Annons:
Etikettmelodifestivalen-eurovision
Läst 2103 ggr
Cireea
3/15/15, 11:33 AM

Eurovision Song Contest 2015

Jag tänkte att vi redan nu kan slå upp ett inlägg som rör Eurovision i år. I år är det Österriket som kommer hålla i tävlingen där 40 länder kommer delta. Länder såsom Cypern, Serbien och Tjeckien kommer tillbaka samt att Australien ska göra debut i år. Utav alla de länder som tävlade förra året så är det endast Ukraina som valt att inte vara med i årets tävling. 

Har ni kikat något på bidragen som kommer vara med i år? 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
trollslända
3/15/15, 11:37 AM
#1

nä bara sveriges hehe

Linnea
3/15/15, 11:38 AM
#2

Australien? Varför inte bjuda in resten av världen också så tävlingen kan hålla på en hel vecka för den är ju absolut inte tillräckligt långdragen redan..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Cireea
3/15/15, 11:38 AM
#3

Tråkigt att Ukraina inte kan vara med på grund av politiska orsaker.. 😕För mig är ändå Ukraina ett land som liksom tillhör Eurovision. 

#2 Don't ask me. Känns ju inte som att Australien tillhör egentligen men ja.. Tävlingen i sig håller ju bara på i tre dagar 🙂Två semi-finaler och en final.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tusen
3/15/15, 11:49 AM
#4

Länk

Inte mycket Europa i Austalien kan jag tycka.

Cireea
3/15/15, 12:00 PM
#5

Australien får ju dock enbart vara med i årets Eurovision. OM dom skulle vinna får dom inte vara värdar heller.. jag vet inte så mycket om just varför dom har fått tillåtelse att vara med men det är väldigt strikta regler kring det här i alla fall.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
3/15/15, 12:53 PM
#6

Australien är med för att det är jubileumsår 😛 Har för mig det va så att  många i Australien som tittar på Eurovision så de va därför dom fick va med också. Men är inte säker som sagt .  Läste om de för en tid sedan men kommer inte ihåg var 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Cireea
3/15/15, 1:00 PM
#7

#6 Jo, Eurovision är otroligt populärt i Australien. Kan ju vara därför..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
3/15/15, 1:50 PM
#8

#7 Ja jag tror de är en mix av att de är jubileum och att de är så stort däröver dom får vara med i år 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
3/15/15, 10:49 PM
#9

och årets tema är dessutom building bridges vilket var ännu en förklaring till varför dom tyckte australien skulle få vara med : )

Cireea
3/15/15, 10:53 PM
#10

Där ser man #9 👍Var inte så insatt i varför Australien fick vara med men nu har vi ju mer eller mindre löst den frågan.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
5/22/15, 3:26 PM
#11

Puttar upp tråden! Imorgon är det final! 😃Hur många sitter bänkade? Har ni något bidrag ni hoppas på ska vinna? 

Jag hoppas på Storbritannien, Australien, Israel eller Sverige som vinnare! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tant Grön
5/22/15, 4:12 PM
#12

Jag kommer att rösta för första gången någonsin, och det blir på Australien.
Norge har ju också en bra låt men så hoppas jag ju samtidigt att Sverige skall vinna 😃

Cireea
5/22/15, 4:33 PM
#13

#12 Jag kanske också drar till med en röst i år faktiskt! 😃 Dock har jag inte bestämt mig vilket land som får min röst ännu. Jag vill gärna lyssna igenom låtarna imorgon en omgång innan jag bestämmer mig. 

Självklart hoppas man på Sverige men det är ju mest för att man själv bor här.  Man vill ju alltid se sitt eget land lyckas. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
leemland
5/22/15, 8:45 PM
#14

Har inte bestämt om jag ska titta eller inte än 😛 Och har ingen aning om vem jag hoppas vinner , för jag har bara lyssnat på Måns låt 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
5/22/15, 10:15 PM
#15

självklart vill jag att sverige vinner :D har tyckt om måns sedan han var med i idol så känns jättekul att för en gångs skull ha en ´idol´ som representerar oss :D men tyvärr tror jag inte på nån seger :/ 

så förutom sverige håller jag helt klart på israel! :D älskar låten och dansen haha. Och det är väl egentligen den enda up-tempo-låten förutom heroes, och jag är verkligen ingen balladmänniska så ;) 
australien har enligt mig den modernaste låten, fast det är iofs lite tråkigt när det kommer till esc-då ska det vara lite annorlunda tycker jag ;D men med tanke på att segern typ går till tyskland ifall australien skulle vinna så hoppas jag verkligen inte att dom vinner :o 

sammanfattning: håller på sverige och israel ;)

Cireea
5/23/15, 12:10 AM
#16

#15 Ja, Israel har ett riktigt najs bidrag i år!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ilenna90
5/23/15, 12:11 AM
#17

#16 ja verkligen :D 
gillade faktiskt moldaviens polisnummer också haha, också en av dom väldigt få uptempolåtarna, men den åkte ju ut -.-

leemland
5/23/15, 12:44 PM
#18

Kan inte bestämma mig om jag ska se de ikväll eller inte 🤪 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
5/23/15, 12:45 PM
#19

#18 Krona eller klave! ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
5/23/15, 12:46 PM
#20

#19 Haha , ja kanske de lättaste egentligen  . Men vilket ska va vilket? 😉 hahaha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Cireea
5/23/15, 1:16 PM
#21

Krona = Titta 
Klave = Strunta i det 

😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
5/23/15, 7:45 PM
#22

#21 Bra då slapp jag bestämma de också 🤪hahaha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
5/23/15, 7:53 PM
#23

Isch en timme kvar nu :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
5/23/15, 8:29 PM
#24

Snart dags att förbereda middagen, haha. Vi får hoppas på en bra final. Jag har faktiskt inga direkta favoriter mer än Norge och Belgien 🤐 Ryssland gillade jag inte. Israel hade en någorlunda bra låt men jag tycker verkligen inte om människans röst. Har inte hört hela låtarna av de som redan är i final än så får se. Vore dock riktigt tråkigt om Australien vann, för att vara helt ärlig. Vad är meningen med det liksom. Däremot hoppas man ju lite längst inne att Måns vinner för, precis som Kaosarn skrev, så vill man se sitt egna land lyckas.

Vi får se vad som händer helt enkelt. Tycker det verkar lite suddigt i år, andra år brukar man kunna se och känna direkt vilket bidrag som kommer vinna men i år känns det bara konstigt. Även om oddsen säger Sverige så känns det väldigt knepigt. Jag vet inte, kanske jag som är konstig haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
5/23/15, 8:38 PM
#25

Moalinn, jag håller helt med dig! Känns lite suddigt i år med bidragen.. det känns inte som att det finns en klar vinnare redan innan utan det kan faktiskt gå lite hur som helst, haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
5/23/15, 9:42 PM
#26

Tycker inte att Frankrike var speciellt bra. Och haha, UK. Jag orkar inte. Följer en otroligt många UK folk på twitter och alla skriver något negativt, typ "OMG STOP" "PLEASE STOP YOURE EMBARRASSING" "wtf" "WHY DP WE ALWAYS HAVE BAD ACTS". Så otroligt roligt att läsa haha!

#25 Jamen eller hur! Tur att det inte bara är jag.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
5/23/15, 10:33 PM
#27

Estland, wow! *claps* Vilken duo!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Moalinn
5/23/15, 10:36 PM
#28

Australien är ju för bra för Eurovision. Men åååh vad jag tycker Belgien är bra och även Norge. Favoriterna helt klart.

Även Måns gjorde ett väldigt bra framträdande, mycket bättre än i torsdags.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
5/23/15, 10:43 PM
#29

Tycker det är alldeles för många sega bidrag. 😕Tyckte det blev så segt att jag gick och duschade, ahaha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
5/23/15, 10:47 PM
#30

Ja det är otroligt många ballader. Som folket säger vart har eurovision tagit vägen.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
5/23/15, 11:09 PM
#31

Agreed!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
5/23/15, 11:15 PM
#32

Hur länge pågår röstningen?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
5/23/15, 11:20 PM
#33

Min tv säger att programmet är slut 00:30. 😴

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[vattenhunden]
5/23/15, 11:39 PM
#34

Tycker årets bidrag inte var speciellt "dunder" bra, tog en promenad med hunden därimellan 😴

Vem håller ni på?

Annons:
Moalinn
5/24/15, 12:22 AM
#35

Ååh älskar det här. Twitter är underbart!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
5/24/15, 12:47 AM
#36

Trodde faktiskt ett tag att Ryssland skulle vinna men åååh så underbart att det blev Sverige och Måns!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
5/24/15, 12:50 AM
#37

JAAA SVERIGEEEE!! 🥳


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[vattenhunden]
5/24/15, 12:50 AM
#38

Sverige vinnare! Yippie :-)

ilenna90
5/24/15, 1:28 AM
#39

åååh så lycklig :''')
det var självklart jättekul när loreen vann också eftersom det var första sverigesegern för mig (minns inte att jag såg när perelli vann) men eftersom måns är en sån stor favorit hos mig och varit sen 2004 så var ju det här tusen gånger bättre :') ❤️

[Blue_Lugia]
5/24/15, 1:42 AM
#40

Yaaaaaaay!!! Bra gjort av Måns!!

Taggeman
5/24/15, 1:52 AM
#41

Bra jobbat Måns! Det var spännande vid halvtid då Italien o Ryssland Sverige slogs om första platsen.

Här ett klipp från You Tube från seger framträdandet.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
[GIKmio]
5/24/15, 1:55 AM
#42

Grattis Sverige 🥳

[Blue_Lugia]
5/24/15, 1:57 AM
#43

Var det bara jag som skrek rakt ut?

Upp till toppen
Annons: