Annons:
Etikettövrigt
Läst 566 ggr
Nelley
2015-05-20 00:20

Musikal musik

Vet inte om folk här kan sånt här men tiden rinner ut. Ska på en audition till en musikal grupp typ väldigt snart och ska sjunga en låt. Gärna musikallåt men inget måste, är det alltså. Jag har nog ganska mycket power i rösten men vill ju inte köra för hårt, kommer säkert vara ganska nervös och vill ju inte att rösten sviker mej.😉Jag är nog alt/sopran 2. Ofta funkar sopran 2 men ibland blir det för ljust så skulle väl säja helst alt. Har ni några tips låtar? Helst musikal som sagt men annat fungerar också. Tack! Svara gärna snabbt.😂

Annons:
Cireea
2015-05-20 00:24
#1

Ett tips är att bara söka på Youtube efter "Top Musical songs" eller liknande så får du upp massor av träffar. Det kanske finns något där som faller dig i smaken? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Nelley
2015-05-20 00:50
#2

#1 Jag gjorde det nu och hittade några alternativ, tack!☀️

Fler tips uppskattas!🙂

leemland
2015-05-21 15:38
#3

Har du en favoritmusikal? 
Vilken typ av musikallåtar gillar du?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Nelley
2015-05-21 17:37
#4

#3 ÖÖhhhh, nje. Har sett typ några halva, hahaha.😃Jag gillar väl de kändaste, har aldrig riktigt grävt ner mej i sånt.🙂Defying gravity(wicked), lejonkungen mm.

leemland
2015-05-21 17:59
#5

Jag tror de blir lättast och bäst om du själv väljer musik du kan 🙂 Och om ud har en "favvomusikal" (fast du inte verka ha de 😛) så ska du nog välja den låten du gillar bäst.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Nelley
2015-05-21 18:18
#6

#5 Äh, det blir ju tråkigt. Välja musik jag kan? Hah! Hahaha! Never!😈

Annons:
Upp till toppen
Annons: