacks från förra gången när det lät ungefär sådär mer än 2 veckor innan sverige och hela turnèn ställdes in dan före.. .____.

DiamondIce
3/17/15, 8:16 PM
#31

#30 Hoppas han hinner bli frisk den här gången 😕

Salish
3/18/15, 9:52 PM
#32

Har inget helt bestämt ännu men tänkte mig se steven wilson i gbg nu i april, och robert plant på gröna lund! hoppas jag.

Saga85
3/20/15, 5:41 PM
#33

Åh, har bokat två biljetter till Against me! nu ❤️ En för mig och en för min bästa KK (konsert-kompis, tänk inga snuskiga tankar nu gott folk 🤪)

ilenna90
3/31/15, 1:06 PM
#34

åh gud vad bra black veil brides var!! ❤️HjärtaHjärtaHjärtaHjärta helt överlycklig! :'D
Nu har jag varit på världens bästa konsert 2 gånger haha :'D

Annons:
felle-j
3/31/15, 3:58 PM
#35

Jag är riktigt sugen på att åka till Peace & Love i år. Många bra artister. Framförallt spelar favoriterna Sator och Siko Per Larsson. Hoppas att det blir av!

Moalinn
9/4/15, 10:25 PM
#36

Såå, hur har det gått för er? Vilka konserter har ni gått på? Har ni några planerade?

Jag var på de konserter jag skrivit i tråden. Förutom dem var jag också på Bråvalla vilket verkligen har varit årets höjdpunkt. Blev ett besök på Malmöfestivalen och såg The Gaslight Anthem och Rival Sons. Nu senast var det Skrik och Panik Fest i Kinna, var där för Normandie men såg några band till.

Framöver ser det ut så här
7 september - God Is An Astronaut med Moonlit Sailor
23 oktober - Northlane med Volumes, The Acacia Strain och Hellions.
30 oktober - Den svenska björnstammen
17 december - The Browning och Silent Screams med Capture The Crown och Walking With Strangers (går för CTC, bandet som fick mig att tycka om sån här musik ❤️  )
27 januari - Parkway Drive (beror lite på vilken support de drar med sig, men de brukar ha bra support så får hoppas på det bästa)

Funderat på Bring Me The Horizon i Göteborg men har hört så mycket dåligt om deras konserter och jag känner inte att förbanden väger upp det hela heller så struntar nog i den.

Märks det att jag lever för konserter och livemusik?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
9/4/15, 10:44 PM
#37

Har blivit tre konserter hittils. Tre riktigt bra. Först en liten spelning med Stiko Per Larsson. Sedan Gojira och sist men inte minst Metallica på Ullevi. Som sagt så var alla tre riktigt bra, men bäst gillade jag Gojira då jag sett dem live minst och de just nu är det största favoritbandet.

Inbokade konserter framöver är Sator och In Flames. Sen kommer det säkert bli någon av  Danko Jones, Ulf Lundell och Raubtier när de kommer hit till Uppsala.

Saga85
9/8/15, 7:04 PM
#38

Var uppe en sväng till Stockholm Art- and Music, mest för att se Tori Amos igen, men blev även Hello Saferide, José González och Thåström.

Såg även Thåström på Liseberg i fredags och den 3 oktober blir det Cortex på Gothenburg Studios 👍

Horrorpops
10/11/15, 8:44 PM
#39

Five Finger Death Punch 4e november i stockholm.
Enda konserten för i år för min del. Nästa år hoppas jag på fler!

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Vikan
10/16/15, 8:00 PM
#40

Ska på min första "riktiga" konsert den  18/11 och se Bring Me The Horizon i Danmark. ^^ 
Är rätt pepp, för hans röst verkar ha blivit sjukt mycket bättre, även om deras stil ändrats rätt rejält. Hoppas på det bästa i alla fall, haha

Moalinn
10/16/15, 8:48 PM
#41

#39 Kolla gärna på Papa Roach för mig! 😃

#40 Hoppas det blir kul och värt det! Säg gärna till vad du tyckte om den sen. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Horrorpops
10/17/15, 1:16 AM
#42

#41 ska försöka ta en massa bilder, hoppas bara dom blir bra :)

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Moalinn
10/23/15, 4:38 AM
#43

#42 kul! Glöm inte av att stoppa ner kameran/mobilen ibland och njuta av konserten! Bästa minnet jag har från en konsert är en där det var kameraförbud :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Horrorpops
10/23/15, 12:43 PM
#44

#42 jadå,  som jag har förstått det så får man inte ha med systemkameror, så blir bara min lillkamera som följer med. Inte lika bra bilder så inte lika kul att "ödsla tid" på den :)

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Moalinn
11/21/15, 12:48 AM
#45

We have some catching up to do!

#39 och #40 Hur var konserterna? :DD

Imorgon ska jag till Göteborg och gå på Feel the Core, med band som The Burial of You and Me och Writing the Future (+2 till). Har också köpt "biljett" till Basement som spelar i Stockholm i februari. Tror jag struntar i Parkway Drive, även om de har riktigt bra support och allt. Är inget jättestort fan av Fryshuset Arenan och inte helt hundra på om jag har råd att åka upp till Stockholm två gånger nästa år. Basement har jag aldrig sett innan så det ska bli sjukt kuuuul. Taggad redan haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Horrorpops
11/21/15, 2:08 PM
#46

#45 Jodå det var en bra konsert! Papa Roach hade jag ingen större erfarenhet av innan men jag blev grymt imponerad av dom! Kommer lätt se dom igen om jag får möjlighet :)
5fdp hade jag högre förhoppningar på, men fortfarande en bra konsert :)

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Upp till toppen
Annons: