Annons:
Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 1763 ggr
Anonym.ifokus
3/25/17, 10:05 PM

Köpa en digital piano

Hej! Ska skaffa en digital piano och med det en sustain pedal. Fundera mellan FC5, FC4A och FC3A. Är något någon som vet skillnaden mellan de ?

Har sökt i google om dessa men hittar inte så mycket information. Skulle vara bra om någon hade information om de :)

Annons:
JazzBass
3/28/17, 1:05 PM
#1

En sustainpedal är i grund och botten endast som en on/off-brytare som berättar åt keyboarden när det ska vara sustain på och när det inte ska vara det, alltså sustain på när man håller nere pedalen och slår av det när man släpper den. Den påverkar inte ljudet alls, så skillnaderna mellan olika sustainpedaler är således endast praktiska (såtillvida de inte råkar innehålla några andra funktioner på samma gång, men nån sån har jag dock inte sett). De hålls dock lite olika bra på golvet, är utformade lite olika och känns lite olika. Bäst är modeller som är lite tyngre med gummibotten (för att den ska hållas bra på stället under användning) och som erbjuder lite motstånd när man trycker ner pedalen, liksom sustainpedalen på ett riktigt piano.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anonym.ifokus
3/28/17, 8:38 PM
#2

#1 Tack så mycket!

Anonym.ifokus
4/13/17, 12:51 PM
#3

Jag undra en sak, asså FC4A och FC3A ser precis likadant ut bara liksom namnen är annorlunda. Jag undra det ena kosta typ 300 kr dyrare jag har sökt på google hitta lite svar men inte riktig :/

Upp till toppen
Annons: