Annons:
Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 1462 ggr
Saganl
2015-07-29 04:35

Lätta instrument att lära sig?

Jag har spelat piano, gick lektioner en gång i veckan för några år sedan. Spelade sammanlagt i ungefär 3 år, men blev aldrig särskilt bra. Kan läsa piano noter med lite ansträngning. Jag letar efter ett lätt instrument att lära sig, antingen ensam eller med instruktör. Det ska vara ett instrument som det går att spela en melodi på (inte t.ex. Triangel). Tacksam i förväg för svar!

Annons:
Sindri
2015-07-29 07:38
#1

En flöjt. Den är också lätt att ta med sig och passar ihop med många andra instrument.

Cireea
2015-07-29 13:23
#2

Det är inte särskilt svårt att lära sig spela gitarr, om du tänker dig grunderna alltså. Sen kan det ju ta tid att finslipa! 🙂Sen beror det ju lite på hur mycket energi man lägger på att verkligen lära sig instrumentet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2015-07-29 22:06
#3

Rekommenderar också flöjt. Jag spelade blockflöjt för längesedan och det var inte alls särskilt svårt. Gitarr är inte heller så svårt om man lägger ner lite tid och lär sig grunderna.

Saganl
2015-07-31 16:58
#4

Tack så mycket för svaren, verkar som att gitarr och flöjt är min ända alternativ, så jag antar att det kommer att bli något av dem. 😊

Upp till toppen
Annons: