Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1085 ggr
[rolnor]
6/5/15, 11:48 PM

Marillion

Jag lyssnar på Spotify, finns ett digert material, inte allt dock. Tycker dom har en hög lägstanivå och känns både ångest och livslust. Svårt ha mågon favoritplatta, tycker kanske att marillion.com är bland dom sämre. På wikipedia kallas dom neo-progresiva, inte helt klar på ad det betyder men dom är lite speciella. Gillar Allan Parsons Project också, även äldre Genesis och dom tre känns lite lika kanske. Marillion har haft två sångare, Fish och Hogarth, vilken period tycker du bäst om?

  • Redigerat 11/26/22, 9:25 PM av Moon AppleGrey
Annons:
[GIKmio]
6/6/15, 10:02 AM
#1

Vet inte mycket om dom. Dom var med i tidningen OKEJ ibland på 80-talet.

Cireea
6/6/15, 1:23 PM
#2

Hört namnet men lyssnar inte själv på dom så är inte särskilt insatt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[rolnor]
6/6/15, 2:32 PM
#3

Hm.. Dom har väl sin storhetstid bakom sej men har släppt album på senare tid. Kanske är medelåldern här på sajten mera Avicci än Roxette?!

Cireea
6/6/15, 3:50 PM
#4

#3 Ålder har väl inget med musik att göra egentligen, eller hur? 🤔 Jag själv är född 94 men lyssnar på mycket musik från 80-tal och 90-tal blandat med musik från idag. 

Bara för att man är född ett visst årtal betyder det inte automatiskt att man inte kan lyssna på äldre musik. De flesta här inne lyssnar på nytt och gammalt. Man kan däremot inte ha koll på ALL musik och alla har vi våra favoriter. 

Iron maiden, Metallica, Guns and roses, Journey, AC/DC, Bon Jovi, Queen, U2 .. det är ju bara några i mängden som är oerhört populära än idag och som även jag lyssnar på. Skulle inte vilja säga att Musik har någon åldersgrupp 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[rolnor]
6/6/15, 6:05 PM
#5

Nej, du har rätt, är född -66 men lyssnar mycket på samtida såväl som äldre, mitt inlägg var felaktigt.

Cireea
6/6/15, 6:16 PM
#6

#5 👍

Lyssnade igenom ett par låtar, tycker mig känna igen låten Kayleigh. Vilket som hade dom några låtar som föll mig i smaken. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[rolnor]
6/6/15, 7:47 PM
#7

Ja, det är nog deras största hit, var väl på 80-talet. Undrar annars vad tror du medelåldern är på forumet? Jag tycker det varierar från person till person hur pass intresserad man är av samtida eller musik man lyssnade på i tonåren en del kan vara mer konservativa. Jag minns när rapen kom så kändes det fel men idag kan jag lyssna på svensk rap, den amerkanska är jobbig med ordet "nigger" i tid och otid, det stör mej.

Cireea
6/6/15, 8:28 PM
#8

Svårt att säga egentligen, kan göra en undersökning! ;)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[rolnor]
6/6/15, 11:23 PM
#9

Ja, det vore intressant, gärna också om man kan få med vad man lyssnar på mest men det blir komplicerat. Jag har en alldeles speciell relation till dom första artisterna jag själv valde att lyssna på när jag var i tidiga tonårenu, gjorde kassetter som jag lyssnade på i min walkman, bl.a. Rupert Hine en artist somn få tycks ens känna till, väldigt bra tycker jag. Han släppte nyligen en Best Of platta på Spotify.

Upp till toppen
Annons: