Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Youtube

Reklam i Youtube

2016-03-25 00:00 #0 av: _Fisken

Jag såg att Adblock tar bort inledande irriterande reklam på Youtube-sångerna.  

Anmäl
2016-03-25 00:01 #1 av: VoxBauers

Tummen upp

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2016-03-25 00:13 #2 av: PuffBuck

Älskar AdBlock Plus Hjärta

Demonfox on the prowl! (^•v•^)/)

Anmäl
2016-03-25 09:33 #3 av: _Fisken

Jag såg nu att jag hade ett speciellt tillägg i Chrome: "Adblock for Youtube".  :-)

Anmäl
2016-03-25 12:41 #4 av: PuffBuck

Ja, har du inget emot reklam på övriga ställen såTummen upp

Jag är en sån där reklamhatareDjävlas

Anmäl
2016-03-25 16:07 #5 av: _Fisken

Jodå. Jag har både Adblock och Adblock for Youtube. Har t.o.m fått bort den där irriterande popupen till höger upptill som säger "Lägg till denna sida som favorit". 
Jag behöver inte reklam. Jag går in i en affär o köper det jag vill ha just då. Jag behöver inte informeras.

Anmäl
2016-03-25 18:19 #6 av: PuffBuck

Gött mos!

Anmäl
2016-03-25 21:13 #7 av: felle-j

På Youtube brukar jag inte ha Adblock då jag vill att skaparna av videofilmerna ska få en liten slant, även om det säkert oftast är Youtube själva som får allt. Annars är Adblock jättebra tycker jag. Speciellt när hemsidor har irriterande reklamer. 

Felix                                                                                               
Medarbetare på MusikDatorspel och Minecraft.

Anmäl
2016-03-25 21:55 #8 av: PuffBuck

Ja, man får ju välja lite där och tänka vad man vill sponsra eller ej. Man kan ju göra både undantag och stänga av tillägget med ett knapptryckGlad

Anmäl
2016-03-25 22:45 #9 av: _Fisken

Jag är övertygad om att Utube listar ut ett sätt att kringgå AdBlock på ett eller annat sätt....så småningom.

Anmäl
2016-03-25 23:58 #10 av: VoxBauers

Åsså utvecklar man Adblock...  Skämtar

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2016-03-26 00:17 #11 av: PuffBuck

Fight!Skrattar

Anmäl
2016-04-02 15:23 #12 av: [Zachapacka]

Alla hatar väll reklam, de segar ner, snor internet och är allmänt störande. Självklart använder jag adblock men sidor som ifokus, youtube, hamsterpaj, 4chan och en himla massa fler har jag vitlistat. För de allra flesta hemsidor är reklam den enda intäkten och de är dyrt att hålla en hemsida uppe. Gillar man hemsidan kan de va smart att stänga av adblock, annars kan de sluta med att den lägger ner. 

Speciellt youtube tycker jag är viktigt att stänga av adblock på eftersom att de ger pengar till den som publicerat filmen. Alltså ger du pengar till dina favorit artister utan att själv förlora ett öre.  

Var inte alltför optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg. /Kafka

Anmäl
2016-04-02 20:44 #13 av: felle-j

#12 Jag brukade förut tillåta reklam på ifokus men jag blev så jäkla less på den så nu är det adblock här med som gäller.  Tycker att reklamen här alltid har varit lite jobbig men när det plötsligt kom popup-reklam så fick jag nog.

Felix                                                                                               
Medarbetare på MusikDatorspel och Minecraft.

Anmäl
2016-04-03 08:56 #14 av: _Fisken

Jag fick nog när reklamen började LÅTA, typ små filmer. Plötsligt kunde  stereon börja dåna ut nåt skrän på kvällarna. 
Youtubereklamen har jag blockat också men jag är ingen storförbrukare av Youtube så.
Det jag betalar för är Spotify, Google Drive och Wikipedia när de önskar en peng. Kan bet. en summa till iFokus också för att slippa reklamen och samtidigt stötta dem så gör jag det. Jag vet inte om det är möjligt...har inte kollat..slarver.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.