Annons:
Etikettspotify
Läst 2474 ggr
Whippet
2015-03-13 19:03

Behöver hjälp med Spotify..

Hej!

Jag uppdaterade nyligen min Spotify till den nya versionen, tycker det känns hemskt, haha. Hade jätte gärna velat ha tillbaka den gamla versionen, men vet inte hur man gör, så det är det jag behöver hjälp med, någon som vet? 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[0123]
2015-03-13 19:08
#1

Tror inte går att ändra tillbaka vad jag vet :/

Cireea
2015-03-13 20:45
#2

Du kan inte ändra tillbaka.. Du får nog helt enkelt vänja dig. Tycker inte heller om nya versionen riktigt men det är väl bara att lära sig..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2015-03-13 20:56
#3

Vadå, den är ju asnajs! Vad är det som ni inte tycker om? 😮

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2015-03-13 20:59
#4

#3 Haha jag gillar bara inte att dom flyttat den där jäkla volymknappen , haha! Men resten är fett 😃

Moalinn, vad fan gör den nya kö-knapp grejen där vid Shuffle? Vi fattar inte funktionen på den riktigt x)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2015-03-13 21:18
#5

Använder bara volymknappar på dator/mobil såatteeeeee.

Ser ingen kö-knapp grej? :o

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[0123]
2015-03-13 21:22
#6

Vad är kö-knapp grej?

Annons:
ilenna90
2015-03-13 22:18
#7

det jag tycker är fruktansvärt dåligt med uppdateringen är att hela spotify stängs ner om man kryssar rutan -.- det går ju liksom automatiskt!

#0 det finns dock sätt att få tillbaks senaste versionen utan uppdateringen på :) läste en beskrivning om det tidigare idag. Kan försöka leta på den igen och länka här =)

ilenna90
2015-03-13 22:19
#8

#4 nu såg jag den ändringen också, vad skumt att lägga den där O_o var ju mycket smidigare med den i vänstermenyn.

Whippet
2015-03-13 22:48
#9

#5 #6 Där är en kö knapp grej vid shuffle, repetera och volymen

I'm out Vilar huvudet i handen

Cireea
2015-03-13 23:32
#10

Ja precis.. men jag fattar inte varför den ligger där. Det är skit skumt 🤔Passar inte alls in där vid volymknappen och det andra.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2015-03-13 23:40
#11

Gillar inte alls den nya uppdatering. Platt och ful som stryk! Och så flyttade dem volymknappen. Men det värsta är nog att när man väljer att sortera all musik i ordning efter artist så hamnar deras album helt huller om buller. Man vill ju att alla album ska vara i ordning med låtarna i rätt ordning också.

Moalinn
2015-03-13 23:45
#12

Förstår inte alls vad ni pratar om. Har jag inte fått uppdateringen ni snackar om? Dator eller mobil?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2015-03-13 23:45
#13

Hoppas dom gör ytterligare en uppdatering som fixar sånt där. Volymknappen är skit irriterande när den är på höger sida.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Moalinn
2015-03-13 23:46
#14

Släng gärna in en bild 😎

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
2015-03-13 23:47
#15

Jag använder Spotify på datorn. Vet inte om den har kommit till mobilen?

Tycker att Spotify var näst intill perfekt tidigare men nu har det blivit sämre.

Cireea
2015-03-13 23:48
#16

#15 Word på den!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2015-03-13 23:49
#17

Spotify på både ifåne och htc uppdaterades 12 mars. Står att de gjort "små förändringar" haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2015-03-13 23:50
#18

Btw .. man kan inte längre söka på en låt i listan längre!! Förut var det Ctrl+F och sen skrev man in en artist typ. Nu finns den inte längre…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Whippet
2015-03-13 23:53
#19

Hoppas domgör en ny uppdatering (Kopierar den gamla)

I'm out Vilar huvudet i handen

Moalinn
2015-03-14 00:01
#20

"Vill du installera den senaste uppdateringen?" Sure, använder inte spotify på datorn ändå. Loggade ut, stängde ner och loggade in men det ser likadant ut som innan …

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ilenna90
2015-03-14 00:02
#21

#19 som sagt finns det sätt att få tillbaks den tidigare versionen på :) hinner inte leta på nu men testa att googla så får du säkert fram! =)

Moalinn
2015-03-14 00:17
#22

Fast angående köknappgrejen. På mobilen ligger den ju vid låten som spelas, då är det ju väldigt logiskt att den ligger på typ samma ställe även i datorn … eller? Kanske inte har fattat hur det ser ut, haha. 🤐

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2015-03-14 01:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 Problemet är nu att när man ska komma till kö-listan förut så låg den till vänster vid spellistorna osv. Nu har dom tagit bort det och lagt en knapp till höger vid volymknappen. 

Samtidigt som dom alltså tar bort sökfunktionen i listorna, flyttar ner Lyrics och Volymknappen till höger så sätter dom även dit kö-knappen. Ett helt jävla konstigt ställe att lägga den tycker jag. Lyrics-knappen gillar jag då vi har karoke vid fest. Då är den lätt att hitta. 

På toppen av detta så är menyn högst upp konstig. Först är det Spotify ikonen och under den ligger menyn. Det ser inte  ens färdigt ut utan menyn glitchar typ ner en rad och det ser skitfult ut. Hela designen är…värdelös. Låtarna i listan har också blivit konstig. Förut tog den upp hela raden liksom men nu har dom dragit in låtar lite åt höger så det är en tom spalt till vänster, ser skit fult ut. 

Lägger in en PS på det också så du kan se hur allt ser ut.  (Dock kommer ni inte kunna se menyn konstigt som jag menar då jag har en Macbook, menyn ballar ur på min sambos PC) 

Någon som har PC kanske kan visa hur menyraden ser ut?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2015-03-14 02:11
#24

Ser verkligen inte problemet 😕 Kölistan är riktigt logisk då den ligger på i princip samma ställa i appen. Att ljud och resten är till höger är också bra för då slipper man trycka fel om man ska byta låt. "Varför är det så lågt?" "Men vad tusan har hänt, hör ju ingenting???" "Jahaaaa, jag har kommit åt volymknappen igen".

Bra uppdatering tycker jag. Nu använder jag inte datorn till musik längre då den inte pallar att ha uppe fler än ett program i taget men ser inget dåligt med den. Har dock inte fått uppdateringen ännu, även om jag nyss uppdaterade datorn haha. Får se när den bestämmer sig för att dyka upp.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2015-03-14 10:46
#25

Att volymen och det ligger på höger sida, fine. Det rör mig inte ryggen. Men seriöst, är det verkligen så många som går in och kollar sin kö-lista så funktionen måste ligga PRECIS DÄR?! Shit.. folk har för mycket fritid i så fall 😂

Eller just det där spacet som jag ringat in som gör en tom del innan låten. Det är skit irriterande. Det fyller som ingen funktion what so ever.  Och varför har dom tagit bort funktionen att kunna söka i listorna!? När man har en lista på 30 timmar så är det en rätt bra hög med låtar som jag mer än gärna vill kunna söka i för att hitta rätt låt snabbt istället för att scrolla igenom ett par hundra låtar…😡

Som sagt, det är inte mycket som irriterar med nya versionen men det finns småsaker som ändrat som är otroligt störande.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2015-03-14 18:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Det är ju hur drygt som helst att ha ljudet längst till höger.Jag använder två skärmar och har då internet på den vänstra och spotify på den högra skärmen. Ljudet hamnar då så långt åt höger det bara går. Skitjobbigt att flytta musen ända dit! 😭Tidigare låg ljudet precis bredvid den vänstra skärmen och den krävdes knappt någon förlyttning av musen alls för att ändra volymen.

Nedan ser ni hur det är om min förklaring var förvirrande.

felle-j
2015-03-14 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Och här ser ni en bättre bild på mitt Spotify. Ser precis ut som Kaosarns Spotify tycker jag. Det värsta är oordningen på låtarna som ni kan se. Alla låtar är blandade med låtar från andra albums. Omöjligt att hitta en låt nu.

Annons:
Cireea
2015-03-14 18:05
#28

Menyraden där uppe alltså … skit irriterande. Det ser fult ut. Ofärdigt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2015-03-14 18:24
#29

Ja, särskilt snygg är den inte men är det stor skillnad mot hur den såg ut tidigare?

Cireea
2015-03-14 18:30
#30

Nej men den har ju hoppat ner en rad. Förut låg den i linje med ikonen men nu ligger den under .Det ser bara fult ut.. som om något blivit fel i designen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[0123]
2015-03-14 18:38
#31

#30 HAHAHAHA XD Det där reagera jag oxå på nu jag bara "Va fan har hänt här" XD

Cireea
2015-03-15 00:06
#32

#31 Eller hur, hahah!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sanpire
2015-03-15 11:38
#33

Nya versionen har så många  brister. Saknar embed funktionen, personlig topplista funktionen, sök i spellista..

Cireea
2015-03-15 11:41
#34

Absolut Sanpire, det håller jag med dig om. 

Det finns många brister och jag fullkomligen hatar att varje gång Spotify uppdaterar sin design eller sådär så släpper dom 9 av 10 gånger en halvfärdig version som dom sedan måste gå in och ändra för att dom missat 10 - 20 saker.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[0123]
2015-03-15 11:44
#35

Vad är sanpire för nåt? jag hittar inte det nånstans 🤦‍♂️

sanpire
2015-03-15 11:45
#36

Någon som vet om de valt att ta bort några funktioner i nya versionen? embed funktionen är ett måste för mig som driver en musikblogg =/

Cireea
2015-03-15 11:45
#37

#35 .. Sanpire är namnet på personen i #33 🤔

Jag har faktiskt ingen aning om dom verkligen ska ta bort dom funktionerna eller om de kommer komma tillbaka men att dom bara missat det. Sök-funktionen i spellistorna har jag hört ska komma tillbaka vid nästa uppdatering, men det är inget som jag vet med säkerhet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[0123]
2015-03-15 11:59
#38

OJ! 😮 Jag trodde det var nåt i Spotify….fyfan va skämsigt det blev 😞

Cireea
2015-03-19 19:47
#39

Hörni… har ni tänkt på en sak. Man kan inte byta namn på sina local files längre. Förut kunde man lägga till Artist och Låtnamn om man högerklickade så det blev rätt men inte längre… 😡


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[0123]
2015-03-19 19:55
#40

#39 🤔😃

Cireea
2015-03-19 20:13
#41

Den här versionen dödar mig…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
felle-j
2015-03-19 21:06
#42

Kom en uppdatering idag till Spotify men om den gjorde någon skillnad vet jag inte.

Cireea
2015-03-19 21:09
#43

Nepp, inte vad jag märkt av i alla fall. 😡 Alltså det stör mig så sjukt mycket att jag inte kan söka i spellistorna eller ändra namn på Local Files när du lagt in dom på Spotify. Förut fanns en "Edit Info" knapp där man kunde lägga till låttitel och artist så den såg ut som alla andra låtar på Spotify.  BLÄÄÄ


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2015-03-19 21:32
#44

Lär vara fler som klagar på detta så vi får hoppas att Spotify lyssnar på användarna.

Cireea
2015-06-04 13:11
#45

CTRL+F är tillbaka! 🥳

Jag måste säga att det tog en jäkla tid att få tillbaka funktionen. Nu när den är tillbaka ballar den dock ur för mig. När jag söker i en lista (på Macbook) så börjar den automatiskt spela låtarna jag söker på i listan, vilket jag inte vill. 

Dessutom, om jag söker på exempelvis "Wake me up" och sen spelar den. Då fastnar listan och spelar samma låt gång på gång tills man trycker igång en random låt i listan. Sjukt irriterande! 😡

Först tar dom bort funktionen och när dom väl sätter tillbaks den så funkar den inte ens som den ska. Nej fy!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Whippet
2015-06-06 20:02
#46

#45 Funkar för mig. 😇

I'm out Vilar huvudet i handen

Cireea
2015-06-06 20:27
#47

Nu funkar det för mig också! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: