Annons:
Etikettövrigt
Läst 732 ggr
Sindri
7/8/15, 11:14 PM

Anoomi

Någon här som använder en sajt som heter Anoomi? Snubblade över den när jag letade efter en låt som inte fanns på Spotify.
Man kan leta upp speciella playlists, artister och så finns det nån radio-funktion.

Jag hittar inget om vilka som står bakom och hur det funkar. Jag kan lyssna utan att vara inloggad. Hittar flera artister som inte finns på Spotify bl a Beatles.
http://www.anoomi.com/index.php?ytq=beatles+playlist&action=search

Är det någon sorts olaglig fildelningssajt? Verkar för bra för att vara sann annars.

Annons:
Tant Grön
7/8/15, 11:32 PM
#1

🎧

Zyperior
7/8/15, 11:40 PM
#2

Tveksamt om det är olagligt. Möjligtvis mot Youtube (Google). Verkar nämligen som den samlar ihop alla videos uppladdade på tuben med den artist du söker på.

De sökningarna jag gjorde va enbart youtube-klipp iaf.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Tant Grön
7/8/15, 11:47 PM
#3

Hittade också bara youtube-klipp. Tycker nog att Last fm är roligare.

Sindri
7/9/15, 12:02 AM
#4

#3 av: Tant Grön
Hur funkar det? Jag irriterar mig lite på Spotify. Hittar en del av mina gamla favvo-artister där, men inspelningarna är definitivt inte desamma som på mina gamla vinylskivor.
Retar mig också på att de gjort det svårare att bara köpa en månad, man måste gå omväg att köpa presentkort till sig själv, eller köpa på affär.

Under perioder är jag långt ifrån allt internet och ibland passar det sig helt enkelt inte att lyssna på musik hela tiden. De vill helst att man skall prenumerera, och såklart glömma bort att stoppa medan man är borta från civilisationen.

Jag betalar gärna för det jag utnyttjat, vill verkligen att artister skall få royalty, men jag hinner ofta inte alls lyssna så mycket.

Hittar gärna alternativ till Spotify, för som sagt, de har inte allt heller.

På Youtube kan man inte göra och spara spellistor, men det verkar man kunna på Anoomi, därför verkade det så bra.

Cireea
7/9/15, 12:05 AM
#5

#4 Varför använder du inte bara gratisversionen av Spotify isf? Sen har jag tagit Spotify via Halebop så varje månad lägger dom till 99:- på fakturan så jag behöver inte bry mig om den själv..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sindri
7/9/15, 12:20 AM
#6

Nej, jag lyssnar mycket på klassisk musik och reklamen suger verkligen där.

Skrev ovan anledningen till att jag inte kan ha en prenumeration.

Annons:
Cireea
7/9/15, 12:31 AM
#7

#6 Ah, jo reklamen kan jag förstå! Det var av den anledningen som jag skaffade premium, haha! 

Jag menade inte att det var så du ska göra utan jag menar bara att när man tar via fakturan på det sättet så slipper man hålla koll utan det liksom uppdateras av sig själv hela tiden 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
7/9/15, 1:39 AM
#8

Man kan väl göra spellistor på youtube? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Sindri
7/9/15, 9:42 AM
#9

#8 av: Moalinn

Kan man? Vad skall man då ha Spotify till? Ljudet?

Tant Grön
7/9/15, 12:02 PM
#10

#4 Jag hade spotify men tyckte inte jag hittade den musik jag ville ha. På last fm kan man hitta musik från hela världen, också från helt okända artister och ovanlig musik. Man kan hitta personer som har samma musiksmak, man kan rekommendera varandra bra låtar.
Man kan skriva in vilken musikstil man vill lyssna på, t.ex. klassiks, classical, så spelas sådana låtar. Eller musik från ett visst land, eller en speciell artist. Dom låtar man gillar lägger man i sitt bibliotek, eller markerar som älskade låtar. Sedan kan man välja att spela upp från t.ex biblioteket, från älskade låter eller från någon annans bibliotek. När man hittat någon person med samma smak, så kan man gå in och titta på hens bibliotek. Finns också låtar som man får ladda ner gratis.
Du kan väl prova. Det kostar ingenting.

Sindri
7/9/15, 4:05 PM
#11

Visst kan jag prova. Har redan kollat in sajten.

Upp till toppen
Annons: