ståplats på konsert - tips!
hej alla :) jag har biljetter till 1d den 13 juni och har ståplats. tänkte väl försöka komma så långt fram som möjligt, men som jag har förstått det är det k a o s på golvet under deras konserter, med ett väldigt tryck och folk som svimmar och blir klämda.
Så, ni som är erfarna, tips på hur man bäst klarar sig? Vart är det mest turbulent? Ska man försöka stå vid kravallstängslet så man kan "ta emot sig" eller kommer ens inre organ att bli mos? dela med er av era erfarenheter!
Som hårdrockare så har jag väldigt fina erfarenheter av just ståplats och sådant. Är man stark så tycker jag man ska stå vid kravallstaketet för att man då dels kan hålla emot en stordel av trycket bakifrån, men orkar man inte och de trycker på allt för mycket bakifrån så kan det göra ont om man står fel. Fördelen med att stå vid kravallstaketet är att man lättare kan få tag på vatten som dikesvakterna har :-)
Står man mitt i smeten så kan man bli med dragen i trycket och inte känna lika mycket förutom att den kan bli JÄVLIGT varmt!
Och sen är det med ömsesidig respekt för varandra man står på ståplatsen, ser man någon som faller ihop så hjälper man den upp och om den tuppar av totalt så se till att få ett utrymme runt omkring för att sen skicka upp personen"Crowdsurfa" till sjukvårdarna.
Man får vara uppmärksam när man har ståplats, ta inget för givet vad som helst kan hända.
Håller med föregående talare. Finns både för och nackdelar med allt. Går du med kompisar kan det vara en idé att ha signaler till varandra, ifall en av er svimmar eller börjar känna sig dålig.
Och tro mig, är du överrörlig är längst fram till en stor kändis ingen bra idé. Gick på Gackt för nåt år sedan och jag tror att nästan alla leder, plus ett knä, hade hoppat ur led när allt var klart.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/