Annons:
Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 642 ggr
[AnimeV4]
2017-05-26 16:01

Musik - Väntar på paket!

Nu har jag beställt mig ett(?) MIDI-keyboard, så förhoppningsvis kommer jag igång bättre med musikskapandet. Jag ska använda det i Musescore och så kommer jag att använda mig av Vocaloid4 editor. Väntan känns lång..😃

Använder någon av er MIDI-keyboard eller kopplar ni något annat instrument i datorn?

Hej förresten, jag är ny på sajten😉

Annons:
Moalinn
2017-05-26 22:24
#1

Välkommen hit! 😃
Roligt med en keyboard :) Har tyvärr ingen större erfarenhet av något av det du nämner, hoppas att någon annan är mer kunnig inom området!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[AnimeV4]
2017-05-26 22:30
#2

Tack! Ja, detta ska bli intressant. Förhoppningsvis underlättar det massor i musikskrivandet så att jag faktiskt kommer någon vart😃

Saga85
2017-06-01 01:43
#3

Jag är inte så insatt i att skapa musik digitalt, men har en kille som jag ska bli sambo med om en månad som har syntsystem som tar upp en halv vägg. Han har nördat in  på den mer tekniska biten. Hans nuvarande projekt är att göra en Roland TR-808  (trummaskin).

Har lekt lite med några av hans syntar och kommer kanske vi att kunna komplettera varandra i musikskapande längre fram 🙂

[AnimeV4]
2017-06-01 12:57
#4

#3 Åh, vad coolt! Jag fick förresten hem stagepianot (som det tydligen var :P) i förrgår och jag gillar det. Tyvärr följde ingen USB-kabel med så jag måste köpa det samt en adapter till mina hörlurar. Sen är det bara att tuta och köra! Och igår påbörjade jag ett nytt projekt, så nu har jag +3. Suck😂

Upp till toppen
Annons: