Musik generellt

Sommarmusik tack !

2016-03-13 16:13 #0 av: leemland

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er alla ! Glad 

Jag skulle vilja ha tips på "svenska" sommarlåtar, dom behöver inte sjungas på svenska eller så(hoppas ni förstår vad jag menar). Vill ha så många tips som de bra går Glad Det ska helst va lite mer "fart" i låtarna och ha en allmän sommarkänsla Galenhaha. 

Så dela bara med er av er bästa sommarmusik Glad (spotifylistor går också bra Skämtar)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för modellfoto.ifokus.se/ & aupair.ifokus.se/

Anmäl
2016-03-13 16:34 #1 av: Cireea

Menar du av svenska artister men att låtarna ändå kan vara på engelska? Funderar

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-03-13 16:53 #2 av: leemland

#1 Både och Lipar Det kan vara engelska artister också. Det är bara så att jag känner att svenskarna har mer "sommarlåtar" än andra Galen Eller låtarna känns somrigare om du kanske förstår Lipar Lite svårt att förklara.Lipar Som de flesta av Gyllene tiders låtar är somriga - jag älskar sommartider och har gjort sedan jag va liten . 

Det kan vara vilka av världens artister som helst bara låten är somrig liksom 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för modellfoto.ifokus.se/ & aupair.ifokus.se/

Anmäl
2016-03-13 18:43 #3 av: Cireea

B.A.P - Feel So Good är definitivt en sommarlåt, när jag hör den tänker jag direkt på en dag på stranden, grilla med vänner och en härlig fest Skrattar

Anmäl
2016-03-13 20:15 #4 av: leemland

Tack! Ska kolla den Glad

/ J 

Anmäl
2016-03-13 21:48 #5 av: Cireea

Den är ju dock inte engelsk .. men ja Oberörd

Anmäl
2016-03-17 21:39 #6 av: Moalinn

Enda sommarmusiken jag kan tänka på är sommarhits, såna som spelas sönder på radion (inte nödvändigtvis plågorna, de är hemska). Kan inte säga några specifika men det går säkert att googla fram!

Den här är rätt svängig annars. Eftersom att vi bor i Sverige är låten rätt passande för sommaren.
https://www.youtube.com/watch?v=lUYA9T-4W5o

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2016-03-18 20:03 #7 av: leemland

#6 Tack ska kolla den också :) 

/ J 

Anmäl
2016-03-18 22:17 #8 av: Sindri

Sommarlåten framför andra är inte svensk; Summer in the City, med Loovin' Spoonfull. Helt makalös, puls och stämning. ABBA ligger inte långt efter med Summernight City. En annan engelsk, In the Summertime med Mungo Jerry.
Janis Joplins version av Summertime är ju mer bluesig, men med mycket stämning.

Mera svenska är Ted Gärdestad; Sol vind och vatten. Tomas Ledin; Sommaren är kort, Blå, blå vindar och vatten. Och så en som det inte är sån fart i Ulf Lundell; Jag trivs bäst i öppna landskap

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.