Annons:
Etikettövrigt
Läst 2440 ggr
Cireea
2/3/16, 3:01 PM

En artist, ett band eller en grupp

Ni som läser detta, vill ni ställa upp och skriva någon av följande: En artist, ett band eller en grupp som ni gillar.
Den artist/band/grupp ni skriver får vara från vilken genre som helst och det får vara från vilken tidsperiod som helst. 

Jag behöver lite inspiration för ny musik så allt är välkommet. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
ilenna90
2/3/16, 5:29 PM
#1

black veil brides (:

Cireea
2/3/16, 7:28 PM
#2

#1 Dom har jag faktiskt lyssnat på en del men det var ett tag sen, tack för att du påminde mig 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ilenna90
2/3/16, 9:11 PM
#3

:D

Skorpion76
2/4/16, 7:10 AM
#4

Pet Shop Boys.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cireea
2/4/16, 12:32 PM
#5

#4 Lyssnar redan på dom 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2/4/16, 10:54 PM
#6

Megadeth

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Cireea
2/4/16, 11:13 PM
#7

#6 Ah, Megadeth ska jag kolla upp! 😛 Tror jag hört något av dom förut men inget jag minns. Finns det någon speciellt bra låt som du kan tipsa om?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2/4/16, 11:21 PM
#8

#7 Oj, det finns så många bra låtar. Jag skulle nog snarare tipsa om att lyssna på hela album i taget, det ger en bättre bild. Eftersom de har bytt medlemmar en del genom åren så låter också albumen ganska olika varandra. Är du inte så bevandrad inom thrash så rekommenderar jag dig att börja med antingen "Youthanasia", "Cryptic Writings" eller "Countdown to Extinction" (album alla tre), annars är "Rust In Peace" min absoluta favorit, tätt följt av "Peace Sells… but Who's Buying?" och "Killing Is My Business… And Business Is Good!"

Blev visst ett längre svar det här än jag tänkt från början. ^^

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2/4/16, 11:24 PM
#9

#8 Aha, på så vis. Men då ska jag nog kika in några album och se vad jag tycker om dom! 👍 Väldigt bra svar Carrosh, det uppskattas!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2/4/16, 11:40 PM
#10

#9 Vad kul! Kan också tipsa om det nya albumet Dystopia som kom ut för två veckor sedan, när du lyssnat in de andra jag tipsade om. En av originalmedlemmarna är tillbaka plus att de har ny trummis och en ny gitarrist. Trummisen är Chris Adler från Lamb Of God. :) Vet dock inte om han kommer vara kvar med bandet eller om han bara hoppat in som studiomusiker och kanske är med på någon turné nu.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2/4/16, 11:41 PM
#11

#10 Ooh, då får jag hoppas att det är något intressant. 😃 Kanske hittar något jag gillar, brukar inte vara allt för kinkig gällande musik. Fast mycket beror ju på vilken sinnesstämning man är i också..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2/5/16, 12:03 AM
#12

Bandet Abbath kanske om det är din typ av musik? De släppte nyligen ett nytt album som jag har lyssnat lite på. Det är riktigt bra faktiskt. 👍

Moalinn
2/5/16, 1:05 AM
#13

Hands Like Houses 😎

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Skorpion76
2/5/16, 6:54 AM
#14

Depeche Mode


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cireea
2/5/16, 12:17 PM
#15

#12 Jag kollar upp dom, gillar jag det inte så har jag lärt mig det i alla fall! 

#13 Ska kolla upp 👍

#14 Dom gillade jag inte 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kadoor
2/6/16, 2:54 PM
#16

Chelsea Grin. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Snurrig
2/7/16, 8:25 PM
#17

Får/ska man bara rekommendera en grupp/band/artist? Jag vet ju flera 😃

Jag säger väl Emilie Autumn då. Det är svårt att rekommendera specifika låtar av henne då alla är jättebra enligt mig. Du kan väl testa att lyssna på "Girls! Girls! Girls!", "Shalott", "Manic Depression", "Dead is the new alive" och "If I burn". Jag har försökt ta låtar som inte är alltför lika varandra. Manic Depression är t.ex en instrumental låt där hon spelar elfiol.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2/7/16, 8:53 PM
#18

#17 Jag vill bara ha EN grupp, EN artist eller ETT band per person 🙂 Annars är det lätt att man rabblar upp allt man lyssnar på. Så därför, en per person! 😎

Ska kolla upp henne :) Lät intressant!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2/7/16, 9:07 PM
#19

#18 Skriv gärna vad du tycker om henne, även om det är negativt. 😎

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Sommarek
3/2/16, 2:51 PM
#20

Jag älskar allt som Jim Steinman skrivit. Han är tyvärr inte lika känd som de som framför hans material, även om det börjar arta sig (han kom med i Songwriters Hall of Fame för fyra år sedan).   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Cireea
3/2/16, 2:57 PM
#21

#19 Jag gillade faktiskt alla låtar du länkade till ,så tack tack tack! 😃

#20 Ska kika! 👍

Har insett att mycket klassisk musik har fallit mig i smaken, så mycket att jag fått skapa en egen spellista med enbart klassisk musik. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sommarek
3/2/16, 3:02 PM
#22

#20 Jag älskar klassisk musik.   :)  Jag spelade piano en gång i tiden, och då blev den som tur var mycket klassiskt man kanske inte skulle exponerats för annars.  JS själv (också pianist) är faktiskt mycket inspirerad av både klassisk musik och opera.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

blodörn
3/3/16, 9:38 PM
#23

small faces :)

Do as you would be done by - And think for yourself

[Túrwen]
3/4/16, 10:54 AM
#24

Draconian Gothic doom metal ;)

Upp till toppen
Annons: