Vad gör en låt bra?
Ja, vad gör en låt bra? Bra instrument spel, takten, teksten, kännslan eller vad? själv fasnar jag vid låtar som har takt och så ska det vara bas också. teksten spelar inte så stor roll men det ska inte gå samma om och om igen.
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
jag tycker starkt om låtar där man verkligen hör trummorna. t. ex som Metallicas album i The black album. så JÄVLA goa trummor. men såklart så vill jag ha goa gitarrsolon och ja basen ska också höras.

Sånt där kan jag liksom inte förklara… : D

om det finns en sångare så är han/hon självklart extremt viktig för hur låten blir efterson hans/hennes sång blir det som karakteriserar hela låten.. så en bra sångröst är viktigt, sen är det ju olika vad folk tycker är en bra sångröst menmen..
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
rösten, texten och självklart musiken..

Alla delar, som sammantaget skapar känsla. Känslan är det viktigaste. För mig är texterna också viktiga men inte det jag lyssnar på först. Sedan gillar jag variation i låtarna med start, mitten och slut. Ungefär som en film eller bok som leder en från första tonerna till de sista. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Känsla i rösten. texten och en melodi som är medryckande lixom

fast det finns ju en hel del instrumental musik som är bra också.. typ apocalyptica, sällskapet etc.
då är det svårt att få till en medryckande sång och bra text
H9/V9 Årsta AIK

Musik är så mycket, och låtar ännu fler. Det finns allt från filmmusik, klassiskt, opera, till dansband, hårdrock, hip hop och så vidare. Så därför kan det vara så mycket som påverkar en. Älskar bland annat filmmusik, och de skapar bilder. Så det är så mycket olika saker som gör en låt bra. En del har takten, andra texten och en del har kombinationen. Så vad som gör en bra låt, är omöjligt att säga. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

thihihi svårt att säga men vi kan sancka mer på msn xD
men ha ett bra budskap i texten såär det bra <33

jag tror att det som gör en låt bra är att den väcker nån slags känsla, vilken kan väl vara olika men det är nåt som är gemensamt för de låtar jag gillar iallafall
H9/V9 Årsta AIK

För mig är det känslan och soundet, samma låt kan ju göras både bra och dålig beroende på vem som spelar den.
Härlig bastrumma och bas som "löper" genom hela låten.
Helena

Jag gillar när musik har flera musikslingor som går i varandra. Depeche's låtar brukar har det, man kan lyssna länge och många gånger på samma låt och höra nya saker hela tiden.
Rösten är viktig, texten ännu mer. Tråkigt med låtar som inte säger något eller förmedlar något - typ Tomas ledin eller Gessle.

Jag tycker texten kan göra allt. En låt kan ha hur bra musik som helst men sen kommer texten in och då sjunker allting. Eller tvärtom. Jag har några låtar med musik som jag aaaaaldrig skulle lyssna på annars men som jag tycker är asbra enbart på grund av texten :)
Annars tycker jag många och starka gitarrer är bäst!
Texten är nog viktigast, men det är kul om det är lite musik till också XD
Hanna
låten blir ju inte bra för att det är en bra text. det blir ju ingen låt utan melodin.
rösten är viktig också.
Jag gillar låtar som har sina egna melodier. Med det menar jag att många låtar skulle man inte känna igen alls om det inte var någon text till, det låter som villken annan melodi som hälst. Men endel låtar har sitt helt egna saund så man hör dereckt vad det är för låt =)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

texten och melodierna.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Takten, gitarr och trummor e ett måste, och sen om sångaren e bra förstås
mitt favis band e just nu green day
Det ar bra svart att bestamma vad som gor en bra lat. Det kanns lite som det ar upp till var och en. Annars hade alla lyssnat pa samma musik och det hade praktiskt taget bara funnits en musikstil. For vilket bolag skulle vilja slappa "dalig" musik???
svårt att förklara…men texten e viktigt och jaah…allting e viktigt!!