Annons:
Etikettövrigt
Läst 729 ggr
LeJ
6/6/15, 10:19 PM

Hur flyttar jag nerladdade låtar på datorn?

Jag laddade ner 2 låtar och det enda sättet jag kan lyssna på dom är att klicka på utforskaren, sedan hämtade filer, sedan högerklicka på låtens namn och välja öppna med utforskaren och sedan dubbelklicka på den. Då öppnas något som heter hp connected Music (datorn är av märket hp) och låten spelas en gång, vill jag sen lyssna igen får jag göra om proceduren. Men jag vill ju ha låtarna på windows media player eller Itunes, och kunna lägga de på en cd-skiva, (jag är en stenåldersmänniska i teknikens värld.) Men jag har ingen aning om hur jag ska lyckas med det. Har försökt öppna låtarna med båda dessa program men det lyckas inte. Har någon nån aning om hur man gör? Eller om det ens går?

Annons:
Zakaraa
6/6/15, 10:36 PM
#1

Högerklicka på filen och välj "Öppna med" och klicka på "Välj standardprogram"
Där väljer du den spelare du vill ha, efter det valet så kommer samtliga filer av den typen öppnas med din valda spelare.

Säg att filen du vill lyssna på är av formatet MP4, går du via sätter jag skriver ovan så kommer hädan efter alla MP4-filer öppnas med spelaren du väljer när du klickar/dubbelklickar på låten för att öppna den.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

LeJ
6/6/15, 10:56 PM
#2

#1 Jag har försökt det, på windows media player kommer det upp en ruta där det står "Det går inte att spela upp filen. Windows media player stöder eventuellt inte den aktuella filtypen eller den codec som användes för att komprimera filen." Om jag väljer Itunes så kommer en ruta att jag ska skriva in mitt lösenord, sedan klicka på leta, men sen händer ingenting mera.

Zakaraa
6/6/15, 11:07 PM
#3

Vad är det för typ av fil, filformat, du försöker öppna?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

LeJ
6/6/15, 11:12 PM
#4

Ingen aning. Vet inte hur man kollar det?

Zakaraa
6/6/15, 11:28 PM
#5

Antingen Håll musen över filen så ska du få upp en liten pop-up ruta där det står "Objekttyp".
Eller Högerklicka på filen och öppna "Egenskaper" (längst ner) så kommer du se "Filtyp"

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

LeJ
6/6/15, 11:38 PM
#6

Filtyp står det: windows media player (.zip)

Jag har valt wmp som standardprogram.

Annons:
Zakaraa
6/6/15, 11:45 PM
#7

Då måste du börja med att packa upp zip-filen :)
Förenklat kan man säga att Zip är en typ av samling och du bör alltid packa upp innan du gör något annars brukar det blir problem som detta att det inte fungerar som det ska.

Högerklicka på filen och välj Extrahera eller Extrahera alla (är lite olika på olika windows versioner) och välj den mapp du vill att filen ska finnas. Efter det ska du kunna öppna den nya filen utan problem.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

LeJ
6/7/15, 12:01 AM
#8

Det står inte extrahera någonstans men när jag högerklickar och håller musen över 7-zip står det:

Öppna

packa upp filer…

packa upp det här

packa upp till"theocean_another time Another Place\"

kontrollera arkivet

lägg till arkiv

komprimera och skicka som e-post…

lägg till "the ocean_another time Anotherplace.7z"

komprimera till "the ocean_another time Anotherplace.7z" och skicka som e-post

lägg till "the ocean_another time Anotherplace.7z"

komprimera till "the ocean_another time Anotherplace.7z" och skicka som e-post

Cireea
6/7/15, 12:07 AM
#9

Välj packa upp filer och välj sedan var du vill packa upp dom. Om du vill packa upp dom på plats så välj "packa upp här"


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LeJ
6/7/15, 12:14 AM
#10

vad ska jag packa upp dom till? Vill ju ha dom helst på windows media player iaf. Ska jag välja packa upp här eller packa upp filer? Om jag väljer det sista så verkar de komma till C:\User\mitt namn\Downloads\The Ocean_AnotherTime Another Place\

Cireea
6/7/15, 12:14 AM
#11

Välj packa upp här och sen kan du spela låtarna på windows media player.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LeJ
6/7/15, 12:17 AM
#12

Ok, ska försöka

Cireea
6/7/15, 12:20 AM
#13

Gör så!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
LeJ
6/7/15, 12:23 AM
#14

Ja!! Det funkade.🎧 Tack så mycket Kaosarn och Zakaraa. Detta höll verkligen på att driva mig till vansinne.

Cireea
6/7/15, 12:23 AM
#15

#14 Kul att kunna hjälpa till 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LeJ
6/7/15, 12:25 AM
#16

Kan ju typ inte köra bil utan att ha musik på hög volym så måste fortfarande kunna lägga det på cd-skivor.😃

Zakaraa
6/7/15, 11:35 AM
#17

Man kan säga att en ZIP fil är som en flyttkartong. Du kan inte använda dina saker i lådan förrän du packar upp. I din låda packar du många saker eftersom det är för mycket att bära en och en. Precis så hjälper zipfilen till att flytta dina saker på ett smidigare sätt. Du byter med andra ord inte filens format utan öppnar bara upp "lådan" så dina saker blir funktionsdugliga. Kanske hjälper lite att förstå vad zip filen är och vad den gör :) Skönt att du fått ordning på dina låtar! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

LeJ
6/7/15, 12:14 PM
#18

#17 Tack. Det är jättebra att veta om det händer fler gånger så vet jag vad jag ska kolla efter och hur jag ska lösa det. :-)

Upp till toppen
Annons: