Annons:
Etikettövrigt
Läst 1624 ggr
blodörn
5/9/16, 4:14 PM

Vilken låt ska spelas på er begravning?

Har ni funderat på vilken låt som ska spelas på er begravning?
Själv vill jag att Always look on the bright side of life ska spelar, och alla måste vissla :P

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
trollslända
5/9/16, 4:23 PM
#1

Det skiter jag faktiskt fullständigt i eftersom jag är död den dagen.

IaMiaMaria
5/9/16, 4:27 PM
#2

When i´m gone med 3 doors down

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Itchy
5/9/16, 4:28 PM
#3

min önskan är att det ska spelas Highway to hell

You can't spell Bitchy without Itchy

thea_thea
5/11/16, 12:07 AM
#4

Lily Allen med Fuck You ska spelas när alla har satt sig, och sen när jag läggs ner i jorden ska Highway to Hell spelas med AC/DC (bra smak #3!)

[Morfalum]2
5/11/16, 1:21 PM
#5

Oj jag fick ett hugg i magen när jag läste titeln, förlorade nyligen en vän och hans egna musik spelades på begravningen. 

Det är tveklöst Miranda That Ghost Just Isn't Holy Anymore med The Mars Volta. Det är en av de låtarna som förändrade mitt liv. Den är munter-sorglig också och kan ju passa, särskilt med domedagsstråkarna på slutet. 🙂

Cireea
5/11/16, 5:28 PM
#6

Kanske något Instrumentalt av Yiruma 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Flöffo
5/12/16, 5:06 PM
#7

The Wailin' Jennys -  Long Time Traveller :)

//Flöffo

Moalinn
5/12/16, 5:47 PM
#8

Har nog aldrig tänkt på det egentligen men Leave Out All The Rest av Linkin Park passar nog ganska bra, egentligen. Min absoluta favoritlåt och det är den låten jag vill ska vara den sista låten jag lyssnar på innan jag dör, varför skulle den inte kunna spelas på min begravning också?
_
When my time comes, forget the wrong that I've done
Help me leave behind some reasons to be missed
And don't resent me and when you're feeling empty
Keep me in your memory
Leave out all the rest_

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Carmarino
5/12/16, 6:14 PM
#9

The Rose med Bette Midler. Sedan håller jag med #0, fast Always look on the bright side of life får komma som avslutning och de som inte vill/kan slipper vissla. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

felle-j
5/13/16, 6:53 PM
#10

Hade ingen aning tidigare men helt plötsligt slog det mig; Gammal fäbodpsalm vill jag ska spelas på min begravning. Vill att den ska spelas på min begravning för att det är en vacker visa och den är från Dalarna. Den spelades också på min farmors begravning. Jag är inte från Dalarna men hon är och jag känner mig ändå som hemma där. Får jag välja ännu en låt så skulle jag välja Koppången, och det av exakt samma anledningar som jag valde Gammal fäbodpsalm.

Lona
5/27/16, 12:02 AM
#11

Annie's song på tvärflöjt
The Rose med Bette Midler
Don't cry med G'N'R
Wishing you were somehow here again (ur Phantom of the Opera)
May it be med Enya (ur Sagan om Ringen)
Miracle med Jon Bon Jovi

Sen skulle jag ruskigt gärna avslutat med AC/DC - Highway to Hell men det tror jag att mina anhöriga skulle tycka var helt horribelt så det får vara 😇…

På en släktings begravning spelades Eddie Medusa enligt den avlidnes önskan, det var så rätt för just honom och onekligen satt vi och småflinade åt texterna ❤️.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JazzBass
5/27/16, 2:10 PM
#12

Möjligtvis "Song For Jeff" med Steve Lukather / Los Lobotomys. Väldigt vacker melodi som i mitt tycke bevisar att en melodi kan säga minst lika mycket som tusen ord.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Kadoor
5/29/16, 1:18 AM
#13

Svår fråga. Antingen en av Guns N' Roses låtar; November Rain, Don't Cry eller Live and Let Die. Eller så vill jag att en av The Amity Afflictions låtar ska spelas, och då Shine On, I Bring The Weather With Me, Death's Hand eller Never Alone. De låtar jag nämnde här betyder mycket för mig. G'N'Rs låtar av de jag skrev är ju lite lugnare och passar på sätt och vis in bra. Men sen tycker jag väldigt mycket om texterna till The Amity Afflictions låtar. Så det är som sagt en svår fråga.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
fossingen
8/12/16, 1:19 AM
#14

#0 Moonlight Sonata ska det vara för min del. Skulle haft den på en annans begravning, men de kunde inte noterna nog bra för den då vi önskade piano/orgel.. Blev Hurt med Johnny Cash.


Howling_Souls
12/10/16, 6:16 PM
#15

Beror på om jag dör ung eller gammal.

[RC1393]
1/8/17, 6:37 PM
#16

Spontant skulle jag vilja ha Yoko Kannos låt "Go to Rakuen" (Rakuen = Paradise) på min begravning. Den är både vacker och hoppfull på något sätt, förutom att den också knyter an till mig då den kommer från en av mina favoritserier.

blodörn
1/14/17, 3:10 AM
#17

Kanske är att be om mycket, men vill ha en orkester som spelar Funeral March på min begravning.
Och som jag sa i #0 så ska Always look on the bright side of life spelas.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cragan
1/14/17, 9:01 AM
#18

higway to hell ac/dc  o hellraiser med mötorhead o så kan man ju kasta in hell march från command and conquer alla 3 delar men svårt o hitta vart 10 min med musik skulle passa

VästkustFia
2/20/17, 1:10 PM
#19

Silvio med Bob Dylan.

[Tuulikki]
2/21/17, 1:01 PM
#20

Precis som du vill med Jens Hult

Annons:
blodörn
2/22/17, 11:08 PM
#21

I know it's over av The Smiths

Do as you would be done by - And think for yourself

mangemani4
3/5/17, 6:17 PM
#22

denna. jag älskar historia, jag älskar historia epoken, älskar filmen och älskar musiken. den passar perfekt in. https://www.youtube.com/watch?v=5X1yPoAaKL0

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Upp till toppen
Annons: