Musik iFokus

Musik

Etikettkonserter-festivaler
Läst 4354 ggr
ilenna90
1

fryshuset/klubben

är det nån som varit på konsert där?

Anna
0

Jag var där på en spelning för ett par år sedan, tror det var 2009.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ilenna90
0

okej! :) jag har inte varit där tidigare men ska dit på konsert om ett tag, är bara lite osäker ang. köandet.

klubben är väl rätt litet som jag förstått det, och att det finns en balkong där inne. Är det så att det bara finns plats för ett visst antal på golvet vid scenen och att dom senare bara får plats uppe på balkongen haha? :o ifall du minns :)

Anna
0

Förresten, jag var inte på Klubben utan på Arenan, som är den större scenen. Så kan nog inte riktigt svara på dina frågor tyvärr!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ilenna90
0

okej tack ändå ;)

[Blue_Lugia]
0

Mitt ända minne från fryshuset är ett studiebesök jag gjorde där för ett par år sen med skolan.😃

[Victoria93]
0

Har varit där många gånger

ilenna90
0

okej :) hur är det där inne på klubben då? brukar det bli 'fullt' nere på golvet så att man får stå uppe på balkongen?

[Victoria93]
0

brukar vara mer tomt på läktare vad jag vet, lättare att se därifrån också.

Om det blir fullt på golvet beror ju på vilket band du ser..

ilenna90
0

jo det förstås, men skulle aldrig vilja stå på en läktare på en konsert, långt ifrån samma känsla ju. 

det är ju slutsålt i alla fall, men jaa det blir väl till att börja köa tidigt då ;) konserten skulle egentligen ha varit i april men blev inställd, känns ju som att det hade varit skönare att köa då än i november liksom ;D

[Victoria93]
0

haha, åkte på en del "vinterkonserter" 2009 och blev sååå sjuk några gånger! :( 

Jag stod på läktaren för jag hade redan sett artisten förut och hade ingen lust att stå och trängas på golvet…gick så ofta på konserter då så gjorde inte så mycket :)

ilenna90
0

fy vad jobbigt haha! D: jag hoppas på en ovanligt varm novemberdag (troligt.. ;))

aw jaa men då kan det ju vara en helt annan sak :) jag har inte varit på nån konsert (förutom på peace&love) på jättelänge och aldrig med det här bandet, så jag har såå höga förväntningar :D

[Victoria93]
0

#11 :D vem är det som ska spela??

ilenna90
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

black veil brides :D

DiamondIce
0

Ska också dit då, samt i december… Är det samma biljetter till läktaren som till golvet? Tar mycket bilder så gillar läktare, man ser bra därifrån :)

[Victoria93]
1

#14 Japp det är samma! Dock är det fotoförbud och de kommer ta din kamera ifrån dig, har sett det hända flera gånger ;P

DiamondIce
0

#15 Nää herregud tack för varningen, skulle dö om de tog min kamera!!! D: Det borde fan stå någon stans när man köper biljetten TT.TT

[Victoria93]
0

#16 vill du fota bandet kan man oftast komma överens med klubben, så kan de sätta upp lite bilder på sin hemsida kanske? Du kan ju höra av dig till dem, helst om du fotar gratis blir de nog bara glada :)

Då får du stå framför grindarna precis vid scenen :)

ilenna90
0

# 15
gäller inte det systemkameror då? Har väldigt svårt att tro att dom skulle ha fotoförbud när det gäller alla kameror på ett så pass litet konsertställe, hur gör dom tex. då med alla mobiler?

DiamondIce
0

#17 Bra ide, ska prova :)

[Victoria93]
0

#18 om de seer att du har mobilen. ( typ om du fotar med blixt) kommer de att ta den. Det händer att de lyser med en ficklampa i publiken om de misstänker något. Fotoförbud gäller allt.

ilenna90
0

vilket skitställe O_o

[Victoria93]
0

#21 haha varför det? Är ju bara att acceptera att man inte ska fota? Går man på koncerten bara för att fota ska man komma överrens med klubben så får man em bra plats, annars är man ju där för att lyssna på bandet? Varför fokusera på anmat i så fall? Man får ju vmlja i början av.vilken anledning man konmer dit..

ilenna90
0

Tycker inte det är ett dugg konstigt att både lyssna på musiken och ta kort, inte bara en utav sakerna för man vill ju inte Bara stå att ta kort men några brukar ju dom flesta vilja ta när man får se ett av sina favoritband :). Klart man vill ha minnen i form av kort också. Har aldrig varit med om nått sånt töntigt tidigare, synd att Debaser slussen stängt, där var det jättebra och trevlig personal.

[Victoria93]
0

#23 Tycker också det är en töntig regel, men alla band jag har sett ville inte att man skulle fota…dock gör ju folk det ändå. Fattar att man vill ha ett minne men orka bråka lixom….men det är rätt töntigt haha

dock stör jag mig på folk som håller på och fotar hela tiden, ok om man tar ett kort men va fan fattar inte vad de gör där om de ändå bara tar bilder

ilenna90
0

Jaa verkligen :o och är väl såklart en sak om bandet har det som regel (vilket jag vet att bvb inte har) mdn tycker det är löjligt av klubben att bestämma det. Det kan jag också tycka, att det är drygt med dom som tar tusen kort i sekunden alltså ;) men som sagt; några vill man såklart få ta själv för att på något sätt få fånga känslan på bild :) menade inte att låta upprörd mot dig ifall du tog det så :)