Annons:
Etikettmelodifestivalen-eurovision
Läst 2388 ggr
ilenna90
2016-04-27 15:03

eurovision song contest 2016

har ni några favoritbidrag till ESC? :) 

det första bidraget jag verkligen fastnade för var cyperns - tycker det är en superhärlig rocklåt :D 
https://www.youtube.com/watch?v=k8LcNrqiIFE

med tanke på värderingarna ryssland står för vill jag egentligen inte alls att dom ska vinna, men om jag bara ser till låten så är deras bidrag också en stor favorit. (liten extragrej; tycker sångaren är sjukt lik Messi i en del vinklar haha! 1.30 tex.) 
https://www.youtube.com/watch?v=gHgxi57Um0w

min tredje favorit är vitryssland, en sån där låt som verkligen växer enligt mig! 
https://www.youtube.com/watch?v=BqHkPZV2gbU

ungern är inte lika mycket favorit som dom andra tre, men jag gillar den ändå. rösten är liite för skrovlig för min smak emellanåt, men jag tycker refrängen är bra. Så topp 10 tycker jag, medans dom andra är topp 5. 
https://www.youtube.com/watch?v=wpIg3bJ__GE

här kan ni lyssna på alla bidrag: http://eurovisionworld.com/?eurovision=songs_videos

Annons:
Lia
2016-04-27 15:14
#1

Det har inte börjat än väl? Eller har jag fel? Jag har inte så stor koll på eurovision x)

Moalinn
2016-04-27 15:18
#2

Ska Australien vara med i år igen?!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2016-04-27 15:21
#3

#1 nej det är den 14:e maj (semi 10:e och 12:e) så ett tag kvar än! ; ) 

#2 yes, fast nu måste dom vara med och tävla i semin, så dom får ingen gratisplats längre ;)

Cireea
2016-04-27 15:23
#4

Jag ändrade rubriken och la till 2016 , lättare att hålla koll på tråden då! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2016-05-11 02:37
#5

Jag har inte lyssnat på något av bidragen som ska delta, förutom Sveriges såklart. Premiären blir på lördag för mig (för visst är det då det är Eurovision?) 😃

ilenna90
2016-05-11 09:38
#6

#5 japp det är på lördag finalen är :) andra semin imorgon.

Annons:
Cireea
2016-05-11 10:50
#7

Jag ska se finalen, brukar inte bry mig så mycket om alla tävlingar runtom men kan se om jag har tråkigt. Finalen är dock lite viktigare för mig. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2016-05-11 11:23
#8

Ska flytta i helgen så kommer ha fullt upp, men hoppas att jag kan se finalen ändå. Det är ju en tradition som vore konstigt att missa. I år kollar jag dock på semifinalerna, ifall jag skulle missa finalen.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2016-05-11 15:24
#9

Kollade på första semifinalen nu, hehe, och både Ungern och Nederländerna fastnade lite extra. Någon som vet vilken låt Rysslands bidrag liknar? Tycker den låter så otroligt bekant, nästan läskigt. Vet inte riktigt vad jag tycker om att de är segertippade, numret var ganska najs men låten vettetusan. Dessutom är man inget stort fan av landet i sig, men jag har inte planerat att åka utomlands för att gå på Eurovision så det kanske inte spelar någon roll? Tycker dock att det är lite ironiskt att de är segertippade, jag menar med tanke på att de de senaste åren har blivit totalt utbuade.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2016-05-11 17:26
#10

Jag hoppas inte att i år har lika många tråkiga låtar som förra året. Förra året var det väldigt mycket sega och lugna låtar, fick mig nästan att somna ett tag.. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ilenna90
2016-05-11 20:19
#11

#10 jag tycker nog att det är betydligt färre ballader i år (för förra året var ju extremt haha!), men det är istället många låtar som är mitt emellan ballad och uptempo, vilket inte heller faller mig i smaken haha. men ja helt klart färre än förra året i alla fall :)

Cireea
2016-05-11 20:25
#12

#11 Skönt att det är färre ballader. 😃Hade dock inte skadat med fler tempolåtar, sånt gillar jag!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ilenna90
2016-05-11 20:44
#13

#12 ja samma här! jag tycker nicky byrnes låt är ganska bra faktiskt, även om den är cheesy ;D (men så är han ju ex-westlife:are också hihi.)

Annons:
Sabinan
2016-05-12 00:25
#14

#13 Tyckte också att N.B låt var bra, om än väldigt "Westlifeig"
Sen tyckte jag att Ungerns bidrag var bra, (och han som sjöng var det snyggaste människan jag sett på år och dar 😍 😊)

Men allra bäst, är Australien, som kommer vid semifinal nr 2 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

ilenna90
2016-05-12 00:42
#15

#14 jag gillar ungerns refräng men inte verserna D: tycker rösten är alldeles för skrovlig då. 
haha alltid trevligt med ögongodis :D jag tycker frankrikes sångare var supersöt 😍

ja australien är väl också ett av dom segertippade länderna tror jag? jag tycker dock låten är jättetråkig så förstår inte riktigt vad andra ser/hör i den haha :)

Sabinan
2016-05-12 00:51
#16

#15 Haha, jo, ögongodis är trevligt 😃
 Frankrikes sångare fastnade min dotter för också, så det är nog något speciellt med honom (lite för ung för min smak)

Intressant detta med musiksmak. 🙂
Själv har jag lyssnat på Australien flera gånger och tycker både låten och rösten på sångerskan är jättebra 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

ilenna90
2016-05-12 00:58
#17

#16 vad skoj haha ^^ 
ja visst är det :) så förhoppningsvis kan dom flesta hitta -något- dom gillar i esc också ;D rocken är det ju ganska ont om dock så jag blev superglad att cypern vidare :D helt klart min favorit. 
ja hennes röst är absolut bra! det tycker jag också, sen är den för långt ifrån min musiksmak bara ;)

[Indii]
2016-05-14 20:56
#18

Snart dags! Gillar Österrike och Italien, men tror att Australien vinner! :)

[GIKmio]
2016-05-14 21:51
#19

Oj Frans vad bra du är och vad bra låten är. Bara att hoppas att Europa tycker detsamma.

Cireea
2016-05-14 21:54
#20

Jag hoppas att Sverige INTE vinner i år.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-05-14 22:31
#21

Btw, Rysslands låt. Den påminner mig om någon annan låt.. 🤔 Det är sjukt störande för jag kan verkligen inte komma på vilken. 😮

Ingen annan som tycker det?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2016-05-14 22:32
#22

Sverige klarar inte av att hålla i eurovision igen. Frans hamnar typ topp 10 eller något. Vinner gör Australien (helst inte egentligen men hellre Australien än Ryssland).

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2016-05-14 22:33
#23

Ser gärna att Australien eller Ukraina vinner, tyckte dom var bra! 🙂
Cypern gillade jag också!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[GIKmio]
2016-05-15 00:03
#24

Varför ska Australien vara med överhuvudtaget?

Cireea
2016-05-15 00:17
#25

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
2016-05-15 00:43
#26

Nervöst som fan ett tag men åh vad glad jag är att Ukraina vann.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kaninsköld
2016-05-16 10:27
#27

Ja med det nya poängsystemet blev ju röstningen extra spännande mot slutet, om än nervpåfrestande!

Mvh Kaninsköld

Annons:
Upp till toppen
Annons: