Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 961 ggr
[Blue_Lugia]
11/27/16, 5:29 PM

För gammal

Jag har aldrig tänkt tanken innan, förrän jag snubblade över men er en artikel någonstans för ett tag sen. När blir man egentligen . "för gammal" för att springa på konserter? Nu pratar jag inte om festivaler osv, utan om konserter i allmänhet? Jag är själv 26, blir 27 i februari så jag börjar "bli lite till åren" om man jämför med många andra besökare i publiken där flera ser ut att vara 15-20. Dom flesta skulle kunna tro att jag är 20 också, ser yngre ut än jag är. Sen så har jag inte sprungit på konserter så mycket för några år sen, utan det är på senare jag funnit en massa jag velat se. Jag står inte och vrålar som många ungdomar i publiken gör men jag vill gärna komma långt fram så jag får se någonting alls. Om jag passerar 30, kan det sticka i ögonen att stå långt fram bland ungdomarna? Jag försöker passa på att leva livet och göra det jag tycker är kul, medan jag kan. Jag har alltid känt mig ett par år yngre än jag är, därav är jag lite senare än alla andra. Det alla andra gjorde när dom var 17-18, gör jag nu. När jag va iväg i somras stod det ett par i 50-års åldern framför mig och smådansade till musiken. Så jag har då aldrig känt att åldern spelar någon roll. Vill jag se någon artist/band när jag är 75 så gör jag nog det. Men frågan är vad ni tycker personligen? Frågar ni mig är det väl upp till vår och en?

Annons:
Aleya
11/27/16, 5:34 PM
#1

Man blir aldrig för gammal för att gå på konsert. Min chef som är 60 har nyligen varit på konsert. Så jag säger aldrig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ms_Raptorskull
11/27/16, 5:38 PM
#2

Jag tycker absolut inte att man kan bli för gammal för konserter. Sedan kanske vissa konserter rent av attraherar mer yngre eller äldre personer, men har man inget problem med det så är det ju i slutändan precis som du säger upp till var och en.

iskogen
11/27/16, 5:39 PM
#3

Aldrig!

Zadeira
11/27/16, 5:42 PM
#4

Nej, det är nog ingen som bryr sig om hur gammal man är när man går på konsert. Man går ju dit för bandet och för sin egen skull, musik och uppleverlser kan man ju alltid njuta av.

Jag är snart 30 och har aldrig haft en tanke på att jag skulle bli för gammal i framtiden. Varför skulle man det?

Moalinn
11/27/16, 6:56 PM
#5

På de konserter jag går på ser man en dominans av ungdomar, 18-25, längst fram men lite längre bak hittar man alltid några som passerade 30 för länge sedan. Och då är den musiken jag lyssnar på fortfarande ganska "ung" och drar en väldigt ung publik.

Ska dock vara helt ärlig och säga att jag, 21 år gammal, känner mig lite för gammal som går på de spelningar jag går på med tanke på att de allra flesta faktiskt är under 20. Men det är inget som stoppar mig för jag älskar musiken antagligen minst lika mycket om inte mer än de som är yngre. Så att gå på konserter är inget man någonsin kan bli för gammal för. Tänker på konserter med till exempel Bruce Springsteen, Iron maiden och såna äldre band/artister, majoriteten av publiken lär ju bestå av folk som är 30+. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Blue_Lugia]
11/27/16, 8:24 PM
#6

#5 Kan det vara lite så att det sitter i huvudet på en själv också? Att man själv tänker att man är lite för "gammal" eller liknande och att ingen bryr sig utan man skapar den känslan?

Annons:
Herveaux
11/28/16, 9:11 AM
#7

Nej, jag tycker aldrig man blir för gammal för att gå på konserter eller festivaler.

När jag och maken var och såg Rammstein (tyskt industrimetalband) för ett par år sen så träffade vi på en äldre dam (hon berättade stolt att hon var 63) som älskade musiken och bandet.
Hade hon sittplats? Absolut inte, det var ståplats som gällde.
Skön gumma, inspirerande! 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Saga85
12/10/16, 2:38 PM
#8

Nej. Och 27 är väl inte "gammal"? Själv är jag 31 med en pojkvän som är 38 och jag tycker inte att vi är "gamla". Min äldsta bror (som drog med mig på mina första konserter när jag var 15 år) är 42 och går fortfarande på konserter.

Sedan beror det ju mycket på vad för slags musik man är intressead av - när jag jobbade på Bruce i somras så var det alltifrån barn till "unga" 20+ till 60+ där på ståplats.

/mvh en som går på rave och konserter med sin "gamla" pojkvän 😃

[Blue_Lugia]
12/10/16, 3:42 PM
#9

#8 Med tanke på att många andra i publiken är runt 15 så kan det räknas som gammalt. ^^

ilenna90
12/12/16, 12:39 PM
#10

jag tycker att det skulle vara väldigt onödigt att 'oroa' sig för sånt istället för att göra sånt man tycker om och mår bra av här i livet ^^

[Blue_Lugia]
12/12/16, 2:39 PM
#11

#10 Nja man kanske ska börja i god tid med saker, men man börjar med det på "äldre" dagar. ^^

ilenna90
12/12/16, 2:48 PM
#12

fast det spelar ju ingen roll, gjorde man det inte i 'god tid' så är det väl perfekt att man kan börja när man upptäcker det roliga :)

[Blue_Lugia]
12/12/16, 5:14 PM
#13

#12 Tja, man kan ju tänka på så vis också. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: