Annons:
Etikettmelodifestivalen-eurovision
Läst 1656 ggr
felle-j
2/6/16, 9:25 PM

Melodifestivalen 2016

Nu är första deltävlingen av Melodifestivalen 2016 igång! Följer ni detta? Om ja, vad tycker ni?

Annons:
Cireea
2/6/16, 9:28 PM
#1

Följer inte 😛 Kanske kommer kika någon gång men känner mig inte allt för intresserad i år.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tjeja
2/6/16, 9:31 PM
#2

Råkade titta idag (tittar än). 😃

Mina favoriter var låt 3 och 6 varav den senare gick direkt till final och nr 3 tror jag åkte ut om jag inte missförstått det hela..

Ace Wilder gick inte otippat direkt till final också.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

felle-j
2/6/16, 9:33 PM
#3

Jag följer det, men inte av någon annan anledning än att det har blivit tradition och jag har inget bättre för mig. Tycker det är ganska dåligt.

Första deltävlingen är över och de som gick vidare till final är Robin Bengtsson med låten Constellation Prize och Ace Wilder med låten Don't Worry. Två helt okej låtar  enligt mig. Båda var ganska svängiga.

Tarotstollan
2/6/16, 9:35 PM
#4

Ja, jag har tittat men tyckte det inte var något särskilt. Synd att Anna Book inte fick vara med då det inte var hennes fel men regler är ju regler.
Inte för att jag tyckte att hennes låt var bättre eller sämre än de som redan uppträtt.
Den enda låten som stack ut var 2:an och den blev ju utröstad direkt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Stallmima
2/6/16, 9:41 PM
#5

Jag har slutat titta för flera år sedan, tycker det är för mycket med deltävlingar.      It´s like  "money talks"  ju mer cash de får in på alla röstningar desto bättre!

Tjeja
2/6/16, 10:09 PM
#6

#4 Ja låt nr 2 skulle kunnat vara riktigt bra om hon inte sjungit falskt… för min del gick den direkt bort när sångerskan sjöng falskt från mitten på första strofen och sedan fortsatte låta falsk. Det var en för långsam lugn låt och inte var medryckande och då blir det svårare att förlåta falsarier.. det blir för jobbigt att lyssna på sega falska toner.

Synd på en låt som skulle kunnat vara riktigt fin annars tycker jag.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Kadoor
2/7/16, 12:09 AM
#7

Jag kollade inte ikväll och jag har följt sisådär de senaste två åren. Mest för att det som är med inte riktigt har fallit mig i smaken, men kanske ger det en chans i år ändå. Det är ganska mysigt att sitta och kolla. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

ilenna90
2/28/16, 11:26 PM
#8

några som hängt med och kollat deltävlingarna?

nästa vecka är det andra chansen och dessa är duellerna. 4 st kommer alltså att gå vidare till finalen.
vilka hoppas ni på i duellerna? =)

panetoz - molly pettersson hammar - härlig låt så hoppas absolut att dom går vidare ^^
albin och mattias - boris rene - blev glad av boris låt och energi på scenen så här håller jag på den, även och albin och mattias också är bra.
isa - saraha - brukar inte vara så mycket för ballader men tyckte refrängen i isas låt var väldigt bra faktiskt.
dolly style - samir och viktor - helt klart samir och viktor haha.

Tarotstollan
2/28/16, 11:38 PM
#9

Jag följer det men har ingen favorit. Kommer inte ens ihåg vilka som vunnit eller gått vidare.
Det blir en överraskning att lyssna nästa vecka!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tant Grön
2/29/16, 12:03 AM
#10

Jag gillar Wiktoria med låten Save me.

[Túrwen]
2/29/16, 9:50 AM
#11

Inget fan av varken schlager eller Eurovision men är lite besviken för att Avantasia inte gick vidare och representerar Tyskland. Hade varit kul med talangfulla metalheads..

Moalinn
3/6/16, 9:56 PM
#12

Har följt melodifestivalen så länge jag kan minnas och i år var inget undantag. Blev dock väldigt (!) förvånad över vilka det var som gick vidare från andra chansen. Att Samir och viktor gick vidare var ju självklart och även Boris (fast jag tycker om Albin och Mattias bättre) men de andra var väldigt oväntade faktiskt. Isas låt var så mycket bättre än Sarahas. Molly är väldigt mycket bättre än Panetoz. Menmen! Ingen av de som gick vidare lär väl ha någon större chans mot de som redan är i finalen. Vet man vem som är tippad att vinna?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
3/6/16, 10:27 PM
#13

jag blev väldigt glad att panetoz gick vidare (: ingen låt som jag tror eller skulle vilja att den vann finalen men tycker molly är såå tråkig! blev dock också väldigt förvånad att isa inte gick vidare, men jag tyckte i och för sig inte att det lät lika bra igår som det gjorde i hennes delfinal :o 
Molly sandèn har varit en av dom segertippade redan innan hon sjöng så hon lär väl vara det fortfarande skulle jag tro . Men har hört att Frans gått upp som en favorit också, och han har ju legat etta på spotify sedan han uppträdde - sen vet man ju inte om spotifylyssnarna röstar i mellon ;)

Annons:
Moalinn
3/12/16, 3:27 PM
#14

Det är alltså Frans som tippas ta hem segern ikväll? Gaaalet.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
3/12/16, 3:30 PM
#15

jaa han verkar leda stort på dom flesta omröstningar haha! jag tyckte det var otippat att han gick vidare överhuvudtaget (även om jag gillade låten) så känns lite galet ja xD fast halva makten ligger väl hos internationella juryn och är ju inte säkert att dom gillar samma som majoriteten av svenska folket. blir kul att se i alla fall ;D

Tjeja
3/12/16, 8:34 PM
#16

Har ju missat deltävlingarna. Men det jag sett hittills tycker jag har varit roliga inslag. kanske inte vinnare representativa för sverige men trevliga inslag i kvällen show! den där afrikainspirerade låten var ju underhålland eoch tjejen såg gullig och trevlig ut tex. 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Moalinn
3/12/16, 8:49 PM
#17

William Spetz gör ju det här så mycket bättre, haha!!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Tjeja
3/12/16, 10:31 PM
#18

Jahapp så Franz vann! Grattis till han!

Skön låt och skönt framförande tycker jag med! Men svårt att tro att han blir någon topp 10 i eurovision däremot.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Moalinn
3/12/16, 10:33 PM
#19

#18 Håller med! Har jättesvårt att se låten nå utomlands. Det är absolut en bra låt och hans röst passar väldigt bra till låten men det känns lite svenskt på något vis.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
3/12/16, 10:35 PM
#20

Nostalgitrippen i slutet på programmet var ju dock det bästa på hela kvällen! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ilenna90
3/12/16, 10:46 PM
#21

Tror att man förlorar lite på att inte vara med i semifinalerna faktiskt D: där får ju alla andra länder höra och se uppträdandet och just frans låt tror jag är en sån folk behöver lyssna på några gånger för att tycka om, så antingen kommer han långt ner eller skräller ;D tror inte att vi kommer i mitten liksom utan det blir antingen eller ;)

Cireea
3/13/16, 1:22 AM
#22

Tycker Frans låt var .. "meh", en helt okej låt. Har ju absolut hört värre låtar som gått vidare till Eurovision från diverse länder tidigare år. 
Men jag säger nog som #21 , det blir en antingen eller för den här låten.😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

superstrumpan
3/14/16, 5:20 AM
#23

Cireea: Inte bara "meh", det är för bövelen hissmusik! Fel låt vann and that's that!!!!!! -.- ;P

Upp till toppen
Annons: