Annons:
Etikettövrigt
Läst 759 ggr
strobii
2017-09-16 12:41

biljettsläpp

hej, är det nån som är bra på det här med stora biljettsläpp och har några tips? :) 
Är det tex enklare att få tag på en biljett genom att ringa än att gå in på hemsidan? 
det är ticketmaster som kommer sälja biljetterna. (kommer släppas väldigt få biljetter och är betydligt fler som vill gå.)

Annons:
Moalinn
2017-09-16 14:28
#1

Det jag funnit mest effektivt genom åren är att gå till ett ticnetombud. Annars tror jag det mest handlar om tur. Ringa är väl tveksamt men har aldrig testat faktiskt. Många tror att bara för att man går in på hemsidan tre timmar innan biljettsläppet så ligger man långt fram i "kön", men det som visas innan släppet är bara att sidan är överbelastad. Något som kan vara effektivt är att uppdatera sidan exakt den sekund som klockan slår "biljettsläppsdags" (brukar vara typ 10:00), har man tur kommer man in direkt.

Vad är det för konsert du vill gå på? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

strobii
2017-09-16 15:09
#2

Jag hörde av mig till ticnetombudet här hemma faktiskt, men dom sa tyvärr att det handlade om lika mycket tur för dom att komma in på ticketmasters hemsida. Hade hoppats att dom kanske hade nån smidigare väg in :) 

Ja jag läste nånting om att alla ändå brukar loggas ut någon minut innan släppet. Men kanske kan vara bra att gå in på hemsidan någon timme innan ändå, för att sen testa ditt tips med att uppdatera samma sekund som dom släpps! :D 

Fall out boy :) Är ett band på min ´måste se live´-lista så skulle vara så sjukt kul att få se dom i januari! Men känns rätt omöjligt med tanke på att debaser bara tar in 750 pers.. :/ och så hade det ju helt klart varit en fördel om dom hade spelat fredag eller lördag då 13 år i målsmans sällskap-undantaget inte verkar gälla då ;) FOB har ju så pass bred fanbase också känns det som..

Moalinn
2017-09-16 15:24
#3

Ja bättre väg in har de nog inte men har alltid lyckats få bra platser när jag köat. Tror att det bara är att hålla tummarna.

Vill också ha biljett till den spelningen så vi får slåss ;) Hade varit rätt sjukt att se dem på en så liten scen ändå, för jag tror att de lätt skulle kunna fylla typ Hovet eller liknande. Får hoppas att de kommer tillbaka inom en rimlig framtid. Att vänta 11 år är inte riktigt okej 😐

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

strobii
2017-09-16 15:31
#4

haha jaa vi får göra det ;D på ett sätt bra att det är personliga biljetter, men hade samtidigt varit enklare om det inte varit det för då hade man kunnat be nån om hjälp att också försöka få tag på biljett.. Ska också gå själv nämligen, så funkar ju inte att nån som inte ska med hjälper till. 
ja men eller hur! 
arenamässigt så vill jag helst se dom på ett mindre ställe, men dom hade ju kunnat välja nån klubb med lite högre kapacitet ändå :( 
nej 11 år känns lite överdrivet.. :)

Moalinn
2017-09-22 10:18
#5

Hur gick det för dig? :))

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

strobii
2017-09-22 10:48
#6

fick en! :D (och en kompis som ville hänga på, så blev perfekt!) Läste i konsert-tråden att du också fick en 👍

Annons:
Moalinn
2017-09-22 13:45
#7

Åh så roligt! Var så säker på att jag inte skulle få någon men det fungerade utmärkt att uppdatera sidan exakt 10:00 :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

strobii
2017-09-22 14:07
#8

Samma här :D

Upp till toppen
Annons: