Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Blandat / Övrigt

Musik och känslor.

2016-02-03 15:38 #0 av: sali

Jag är en väldigt emotionell person och blir väldigt påverkad av framförallt texter men nu sitter jag och lyssnar på Alan walker - faded och storbölar pga sjålva musiken.
Har ni några speciella låtar som framkallar extrema känslor fast det egentligen inte är något speciellt alls med själva låten?

Anmäl
2016-02-03 15:42 #1 av: Cireea

Evanescence med My Immortal och Christina Perri med A Thousand Years  är två låtar som berör mig väldigt mycket. 

Finns en del sådana låtar för mig men när jag läste din text så var dom två låtarna de första som dök upp i huvudet på mig. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-02-03 16:37 #2 av: sali

My immortal får jag rysningar av!

Anmäl
2016-02-04 18:23 #3 av: felle-j

Stiko Per Larssons låt Bröder är en låt som betyder mycket för mig och som alltid framkallar känslor hos mig. 

My Immortal är en mäktig låt!

Felix                                                                                               
Medarbetare på MusikDatorspel och Minecraft.

Anmäl
2016-02-05 01:11 #4 av: Moalinn

Nä alltså de flesta låtar jag vet har någon avsikt med att framkalla vissa känslor. Men den låt jag kan lyssna på, höra slutet och stänga av musiken för att sitta och gråta är Hotel Books - July (Part One). Slutet på den låten är helt otroligt.

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2016-02-16 10:08 #5 av: [Nirvana-music]

Denna bringar många känslor:

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.