Annons:
Etikettövrigt
Läst 725 ggr
[Blue_Lugia]
7/3/17, 4:13 PM

Varför består dom flesta band av en grupp män?

Har funderat på det ibland, säkert undantag dock…. Hur kommer det sig?

Annons:
Äppelsnäckan
7/3/17, 4:33 PM
#1

Har också tänkt på detta. 

En teori kan väl vara att tjejer ibland kan ha lättare att skapa drama och jobbar bättre ensamma, medan killar kan ha lättare att hänga i större grupper. En annan teori kan vara att anledningen till att banden som är kända innehåller fler manliga är för att tjejer tenderar att avguda pojkband vilket höjer deras status och kändisskap, medan killar inte är lika "galna" i tjejband om ni förstår. Det är nog där begreppet fangirl kommer ifrån. 

Man får tro vad man vill men detta är teorierna jag kommer att tänka på.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[Blue_Lugia]
7/3/17, 6:15 PM
#2

Känns generellt sätt som en lite "maskulin" eller mansdominerad bransch på sätt o, och vis. Ungefär som kvinnliga brandmän eller poliser. Kan kanske i vissas ögon vara lite kontroversiellt med kvinnor som startar band?

Carrosh
7/6/17, 11:44 AM
#3

Det finns ju hur många band som helst med bara kvinnor eller en blandning av kvinnor och män!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Blue_Lugia]
7/6/17, 11:59 AM
#4

#3 Jo jag skrev ju att det finns undantag. Kanske skulle bytt ut "dom flesta" mot "många" istället…

Jojaton
9/17/17, 5:24 PM
#6

Tror mycket handlar om att det är en mansdominerad branch och det är svårt för kvinnor att få lika mycket plats som män. För några år sedan följde jag Rebecca & Fiona (dj-duo) slaviskt, och de sa många gånger att folk frågade vem som egentligen skrivit deras låtar, eller egentligen satt ihop deras set. För de var tydligen inte tillräckligt kapabla till det själva. Tror sånt gör att många kvinnliga band ger upp för att det blir för tufft att jobba motströms hela tiden, i en redan väldigt svår branch.

Johanna - Instagram

Annons:
[Blue_Lugia]
9/17/17, 8:48 PM
#7

#6 Tror det ligger en del i det du säger.

Salish
9/22/17, 9:38 PM
#8

Kort svar: patriarkatet.

Upp till toppen
Annons: