Annons:
Etikettyoutube
Läst 840 ggr
Cireea
2015-04-20 22:08

10 Hours

Ni som hänger inne på Youtube mycket vet att det finns massor av videos där man tagit ett klipp och loopat den i 10 timmar. Den allra första videon som laddades upp var "Nyan Cat - 10 hours" som blev startskottet för "10 hours challenge". Utmaningen gick ut på att man utmanade sina vänner att titta/lyssna på videon i tio timmar utan att stoppa den en enda gång. 

Idag finns det hundratals ( eller tusentals?) videos där ute som är loopade i 10 timmar, allt från vanliga låtar till klipp som man gjort om till låtar själv. En populär loop är "Taking the Hobbits to Isengard" men det finns fler:  "Why is the rum gone", "Look at my horse"  eller "How to pronounce" är tre exempel på hur en sån här typ av video funkar. 

Har ni stött på en sån här loop? Eller har du redan en favorit? 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2015-04-20 22:15
#1

Personligen har jag följt trenden från början, alltså redan när Nyan Cat videon kom ut 2011, och därför har jag hängt på de flesta videos som fått stor spridning. De fyra klippen jag nämnde i inlägget ovan utöver Nyan Cat är fyra av mina egna favoriter som jag brukar rota fram emellanåt när jag har tråkigt.

Jag sitter just nu och lyssnar på "Taking the Hobbits to Isengard" och gjort det i exakt 2 timmar och 18 minuter. 😂Faktum är att jag faktiskt lyssnat igenom alla de fem nämnda klippen i flera omgångar. Utan pauser såklart! Man vill ju inte vara en chicken och ge upp efter några minuter. 😃 #GoingToIsengard


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: