Annons:
Etikettövrigt
Läst 1675 ggr
ilenna90
9/22/17, 5:41 PM

fall out boy (debaser 10 januari 2018)

nu startar jag en FOB-tråd istället för att skriva i konserttråden :D 

har ni sett mania projektet? Verkar askul :D 

kopierat från facebook: 
_Till er som fick biljetter: GRATTIS! Den 10 januari kör vi!
_

Jag vill bara passa på att introducera er till M A N I A Tour Project, som ni kommer att få ta del av under er vistelse på showen! Vad är projektet?: Projektet startade när Fall Out Boys USA turné släpptes, och i nuläget finns arrangörer för varje show som har släppts i hela världen! MANIA Tour Project är ett sätt att visa hur mycket vi tycker om FOBs musik och hur taggade vi är på att höra deras nya album! Vad betyder detta för mig?: När ni står i kön kommer ni få en så kallad cutout (lila utklippt papperslapp, se bild) från mig eller min med-arrangör. Senare under showen när Young & Menace spelas hoppas och vill vi att ni skall hålla upp er cutout mot er mobils "ficklampa" och skina ljuset genom den, så att publiken blir ett stort lila ljus! Detta har redan testats på showen i Chicago och hela bandet såg extremt lyckliga ut över stödet för deras nya musik! Vi hoppas verkligen att ni vill ta del av projektet, och vill ni veta mer/ställa frågor får ni gärna kontakta oss på projektets twitter (maniaprojectSWE) eller här, om ni inte har twitter.

Annons:
Moalinn
9/22/17, 8:16 PM
#1

Meh, visst bra initiativ och allt sånt där men känner mest bara meh. När jag är på konsert vill jag bara köra min grej och inte behöva känna att jag någon gång under spelningen ska dra upp en lapp ur fickan. Svårt att ignorera också om alla andra gör det haha, så det blir ju lite av ett måste. 😃 Men det blir nog bra ändå!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
9/22/17, 10:30 PM
#2

haha äsch vill du absolut inte tror jag inte det är någon som kommer hinna bry sig ;D så jag tycker du kan köra din grej som du vill :D 
men är ju bara under en låt iaf, inte 10 olika saker man ska komma ihåg att göra haha, så jag tyckte mest det var en rolig grej, nu när vi ändå fick äran att vara ett av dessa 3 stopp ;)

Moalinn
1/12/18, 10:59 PM
#3

Vad tyckte du om spelningen då? 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
1/13/18, 10:27 AM
#4

tyckte den var asbra :D hade ju redan sett setlisten och visste vilka låtar som skulle vara med, men hade gärna hört nån mer från save rock and roll-albumet, men förutom den lilla punkten(och att spelningen var för kort haha) så är jag hur nöjd som helst 8D 
träffade trevligt folk att hänga med och tyckte det var bra publik (och liksom bara grejen att få uppleva både dom nostalgiska låtarna och nya favoriter live är ju obeskrivligt haha <3)  :) 

vad tyckte du? :)

Moalinn
1/13/18, 11:24 PM
#5

Vad roligt! Vart stod du någonstans?

Håller med dig! Bandet var ruskigt bra live, publiken var väl okej men Debaser är verkligen inte gjort för så mycket människor. Kan ju vara ett av de sämsta ställena jag någonsin varit på? De släppte in på tok för mycket människor på samma gång så kön till garderoben var omöjlig att förstå sig på. Sen fanns det ju inget syre whatsoever väl inne? Mjaaa, jag hade nog hellre sett de spela på något annat ställe. Men utöver det var det en riktigt trevlig spelning, plus en väldigt bra setlist.
Hade de slängt in mer låtar från Save Rock and Roll hade det inte blivit lika många av de äldre låtarna vilket hade varit riktigt tråkigt, så tyckte den var bra som den va faktiskt. Sen spelade de 20 låtar, vilket är rätt mycket för en klubbspelning. Gick alldeles för fort såklart men det var ju bara för att de inte hade så mycket mellansnack vilket också var lite tråkigt. Fick inte den kontakten med bandet som man får annars men alla gör olika 😃

Kan vi prata om Patricks röst? Har nog aldrig insett hur jäkla bra den faktiskt är? Och Petes skrik?? (minns inte vilken låt det var, bara att det hände haha) men vad hände där 😍 

Så trotts kass lokal var det rätt bra ändå. 12åriga jag var väldigt lycklig, 22åriga jag var lite irriterad men också lite glad.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
1/14/18, 12:35 AM
#6

i början stod jag typ i mitten och ganska långt fram - efter att kaos utbröt nånstans där i mitten så hamnade vi mer i mitten-mitten haha(och när pete var ute i publiken så var vi nästan där framme). vart stod du? :) 

alltså jag tyckte både att garderoben flöt på bra (fast kanske berodde på när man kom in, hade du något nummer på handen?) och att lokalen passade :D (fast återigen, kanske berodde på vart man hamnade också.) en av mina första riktiga spelningar var på debaser slussen och tror nog att strand måste vara typ lika litet? så jag fick lite nostalgikänsla från den gången - tyckte typ det var en trevlig omväxling med något mindre än fryshuset där jag varit dom senaste två konserterna. men har nog heller aldrig varit så svettig på en konsert haha! helt galet. så ja - syret var definitivt obefintligt -.- 
och ja sant, man hade ju inte velat att någon av dom äldre låtarna skulle tas bort heller. (bästa hade varit om dom kört en setlist ala sum 41 med 27 låtar ;)) 
och ja jag tänkte också på det! att det var lite tråkigt att dom knappt snackade något - hade varit trevligt med den kontakten precis som du sa :) 

nej men eller hur! och jag har hört folk innan som sagt att dom tycker han låter jätteansträngd live, men det var ju verkligen inte fallet :o 
hahah ja men just ja, minns inte heller när det var dock. 

vad bra att ni både verkar nöjda i alla fall ;D

Annons:
Moalinn
1/15/18, 10:04 AM
#7

Stod också typ i mitten (svårt att veta exakt med tanke på hur långt stället va), fast på vänster kant. Hamnade runt ett gäng tonåringar och deras föräldrar, så det hände inte jättemycket just där vilket var lite tråkigt. Det värsta var ju att folk försökte trycka sig in från sidan, från baren. Kan vara därför jag inte riktigt gillade stället också. Och så hade jag två tjejer bakom mig som skrek (eller "wooh"-ade så fort de inte kunde texten) vilket var fruktansvärt irriterande. Man ba men de hör er inte ändå så shhh, vifta med händerna eller något istället.

Nej, jag kom dit ca 40 minuter innan insläpp så det var mycket folk som skulle in först såklart men det tog på riktigt en timme för mig att komma in till scenen från insläpp. Har nog aldrig varit med om något liknande innan, inte ens kön till All Time Low tog så lång tid sist och då var jag också riktigt långt bak.

Har aldrig varit på Debaser slussen så vet inte hur lika de är, men jag hade hellre varit på fryshuset klubben faktiskt. Men men!

27 låtar i en setlist låter mycket, spelade de på Fryshuset? Minns när jag såg All Time Low 2014 på Fryshuset och de hade en setlist på 25 låtar, det var på den tiden då jag var som värst och var med i moshpit och grejer, det var riktigt svettigt ett tag haha. Men det har ändå varit större spelningar, så 20 låtar för en klubbspelning är inte dåligt alls! Oftast är det inte mer än 10-12 låtar typ.

Så de säger alltså att han låter ansträngd live? Spännande! Det var inget jag märkte av iallafall.

Skulle gärna vilja se dem på en arena, måste vara sjukt mäktigt med allt folk som sjunger med i deras mest populära låtar.

Spelade de någon av dina favoritlåtar? Eller iallafall någon du verkligen ville att de skulle spela live?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
1/15/18, 11:02 AM
#8

men shit vilken otur du verkat haft med både insläppet och plats där inne - då förstår jag din irritation haha :( jag var mest irriterad över att insläppet blev försenat (för att jag frös så himla mycket -.-) men när dom väl släppte på och tills att vi lämnat in våra jackor och kommit in till scenen så gick det väldigt smidigt faktiskt. och i och för sig - nu när du säger att lokalen ju faktiskt var väldigt lång så stod jag nog snarare i den främre delen än mitten. var ganska nära pete när han var ut i publiken. 

jo men fryshuset klubben skulle jag också gärna tänka mig en till spelning på faktiskt - gillar inte deras ´arenan´ lika mycket. 
och yes, det var på fryshuset/arenan sum 41 spelade. tror att bvb spelade runt 15 låtar när jag var där.. 

ja det skulle helt säkert vara mäktigt! :) nu har jag inte varit på nån arena-konsert sen jag var typ 13 och hade sittplats i globen på en britneykonsert haha, men om jag jämför med det så går jag ju hellre på klubbspelningar där man kommer närmare scenen. fast å andra sidan finns det väl ståplatser i en stor arena också. 

oj jag har många av dom äldre låtarna som favoriter, men hade verkligen sett fram emot att få höra this ain´t a scene, phoenix och my songs know what you did live :D och thnks fr th mmrs och i dont care. (plus last of the real ones - men den var ju så given att den skulle spelas ändå såklart :)) 
fick du höra dina favoriter? :) och var det nån du tyckte var allra bäst?

Moalinn
1/15/18, 3:13 PM
#9

Ja det måste varit kallt, speciellt om du varit där länge!

Klubbspelningar är alltid bättre, men när det är stora band som skulle kunna fylla en större arena (tänker typ annexet eller något) blir det ju något alldeles extra att höra alla sjunga med. Som när jag såg både Coldplay och Håkan Hellström (ja, alltså fråga mig inte varför jag var där) på Ullevi. Man fick liksom rysningar när folk verkligen tog i från tårna och man kunde höra hur alla sjöng med. På en klubbspelning är det inte lika många som sjunger med om inte annat hörs det inte lika bra.

Åh vad kul! Ja, alltså jag minns när jag såg serien One Tree Hill första gången, då fob hade en "spelning" där och körde bland annat Dance, Dance. Enda sen dess har jag velat höra och uppleva låten live, så blev nästan lite tårögd hahah! Men I Don't Care har alltid varit en favorit också, trodde faktiskt inte de skulle köra den så blev lite extra glad när jag insåg att den var med på setlisten! 😃 Hum Hallelujah och The Phoenix också såklart. Alla deras låtar är najs, men Dance, Dance och I Don't Care var nog höjdpunkten!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
1/15/18, 3:54 PM
#10

kom dit runt 4, så var väl inte superlänge egentligen, men tycker oavsett alltid att den sista halvtimmen är hemsk haha. men samtidigt hör det till att plågas lite innan konserter ju ;D

åh ja men det kan jag tänka mig faktiskt. skulle vara kul att uppleva en sån spelning med ett band/artist man verkligen tycker om. (hahah nej jag skulle nog själv undvika håkan hellström-konserter faktiskt.. (a)) ska inte själv på ed sheeran men kan tänka mig att det lätt kommer vara en stor allsångskonsert. 

jaa :D minns också avsnittet pete var med i och spelade sig själv (som peytons pojkvän eller nått) så lite extra kul att ha sett honom på riktigt också haha. och dance, dance var första låten jag hörde av fob så askul att få uppleva den live med.
ja blev också glatt överraskad att den var med :D lite ledsen på mig själv som inte filmade något från just i dont care, men har en fin (läs: skakig, hoppig och rätt kasst ljud) video från memories där man faktiskt hör stor del av publiken sjunga - är under just sånna moment som jag typ blir rörd haha!

Moalinn
1/15/18, 8:19 PM
#11

Ed Sheeran ja, kommer verkligen bli magiskt!

Filmade faktiskt lite på I Don't Care, lade nyss upp det på instagram ifall du vill höra den vackra allsången en gång till 😃
https://www.instagram.com/p/Bd-zlOCgocM/?taken-by=moalinnahlstrm

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
1/16/18, 12:46 AM
#12

åh nice :D tack :D

Upp till toppen
Annons: