Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Musik: Alternative

Postrock

2015-08-06 12:58 #0 av: Moalinn

Jag har under sommaren fått upp ögonen för post-rock. Är det någon här inne som lyssnar på detta och har någon aning om vad tusan det är för något? Har ju läst på wikipedia men det gör mig inte mycket klokare. I mina öron låter det helt underbart och jag tycker om det, någon mer anledning till att lyssna på det behöver man väl egentligen inte!

Har inte hunnit sätta in mig i musiken så har inte hittat speciellt många band men här har ni tre exempel. Pure perfection typ.

Caspian - Halls of the Summer
God is an Astronaut - All is Violent, All is Bright
Moonlit Sailor - Hope

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-08-09 00:17 #1 av: Moalinn

Mycket förvånad att ingen lyssnar på det här. Hade hoppats på att någon skulle säga mig vilken typ av människor man kan tänkas möta på en konsert. God is an Astronaut ska spela i Sverige nu i september och hade varit kul att gå men känns väldigt läskigt!

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-08-09 00:36 #2 av: Cireea

Försökte mig på att läsa om postrock men jag blev inte ett dugg klokare... Galen

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-08-09 00:42 #3 av: Moalinn

Nejmen eller hur! Jag har läst, kollat videor, läst kommentarer och allt därimellan men förstår absolut ingenting. Gapskrattar

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.