Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 557 ggr
[Blue_Lugia]
2016-07-03 12:06

Tillåtet att med ta mobil?

Är det tillåtet att ta med sin mobil på konserter i typ arenor? Har hört att på vissa ställen är det ej tillåtet, och hur ska man ta med den OM det skulle vara ok. Känns dumt att ta med sig väskan med tanke på ficktjuvar bla. Man vill ju kanske föreviga minnena.

Annons:
[Jimmy.L]
2016-07-03 12:38
#1

Står ofta på biljetten vad som är tillåtet att ta med eller på arrangörens hemsida.

ilenna90
2016-07-03 22:59
#2

kameror (särskilt systemkameror) brukar ofta vara förbjudna på konserter men har aldrig hört att dom inte tillåtit mobil. man har ju så mycket andra funktioner i en mobil liksom. men jag har iofs bara varit på spelningar på klubbar/mindre spelställen dom senaste åren så vet inte helt hur det är på arenor. 

ang. vart du ska förvara mobilen om du inte vill ha med en väska så är väl alternativet jeansfickan typ. 
jag brukar ha en liten väska med axelremmen över bröstet, då har man bra koll ändå :)

felle-j
2016-07-03 23:58
#3

Har aldrig varit med om att det inte har varit tillåtet att ta med sig mobiltelefon in, och då har jag varit på många olika spelningar och konserter.

Kadoor
2016-07-04 20:05
#4

Det skulle ju kännas konstigt om man inte får ha med mobilen in. Att ha med en kamera som dessutom är väldigt stor är ju en annan sak, men en mobil brukar ju vara tillåtet. Ett tips är väl att ha en bra ficka som du kan ha den i, eller ha en liten väska som bara är att ha över axeln & kanske lite gömd om det är jobbigt att ha en stor väska. Känns ju onödigt med en stor, men en liten är ju ganska smidig.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Blue_Lugia]
2016-07-05 07:16
#5

Det är lugnt, det här ordnat sig. Fick låna en mindre väska av en jag känner. Jeansfickorna är för små för min mobil dock.

Upp till toppen
Annons: