Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 2950 ggr
Moalinn
2016-01-15 16:19

Moalinns konserter 2016

Något ni borde ha märkt, om ni kikar in ofta, är att jag går på konserter. En hel del sådana också. 17 konserter och en festival blev det 2015, och sett 93 band sen 2014. Skriver om de flesta på bloggen, men vissa mindre brukar jag inte skriva upp - så hade varit kul att skriva om dem här (och alla andra såklart ;))

Alltså, en samlingstråd för mina konserter under 2016. 😃 Uppdaterar datum för konserter jag varit på och kommande här i inlägget och skriver om konserterna i kommentarerna.

Konserter:
2016-01-09 - Dream Drop - Skjul Fyra Sex
2016-01-29 - What's Left of the Sun - Lyckholms Kulturförening
2016-02-19 - Basement - Bergsunds strand
2016-02-26 - Emergenza Festival (Inledande runda nr. 5) - Sticky Fingers
2016-03-19 - Emergenza Festival (Semifinal nr 3) - Sticky Fingers
2016-04-02 - Ignore The Elephant - Sticky Fingers
2016-04-22 - Prisma Fest - Skjul Fyra Sex
2016-05-27 - Walking With Strangers - Göteborg
2016-06-03 - Hands Like Houses - O2 Academy Islington
2016-06-21 - The Amity Affliction - Sticky Fingers
2016-06-30 - Bråvalla Festival
2016-07-28 - Daniel Adams Ray - Borås
2016-08-08 - Defeater - Skjul Fyra Sex
2015-08-16 - Norlie & KKV - Göteborgs Kulturkalas
2016-08-19 - Skrik & Panik Fest - Sticky Fingers
2016-08-31 - I Killed The Prom Queen - Skjul Fyra Sex
2016-09-02 - Caspian - Fängelset
2016-09-02 - Normandie - Sticky Fingers
2016-10-01 - It's A Trap Fest - Fängelset
2016-10-24 - Architects - Trädgår'n
2016-11-12 - Being As An Ocean - The Dome, London

Kommande konserter:
2016-12-08 - Brian Fallon & The Crowes - Pustervik
2016-12-13 - The Amity Affliction - Fryshuset Klubben
2017-03-23 - You Me At Six - Fryshuset
2017-06-25 - Coldplay - Ullevi

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
2016-01-15 16:32
#1

Årets Första konsert ägde rum i Göteborg. Det var tre band  och en artist (?) som spelade, Trench Mind, Concealed in Clouds, Varggrav och Dream Drop. Det var första spelningen någonsin för både Varggrav och Dream Drop. "Känner" en i Concealed in Clouds som tyckte att jag skulle gå, kände att jag har inget bättre för mig så jag gick dit. Snöstorm och jag vet inte vad. Överlevde dock, även om jag trodde jag skulle dö av kylan haha.

Jag hade inte lyssnat på någon av dem innan, mer än CiC så jag visste inte alls vad jag kunde förvänta mig men måste säga att jag blev positivt överraskad av alla som spelade. Dessutom var det ett jäkla drag och massvis med människor, vilket jag inte alls trodde då det som sagt var ganska små band som spelade. Hade en trevlig kväll iallafall, även om jag var väldigt trött. Kan lätt tänka mig att se banden igen och rekommenderar er att se dem om ni får chansen! 😉

Genre: Noll koll, skrikmusik. Rock/metal typish.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2016-01-15 19:31
#2

Spännande tråd, blir roligt att läsa om :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2016-02-01 14:38
#3

Well, andra spelningen för året var What's Left of the Sun som hade ett releaseparty. We Dream Alone och Eldstad var också med och spelade, gick dit för att se Eldstad (och för att träffa en kompis jag inte träffat sen i höstas). Det var en mycket intressant kväll måste jag säga, haha! Men positivt överraskad av alla banden som spelade.

Har inte så mycket att säga faktiskt. Nu är jag riktigt taggad på Basement i februari. Tror det kommer bli helt sjukt bra, dessutom är det drog- och alkoholfritt vilket kommer vara sååå skönt. Aaah, flytta fram tiden lite tackkk!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2016-02-03 14:55
#4

#3 Vad roligt att banden gav dig en positiv överraskning 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2016-02-21 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Basement + Tigers Jaw + Crooked Letter

Alltså konserten igår. Hade skyhöga förväntningar verkligen. Väntat på att Basement skulle komma till Sverige i typ 6 år nu så när jag såg att de skulle till Stockholm tvekade jag inte en sekund att köpa biljett. Stockholm Straight Edge arrangerade spelningen vilket innebar att det var drog- och alkoholfritt. Som drog- och alkoholfri var det sååååå skönt att kunna släppa på nerverna och rädslan lite. Blir väldigt spänd när man måste hålla koll på folket som inte kan bete sig som folk.

Frågan är, levde de upp till mina förväntningar? Ooohja! Helt fantastiskt var det. Det var ett ganska stort gäng framför scenen som såg ut att ha skitkul. I slutet av spelningen gick jag fram två steg. Det var lika kul som det såg ut förutom alla som crowd surfar och stage divear. Svag och liten som man är blir man mos, väldigt fort. Brukar alltid stå långt fram men på kanten för där är det folk som hoppar och sjunger men de håller inte på och knuffas eller crowd surfar men på den här spelningen var det dött överallt förutom längst fram (nu vet jag inte hur det såg ut längre bak för kollade aldrig bakåt men kan inte tänka mig att det var så mycket aktivitet, det är ändå Sverige vi bor i haha).

Tigers Jaw hade jag inte lyssnat på så mycket innan, lade till deras setlist i en spellista på Spotify någon vecka innan konserten och lyckades lära mig några av deras låtar. De var faktiskt bra live, nästan bättre live än på skiva. Publiken var minst lika taggade på Tigers Jaw som på Basement.

Crooked Letter har jag hört talas om men aldrig lyssnat på dem men kan absolut tänka mig att se dem igen. Riktigt najs!

Jag hoppas med hela mitt hjärta att Basement kommer tillbaka och då till Göteborg.

LÄNK till filmklipp på min instagram.
Mörk bild - Basement Bild med färgat ljus - Tigers Jaw

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2016-03-06 22:50
#6

Insåg just att jag glömt skriva om Emergenza Festivalen som jag var på förra veckan. Var där för att se kompisens band, Concealed in Clouds som jag också såg i #1. Har väl egentligen inte så mycket att säga. Emergenza är en tävling för osignade band. De som vinner får spela på en festival i Tyskland (tror jag det är). Det var 8 band som spelade, alla lät väldigt lika så det var inte många som stack ut ur mängden men de som fångade mitt intresse var Past Five och Gain Eleven. Båda banden, och CiC, gick vidare i tävlingen!

LÄNK till filmklipp

Nu vet jag inte när nästa spelning blir. Prisma fest i april är väl det enda som verkligen lockar just nu. En fågel viskade i mitt öra att Dream Drop ska spela på Sticky Fingers i början på april, har jag inget bättre för mig kanske jag går dit. Annars är det Hands Like Houses i London i juni!! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
2016-03-20 23:28
#7

Jaaaa. Såg Concealed in Clouds (+ 9 andra band) igår. De var ju minst lika bra som sist, börjar få kläm på låtarna så snart kan jag sjunga med också 😂 Andra band som fångade mitt intresse var As We Burn och Remedy Sane. Inget jag lär lyssna på i efterhand men de stack ut ur mängden!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2016-04-27 16:31
#8

Glömt uppdatera märker jag.

I början av april såg jag Ignore the Elephant och Dream Drop. Helt okej kväll!

I fredags var jag på Prisma Fest och såg bland annat Vi som älskade varandra så mycket, Young Mountain och No Omega. En bra kväll det också, trotts att det blev lite (väldigt) sent.

Filmklipp

Nu har jag Femipunx om ca två veckor och därefter är det Hands Like Houses som gäller om jag inte bestämmer mig för att åka upp till Stockholm och se Simple Plan.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2016-06-10 23:49
#9

En vecka sedan jag såg ett av mina absoluta favoritband Hands Like Houses i London! En helt otrolig kväll som jag sent kommer glömma. Absolut en av de bästa konserterna jag varit på hittills. Allt var liksom perfekt. Vi hade inte Sveriges fulla konsertbesökare och det gjorde det hela mycket bättre än det kanske var, vad vet jag. Det var så skönt att slippa bli dränkt i öl och få glas i huvudet. Så skönt att bara kunna fokusera på bandet som spelade istället för att hålla sig vid liv. Så skönt att bara kunna finnas och leva lite istället för att oroa sig. Det var livat även om man inte höll på att dö på vägen, folk moshade, hoppade och headbangade men skillnaden var att folk bad om ursäkt om de råkade "slå till" fel människa eller om de ramlade över en, eller frågade om de kunde ta sig förbi istället för att trycka sig fram som man gör när man springer i vatten (upp med armarna och typ hoppar fram 😂). Jag tar gärna en konsert i London om året, hellre än 20 konserter i Sverige. Nu vet vi alla att det inte kommer hända men ah …

Hands Like Houses headlinade tillsammans med I The Mighty, ett band jag lyssnat på i ett år ungefär och de var faktiskt mycket bättre live än jag förväntade mig. De har några låtar som skiljer sig något från mängden och de spelade en av dem, minns inte namnet dock, men annars spelade de två av mina favoritlåtar Failures och The Dreamer vilket gjorde mig riktigt lycklig haha! 

Support var Dead! och The Gospel Youth, två band jag lyssnat på innan och det var kul att se dem live! :) 

Länk till filmklipp.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2016-11-19 00:32
#10

Jo men det har ju hänt en del sen sist. Rekordet från 2015 var 17 konserter, än så länge har jag varit på 20 stycken och året är inte slut än. Vad håller jag ens på med… 😂 Aaaja, huvudsaken är väl att man har roligt på vägen.

Kan omöjligen skriva om alla men det har varit en fantastiskt konsertsommar- och höst. Ser fram emot The Amity Affliction i Stockholm!!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: