Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Instrument/annan utrustning

Lätta instrument att lära sig?

2015-07-29 04:35 #0 av: Saganl

Jag har spelat piano, gick lektioner en gång i veckan för några år sedan. Spelade sammanlagt i ungefär 3 år, men blev aldrig särskilt bra. Kan läsa piano noter med lite ansträngning. Jag letar efter ett lätt instrument att lära sig, antingen ensam eller med instruktör. Det ska vara ett instrument som det går att spela en melodi på (inte t.ex. Triangel). Tacksam i förväg för svar!

Anmäl
2015-07-29 07:38 #1 av: Sindri

En flöjt. Den är också lätt att ta med sig och passar ihop med många andra instrument.

Anmäl
2015-07-29 13:23 #2 av: Cireea

Det är inte särskilt svårt att lära sig spela gitarr, om du tänker dig grunderna alltså. Sen kan det ju ta tid att finslipa! GladSen beror det ju lite på hur mycket energi man lägger på att verkligen lära sig instrumentet. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-07-29 22:06 #3 av: felle-j

Rekommenderar också flöjt. Jag spelade blockflöjt för längesedan och det var inte alls särskilt svårt. Gitarr är inte heller så svårt om man lägger ner lite tid och lär sig grunderna.

Felix                                                                                               
Medarbetare på MusikDatorspel och Minecraft.

Anmäl
2015-07-31 16:58 #4 av: Saganl

Tack så mycket för svaren, verkar som att gitarr och flöjt är min ända alternativ, så jag antar att det kommer att bli något av dem. 😊

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.