köpa biljett på ticnet.se
Halli hallå. :) One direction släpper biljetter till sin sverigekonsert den 28 september, och jag vill gärna ha biljetter i bästa ståplats-kategori. Jag vet att ticnet.se har en förmåga att heeelt lagga sönder när det är många som köper biljetter samtidigt, och när det gäller one direction lär det väl vara värre än vanligt..
Min fråga är i alla fall om någon har några tips på hur man kan vara säker på att få biljett? Försöka från flera datorer? Åka direkt till ett ticnetombud? Skulle vara supersnällt om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter haha
Flera datorer eller samma dator fast med olika webbläsare.
Fast mitt tips är att åka till ett ticnet ombud, det gjorde jag förra året och då fick vi tag i parkettplatser. Ganska bra platser faktiskt. Tyvärr är nästan alltid frontrow och ståplatser redan slut sålda då de går att förboka om man har american express osv. Men är du förs att köpa på ett ombud så finns chansen att du får en av de bästa platserna. Så försök!
Jag har sådan tur i år att min kompis pappas bror har american express så vi har kunnat reservera ståplatser, nu gäller det bara att börja köa tidigt på plats dagen innan så att man kommer närmast scenen! 😃
//Nike
#1 jag planerar på att åka till närmaste ticnet-ombud och köa i några timmar. Men läste på ticnets facebook-sida att det bara var ett visst antal ståplats-biljetter som såldes nu idag och att resten släpps på lördag? Så än så länge finns det en chans haha. Undrar bara hur länge jag behöver köa utanför ticnet-ombudet… Köade du förra året? :)
Ja vi köade från typ 4-5 på morgonen sedan öppnade dom 9 och sålde.
//Nike
#3 vart bor du? Var det många andra som köade? :) funderar på att åka dit kl 5, men en kompis sa att hon hade köat från 5 en gång och sen var det tomt fram till klockan 8 haha.. :/