Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Idol

Er idol?

2017-07-23 11:07 #0 av: tiger tok

Ja, vem är er musik idol?
Hur länge har hen varit er idol?

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2017-07-23 11:35 #1 av: Herveaux

Bruce Dickinson, sångaren i Iron Maiden. Hjärta
Han är inte bara min idol inom musiken utan en människa jag ser upp till och beundrar på många sätt.

Tror jag började lyssna på Maiden...runt 2003 kanske?

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2017-07-23 11:43 #2 av: Halvdansken

Tom Petty och Bruce Springsteen. Sen början av 80-talet.

#1. Bruce är intressant, kul att han flyger deras jumbo själv!

Denna Take-off är lite kul ca 2.30 säger de "AD 666 switching... " (de byter till annat kontrollcenter). Men de har sitt eget flightnummer Skrattar

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2017-07-23 11:59 #3 av: Maria

Freddy Mercury har varit min stora idol sedan 70-talet och det var sorg när han dog.Ledsen

/Maria

Anmäl
2017-07-27 23:17 #4 av: Moalinn

Idol vet jag inte men någon jag sett upp till väldigt länge är ju Chester Bennington, hans död är både tragisk och sorglig Ledsen

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2017-07-31 23:46 #5 av: Blue_Lugia

Idol eller snarare någon känd person som jag "tyckt om" eller som Moalinn säger, sett upp till, har jag inte haft sen tonåren (vilket var ett tag sen) och då
var der förmodligen något popsnöre typ.... xD
Man ser annorlunda på kändisar som ung, då kan dom vara som "gudar" för en nästan xD

Nu har jag som sagt inga längre, för man inser ju att kändisar är människor med fel och brister dom med.
Vad jag däremot skulle vilja haft just nu är en klok och förstående vän.
Det hade varit något att "se upp till", ensam som jag är.
Men det är en annan historia. ; )

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2017-08-02 10:33 #6 av: Carrosh

Dave Mustaine i Megadeth. Dels så har jag alltid älskat deras musik, och även Metallica (där Dave var med från början). Dave har gått från riktigt kassa förhållanden till att bli något stort och tagit tag i sin situation. Han fick hjälp av bl.a. Alice Cooper att komma ur sitt missbruk och har kämpat som en dåre för att hålla sig på banan alla dessa år. Efter en skada i handen 2002 sa läkarna att han kanske inte skulle kunna spela igen, att han skulle vara glad om han fick tillbaka 80% av sin tidigare funktion i handen. Men han kämpade på och han spelar likförbannat lika bra igen (om inte bättre). Han har ju verkligen visat att man får det man kämpar för! 

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.