Nyheter

Ny musik. Vart hittar jag det?

2015-02-19 23:11 #0 av: Andorr

Har ni några tips?

Cool

Anmäl
2015-02-19 23:15 #1 av: Jenny

Tycker Spotifys radiofunktion är rätt bra!
Man kan söka efter genre, eller låtar som liknar någon annan och så skapas en spellista baserat på det!

Anmäl
2015-02-19 23:30 #2 av: Cireea

Jag kör via Browse på Spotify GladSen kör jag lite olika, ibland topplistor och ibland via Genre & Moods Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-02-20 21:06 #3 av: Lyan

Jag hittade ett nytt favoritband genom att sitta och slösurfa på flashback när jag inte kunde sova. Hittade en tråd som hette typ Det sjukaste du sett någon göra på scen och knäpp som man är så kunde jag ju inte låta bli att kolla vad det var för sjuka grejer folk hittade på och nu har jag lyssnat på Dir en grey i flera år :-P Första tanken var, vad fan är detta för idioter, och sedan var jag fast XD

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Anmäl
2015-02-20 21:22 #4 av: Andorr

Jag gjorde en #3:a nyligen. Cool

Googlade för att hitta ett visst klipp. Hittade denna 5-poängare när det gäller positiva och rytmiska låtar.

Michael Franti & Spearhead - I'm Alive (Life Soun…: http://youtu.be/Fw0oOjZydZY

Anmäl
2015-02-22 12:53 #5 av: Cireea

Ofta hittar jag ny musik genom att slöa runt på Youtube också GladDå kan man råka trilla in på en låt man aldrig hört och sen via den hittar man ännu fler.. ja, till slut har man fått några riktigt schysta låtar. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-02-22 15:14 #6 av: Tant Grön

Jag har hittat mycket på Last.fm. Last.fm är en gratis musikupptäcktstjänst som ger dig personliga rekommendationer baserat på musiken du lyssnar på. Har hittat musik från världens alla hörn, och upptäckt nya musikstilar.
Man kan också få en del gratis mp3.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.