Annons:
Etikettövrigt
Läst 1128 ggr
Moalinn
5/12/16, 5:54 PM

Vilken låt ska spelas på ditt bröllop?

Nu är det några aktiva trådar angående låtar som ska spelas när man dör och på ens begravning, lite deprimerande kan man tycka så här mitt i våren. Därför tänker jag fråga vilken låt vill du ska spelas på ditt bröllop?

Vet att alla inte har planer på att gifta sig, men någon borde det väl finnas. Kanske till och med någon eller några som redan har gift sig? Vilken låt spelades på ditt bröllop?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Cireea
5/12/16, 6:30 PM
#1

Åh vilken underbar tråd! 😍Får återkomma med en låt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
5/12/16, 7:05 PM
#2

Får man berätta något roligt?

När jag gifte mig för 35 år sedan så skulle vi välja psalm. Det var inte så vanligt med egenvald musik då. Vi valde "Härlig är jorden" och efteråt fick jag reda på att det var den mest spelade begravningspsalmen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
5/13/16, 7:02 PM
#3

Jag vill gärna ha Christina Perri - A Thousand Years på mitt bröllop! 🙂 
Sedan kommer det här låta helt galet men Söder - Du snurrar min värld är min och sambons låt, så den blir ju ett måste! 😃 

Det finns ju så många andra låtar också, man får nog ha en bröllops-playlist!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Saga85
5/18/16, 5:08 PM
#4

Jag har inte tänkt så mycket på det, men skulle nog vilja ha You´re my best friend med Queen om  jag nu skulle få för mig att vilja gifta mig.

Min äldsta storebror hade ett spontant vegas- bröllop så när vi hade en överraskningsbröllopsfest i Sverige så valde jag att spela och sjunga First day of my life med Bright Eyes.

Carrosh
5/22/16, 1:19 AM
#5

Åh, har så många jag skulle vilja ha på bröllopet! Jag skulle främst vilja att någon kunde spela "Nattsjäl, Drömsjäl" av Månegarm under ceremonin, då min sambo lärde sig den på gitarr när han upptäckte att det var en av mina favoritlåtar, och han spelade den för mig första gången han var hemma hos mig i Stockholm. ❤️

På bröllopsfesten lär det ju bli en del metal. Vi ska banne mig inte ha någon sån där fest där det är några traditionella ballader och traditionell bröllopsmusik. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Magrat
6/8/16, 1:03 AM
#6

Nu är jag redan gift, helt utan musik. Men skulle jag gifta mig igen, och då med musik så skulle det bli den här 😃

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
IceTee
6/9/16, 3:42 PM
#7

Den här

Fast bara refrängen som går "never gonna change our minds, we can leave it all behind. Nothings gonna stop us, no not this time. So take your hand in mine it's ours tonight. This is the rebel lovesong. Hearts will sacrifice, it's do or die. This is the rebel lovesong"

Man kanske inte brukar ha den stilen på låtar på bröllop, men sen är vi ju inte standard heller 😃 det är i alla fall bara ren sång och varken growl eller scream, bara mycket trummor och gitarrer
(länken borde starta vid rätt tid)

Medarbetare på Skor iFokus

[Otippbar]
6/23/16, 9:56 PM
#8

Håll mitt hjärta - Sarah Dawn Finner, Samuel Ljungbladh. Den jag vill leva med älskar den med… Ska bara hitta henne först :)

[Otippbar]
6/23/16, 10:26 PM
#9

#7 Gillar gitarren i din låt! Vid ett sånt här tillfälle tycker jag det är helt rätt att välja själv oavsett vilken seden "brukar" vara. Det är bara att köra på med vad man känner för tycker jag :). Jag kan tänka mig(långsökt just nu dock ;)) att vi skulle vilja välja ett par låtar med helt olika stilar faktiskt. Men "håll mitt hjärta" är given!

IceTee
6/23/16, 11:10 PM
#10

#9 ja, det bandet har väldigt bra gitarrister! Sen är ju gitarren väldigt viktig i sådan musik också!

Medarbetare på Skor iFokus

[Otippbar]
6/23/16, 11:35 PM
#11

#10 Jag har aldrig lyssnat på dom innan. Absolut duktiga gitarrister! Härligt :)

IceTee
6/24/16, 1:12 PM
#12

#11 helt klart mitt favoritband! Jake Pitts är helt otrolig! Och Jinxx är ju fantastisk också! Sen är trummisen (CC) väldigt duktig han också

Medarbetare på Skor iFokus

tlover
6/29/16, 11:04 PM
#13

Redan gift och det var inte så mycket musik då vi hade det på vår gård så det var fiolmusik som brudmarsch (Jämtlands brudmarsch om jag minns rätt. Folkmusik alltså) och som musik efter på festen var det en trubadur som var vän till mig som spelade. Då egenskriva låtar bland annat "Du är min tekopp" (kärleksvisa som är lite på skämt om det där att vägen till killens hjärta går via magen. Finns ej på nätet).

När jag var yngre ville jag ha Lapplands brudmarsch som brudmarsch men det blev inte den eftersom den går i moll.

l'm back

Annons:
JoannaLi
7/17/16, 7:28 PM
#14

Den här tycker jag är så enormt fin! Det finns en "official video" till den, men jag tycker att den här videon sätter en fin ton till hela låten.

JoannaLi
7/17/16, 8:32 PM
#15

Dubbelpost.

fossingen
8/12/16, 1:20 AM
#16

Bra fråga. Hallelujah är rätt fin. Såg precis en präst sjunga den omgjord, fantastisk.


Upp till toppen
Annons: