Annons:
Etikettalternativt
Läst 1003 ggr
[KelseyKomatsu]
3/31/16, 10:06 AM

Metro Station?

Hej! 

Jag undrade bara om det finns fler här som gillar bandet Metro Station? 

Jag vet att det är ett gammalt band som splittrades för 5 år sedan. Men nu är Mason och Trace tillbaka i bandet. Dem var med på Warped Tour 2015 och har släppt två nya album, "Gold" och "Saviour". 

Hoppas verkligen att det finns någon mer här som gillar Metro Station. Tycker att dem är sjukt bra, både dem gamla och nya låtarna. 

// Kelsey

Annons:
Cireea
4/1/16, 5:28 PM
#1

Åååh Metro Station är så bra! 😍Älskar "Shake it" 

Synd att dom splittrades 😕 Det var verkligen en bra grupp.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[KelseyKomatsu]
4/2/16, 10:25 AM
#2

#1 Jag vet! Har varit ett fan sedan jag var 11 eller 12 :) 

Ja, det var synd att dem splittrades, men nu är dem tillbaka igen! Efter uppbrottet fortsatte dock Mason Musso släppa låtar under namnet Metro Station eftersom han äger rättigheterna för namnet. 

Under 2011 släppte han bland annat "Aint so high", "Closer and Closer" och "Don't waste my time". Sedan 2013 släppte Metro Station albumet "Middle of the night EP" och Mason skrev flera av låtarna tillsammans med Blake Healy (före detta keyboardist) och Anthony Improgo (före detta trummis) eftersom dem fortfarande är nära vänner. 

Men 2014 blev det "officiellt" att Metro Station var tillbaka. Trace Cyrus och Mason Musso släppte tillsammans albumet "Gold" och förra året var dem med på Warped tour 2015. Metro Station's  senaste album heter "Saviour". Jag följer alla i bandet på Twitter och dem planerar att släppa fler låtar och förhoppningsvis turnera mer :) 

Oj, det blev ett ganska långt inlägg xD Men om du inte har lyssnat på dem nya albumen så rekommenderar jag dem starkt!! :D

Cireea
4/2/16, 6:51 PM
#3

#2 Är det med alla medlemmar sedan tidigare? 😮Hur kan jag ha missat detta?!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[KelseyKomatsu]
4/3/16, 9:15 AM
#4

#3 

Tyvärr är Blake och Anthony inte med längre, men dem är fortfarande nära vänner till både Mason och Trace. 

Blake blev nyligen pappa och fick en liten dotter som heter Stella. Anthony började i bandet "Parade of lights" efter uppbrottet. Som sagt brukar dem umgås ibland och skriver lite låtar tillsammans då och då. 

Men även om Blake och Ant inte är med så är bandet aktuellt igen, vilket jag tycker är så roligt! Deras nya trummis heter Spencer Steffan och han är nära vän till Mason och hans familj eftersom dem bor i närheten av varandra. Deras nya keyboardist har jag tyvärr glömt namnet på eftersom dem har bytt några gånger sedan återföreningen. 

Metro Station's nya album skiljer sig lite från deras första, men låtarna är fortfarande väldigt bra och jag rekommenderar dem verkligen! 

"Middle of the night" är ganska likt deras gamla sound, men alla album de har gjort hittills är sååå bra tycker jag! 

(Hoppas att du orkade läsa allt mitt tjatande, haha!)

Cireea
4/3/16, 12:27 PM
#5

Åh okej, på så vis! Trodde alla medlemmar sedan tidigare var tillbaka, men kul att åtminstone två är kvar! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[KelseyKomatsu]
4/3/16, 12:52 PM
#6

#5 Håller med! Tycker att det är så nice att dem är tillbaka igen, trots att alla inte är med längre :)

Annons:
Cireea
4/3/16, 7:02 PM
#8

#7 Är bilden din eller har du tillåtelse att använda bilden? 🙂
Tänk på att det är olagligt att använda andras bilder utan tillåtelse, är det inte din bild eller om du inte har fått tillåtelse att använda dig så ber jag dig att radera bilden ur inlägget. 🙂

Jag menar alltså inget illa!
Du kan länka till bilden istället, då är det okej!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[KelseyKomatsu]
4/3/16, 7:05 PM
#9

#8 Oj förlåt! Tänkte inte på det :O Tar bort den nu direkt!! Det är lugnt, jag tänkte som sagt inte på det (:

Cireea
4/3/16, 7:12 PM
#10

#9 Absolut ingen fara! 🙂 

Men för att återgå till ämnet: Gillar åtminstone de två nya medlemmarnas looks, det passar bra ihop med både Mason och Trace stil. 😃Ska nog kika igenom deras nyare låtar, var ju ett tag sedan sist!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[KelseyKomatsu]
4/4/16, 6:00 PM
#11

#10 Jag tycker att dem ser ganska coola ut tillsammans, hehe 😎 Ja, det tycker jag att du ska göra! Som sagt har dem förändrats lite, men dem är fortfarande sjukt bra 👍

Upp till toppen
Annons: