Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 1272 ggr
LeJ
2015-09-14 17:31

Hur vet man när artisterna kommer ut för autograf?

Jag vet ju att band/artister kommer ut och skriver autografer och tar kort och så ibland i samband med konserterna. Jag är en supernörd i detta så är det nån som vet när och var isf de gör det? Hur får man reda på det?🤓

Annons:
ilenna90
2015-09-14 23:28
#1

av dom band jag varit på så är det där väldigt olika ^^ 
vissa band kommer som sagt ut och skriver autografer medans andra kanske inte alls gör det. 
Vissa band jag varit på har kommit ut vid ´garderoben´ en stund efter spelningen och snackat/tagit kort med fansen.Ett annat band kom istället bort till sin turnèbuss ganska länge efter att konserten tog slut och stod man då där så hade man ju såklart chans att träffa dom :) 
- ibland har man också tur att bandet kommer när man står och köar och har dom tid/lust så kan man ju ta kort/autograf då.

jag har dock bara varit på klubbspelningar så hur det funkar med riktigt stora band som kommer till typ globen vet jag inte. Där kanske det ibland är något mer organiserat innan spelningen eller att man får köpa sånna där vip-biljetter för meet&greet. 

kanske inte var till så mycket hjälp men delar med mig av mina erfarenheter i alla fall :) (och då varierar det som sagt mycket mellan band.)

LeJ
2015-09-14 23:59
#2

#1 Tack för svaret, det är Globen jag ska till, stort band. Och jag har VIP-biljetter pga att jag har AS och var tvungen att försöka få bort lite av ångesten över köer, men det står typ att det är buffé innan då och man får hjälp till sin plats och så, inget annat, tyvärr.

Fler som har erfarenheter om detta?

ilenna90
2015-09-15 00:09
#3

åh tycker köandet är en väldigt rolig del av konsertupplevelsen ^^ fast känns som att det kanske inte blir lika kul/samma mysiga stämning i en så pass stor kö/köer ;) så är ju bra att du hittade ett alternativ som passade dig bättre :) 

har dock inte varit med om att vip innehåller buffè och grejer så där kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig. 

Vilket band är det du ska på? :)

LeJ
2015-09-15 00:17
#4

Ja det hade nog inte gått att köa så, hade fått droga ner mig totalt för att fixa det, och det hade nog inte blivit så bra.🤪 Ja det var dyra biljetter, men värt det. U2.

ilenna90
2015-09-15 00:28
#5

usch nej det vill man ju undvika ;) 
vad roligt! och ja helt klart, hade inte spelat någon roll vad biljettpriset legat på för mitt absoluta favoritband heller så hade jag gått ändå :D

LeJ
2015-09-15 00:36
#6

Ja det är ju inte så ofta man får möjligheten, och jag har längtat i 16 år nu och kände mig äntligen bra nog att göra resan, så jag är glad att detta alternativet fanns. Vill bara få reda på så mycket som möjligt, har ju aldrig varit på konsert innan och vill inte missa någon möjlighet.

Annons:
LeJ
2015-09-15 22:55
#7

Är det ingen mer som har varit på någon konsert och kan berätta om hur det gick till?

strobii
2015-09-16 01:16
#8

Vad mer vill du veta? :) Ställ gärna lite mer specifika frågor så kanske jag/någon kan hjälpa till att svara :)

LeJ
2015-09-16 09:55
#9

Jag tyckte att jag var rätt specifik i #7. :-)

lissora
2015-09-30 22:27
#10

Vilka är det du ska se?

LeJ
2015-09-30 23:30
#11

#10 Jag såg U2 för 2 veckor sedan.

Cireea
2015-09-30 23:31
#12

#11 Kom dom ut något för autografer osv? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LeJ
2015-09-30 23:33
#13

#12 Inte Bono vad jag vet iaf tyvärr. Men showen var fantastisk och jag hade bästa sittplatserna så får vara nöjd.

Annons:
Cireea
2015-09-30 23:37
#14

#13 Skönt att du är nöjd 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LeJ
2015-09-30 23:45
#15

Ja det var nervöst innan eftersom jag har aspergers och torgskräck och allt möjligt och aldrig ens tänkt tanken att det skulle vara möjligt för mig att ta mig till globen med så mycket folk, men VIP-biljetterna hjälpte verkligen, egen ingång och utgång och personal som hjälpte en hela tiden, och en fin bok i gåva.

Upp till toppen
Annons: